Comunicarea eficienta este esentiala pentru un management corect. Insa, aceasta este mai nuantata si mai complicata decat sa inveti cum sa tii un discurs bun. Daca vrei sa-i inspiri pe altii prin cuvintele tale, trebuie sa inveti nu numai sa vorbesti eficient, ci si sa asculti eficient. Comunicarea este o strada cu doua sensuri, la urma urmei.

Una dintre cele mai eficiente metode prin care poti invata cum sa iti eficientizezi aptitudinile de comunicare este prin prezentarile TED, care iti ofera sfaturi intelepte. Indiferent ca esti angajat si iti doresti o comunicare mai buna cu colegii si seful tau, sau ca esti lider si ai nevoie sa aduci un pus valoare abilitatilor tale de comunicare, rezentarile TED sut o sursade inspiratie pentru toti. De la sfaturi practice, precum bifarea subpunctele din cadrul prezentarilor PowerPoint, pana la invatarea importantei vulnerabilitatii in conversatii, aceste discutii ofera un mini-curs despre o comunicare mai eficienta. Acest lucru ar trebui sa conduca la o intelegere mai profunda a ambelor parti, atat pentru lideri, cat si echipe.

Daca simti ca atunci cand vorbesti, nimeni nu asculta sau intampini dificultati in a-ti aminti ce ai auzit, trebuie sa iti imbunatatesti aptitudinile de a vorbi si auzi cu ajutorul acestor 10 prezentari TED.

1. 10 modalitati de a avea o conversatie mai buna

Speaker: Celeste Headlee



Celeste Headlee se bazeaza pe decenii de experienta in cadrul interviurilor, fiind gazda la un post de radio. Ea ofera 10 reguli esentiale pentru a avea conversatii mai bune. I cadrul prezentarii ea ii implora pe ascultatori sa-si aminteasca toate sfaturile anterioare despre comunicare – cum ar fi „zambeste si da din cap pentru a arata ca esti atent” – si sa le arunce pe fereastra. In schimb, ea ofera regulile dupa care traiesc toti intervievatorii de succes. Daca reusesti sa stapanesti macar una dintre ele, spune ea, vei fi pe cale sa devii un comunicator mai bun.

2. Vorbeste-mi inteligent

Speaker: Melissa Marshall

Cand Melissa Marshall a fost invitata sa predea o ora de comunicare pentru studentii de inginerie de la Penn State, ea a fost intimidata, deoarece participa la acest TED Talk. Dar intimidarea ei s-a transformat rapid intr-o dorinta puternica de a-i ajuta pe acei studenti cu spirit stiintific sa comunice in mod clar ideile lor mari non-oamenilor de stiinta. Sfaturile ei sunt aplicabile oricui trebuie sa-si simplifice mesajele fara a le compromite, pentru a impartasi mai eficient ideile lor mari cu un publicul larg. Un sfat memorabil si intelept: Renuntati la ,,punctele marcatoare(bullet points) din prezentari. „Gloantele (bullets) omoara (prezentarea)”, spune Marshall. 



3. Cum adevaratii lideri indeamna la actiune

Speaker: Simon Sinek

Liderii in afaceri sunt deja familiarizati cu Simon Sinek, autorul bestseller-urilor „Incepeti cu de ce” si „Liderii mananca ultimii”. Aceasta discutie TED a fost vizionata de aproape 40 de milioane de ori, deci este posibil sa o fi vazut deja. Cu toate acestea, la fel ca o carte de afaceri buna la care te intorci mereu, aceasta discutie merita vizionari multiple. In acesta, Sinek explica conceptul cercului de aur, in care liderii inteleg si comunica „de ce”-ul  din spatele misiunii lor, inainte de a explica vreodata ce vor face sau cum o vor face. Sinek spune ca liderii trebuie sa adopte acest mod de comunicare a viziunii daca doresc sa inspire cu adevarat pe altii la actiune.

4. Baza secreta a unei conversatii de calitate

Speaker: Nancy Duarte

Nancy Duarte este experta in prezentari persuasive. In timp ce studia cele mai bune discursuri de-a lungul istoriei, ea a facut o descoperire incredibila: toti urmeaza exact acelasi model. Contrastand in mod repetat felul in care lucrurile sunt cu modul in care ar putea fi, vorbitorii care urmeaza acest tipar creeaza un apel puternic la actiune pentru ascultatori. Stapaneste aceasta tehnica si vei avea un instrument eficient pentru a depasi rezistenta la schimbare – ceva ce ar putea folosi orice lider transformational.

5. Cum sa construiesti (si sa repari) increderea

Speaker: Frances Frei

In comunicare este necesara increderea. La urma urmei, cum te poti astepta ca oamenii sa asculte ceea ce spui, daca nu au incredere in tine? In aceasta discutie TED, profesorul Harvard Business School, Frances Frei, explica cele trei componente ale increderii: autenticitate, rigoare in logica si empatie. Daca crezi ca ai o problema de incredere, uita-te la empatia ta, in primul rand. Frei spune ca acesta este cel mai frecventa componenta in care increderea se descompune. Dar daca ai o „oscilatie” in oricare dintre cele trei componente, increderea se destrama – iar comunicarea devine mai dificila.

6. Cum sa vorbesti astfel incat oamenii sa doreasca sa asculte

Speaker: Julian Treasure

Julian Treasure, un consultant de sunet, atinge cele mai importante doua aspecte ale comunicarii: vorbirea si ascultarea. Aici, Treasure enumera obiceiurile proaste care ii fac pe ascultatori sa te nu te asculte. De exemplu, daca barfesti sau te plangi mereu, oamenii vor fi mai putin inclinati sa asculte atunci cand vorbesti. Practic, el ofera, de asemenea, instrumentele de care aveti nevoie pentru a imbunatati calitatea vocii tale si de ce conteaza atat de mult lucrurile precum tonul si volumul.

7. 5 moduri de a asculta mai bine

Speaker: Julian Treasure

Ascultarea este jumatate din ecuatie pentru a deveni un comunicator mai bun, dar Treasure spune ca capacitatea noastra colectiva de a asculta este in pericol. El impartaseste faptul ca, desi 60% din timpul de comunicare este petrecut ascultand, doar aproximativ 25% din ceea ce auzim este pastrat. Ascultarea constienta este singura modalitate de a crea o intelegere adevarata, subliniaza Treasure. In aceasta discutie, el ofera cinci sfaturi practice pentru a imbunatati calitatea ascultarii.

8. Asculta, invata… apoi condu

Speaker: Stanley McChrystal

Generalul Stanley McChrystal porneste prezentarea cu o poveste captivanta, care a subliniat de ce este pasionat de munca pe care o face. El ii conduce pe oameni in lupta si este condus de responsabilitatea si angajamentul sau de a fi un mare lider pentru cei care slujesc tara alaturi de el. De-a lungul carierei sale, el a trebuit sa invete noi modalitati de comunicare – intrucat comunicarea electronica a inlocuit-o pe cea fizica. Dar nu a luat de-a gata niciodata importanta crearii unui sens comun de intelegere pentru toate grupele de varsta si seturile de abilitati. Discursul sau contine o multime de sfaturi pentru oricine este responsabil sa conduca echipe diverse si sa le conecteze la o misiune comuna.

9. De ce merita sa asculti oameni cu care nu esti de acord

Speaker: Zachary R. Wood

Este usor sa asculti oameni care impartasesc punctul tau de vedere, deoarece sustin ceea ce crezi deja. Dar nu vei invata prea multe in acest fel, sustine Zachary R. Wood in acest TED Talk. Invatarea vine atunci cand asculti din cealalta parte, spune el. Wood este seful unui program scolar care aduce speakeri controversati in campus, scopul fiind ascultarea si implicarea in ineile opuse ale celorlalti. El spune ca aceasta este singura modalitate de a obtine un punct comun si de a construi empatie – ceva de care toti liderii au nevoie daca doresc sa-si imbunatateasca inteligenta emotionala.

10. Limbajul trupului tau spune cine esti

Speaker: Amy Cuddly

Limbajul corpului afecteaza modul in care ne vad ceilalti, dar poate schimba si modul in care ne vedem pe noi insine. Psihologul social Amy Cuddy sustine ca „pozitia de putere” — a sta intr-o postura de incredere, chiar si atunci cand nu ne simtim increzatori — poate stimula sentimentele de incredere si ar putea avea un impact asupra sanselor noastre de succes.

Dezvoltarea unor abilitati puternice de comunicare este esentiala atunci cand vine vorba de construirea unei cariere de succes. Dar abilitatile tale de comunicare joaca un rol cheie si in viata ta personala. Afla despre cele mai solicitate abilitati de comunicare si despre cum sa le imbunatatesti.

Cu abilitati puternice de comunicare, poti imbunatati cu usurinta comunicarea la locul de munca. Consulta cele mai bune canale de comunicare pentru afacerea ta si afla cum sa comunici cu angajatul modern in era digitala de astazi.

Dezvoltarea unei comunicari puternice este una dintre prioritatile de top ale liderilor

In lumea afacerilor, multi angajatori cred ca o comunicare interna adecvata poate creste semnificativ productivitatea angajatilor.

Desi comunicarea in sine pare simpla, de multe ori atunci cand incercam sa stabilim comunicarea cu ceilalti, exista intotdeauna o lipsa de intelegere care ar putea provoca conflicte si frustrari in viata personala sau profesionala in relatia cu alte persoane.

Dobandind abilitati puternice de comunicare, te poti conecta mai bine cu prietenii, colegii, seful, toate cestea imbunatatind comunicarea la locul de munca.

De ce trebuie sa dezvolti abilitati puternice de comunicare 

In aceste vremuri in care traim primim, trimitem si procesam un numar mare de mesaje in fiecare zi.

Dar comunicarea de succes este mult mai mult decat impartasirea informatiilor; este, de asemenea, o intelegere a sentimentelor din spatele acestei informatii.

Comunicarea de succes poate aprofunda relatiile in viata personala sau profesionala. In viata personala, ele ne pot ajuta sa intelegem mai bine oamenii si situatiile care se intampla zilnic.

Dezvoltarea abilitatilor de comunicare ne poate ajuta sa evitam compromisul conflictelor si sa luam decizii mai bune. 

Puterea abilitatilor de comunicare la locul de munca

Cu abilitati puternice de comunicare, iti poti influenta in mod clar afacerea. Marii comunicatori sunt cei care aduc solutii, conduc schimbarea, motiveaza si isi inspira colegii.

Imbunatatind abilitatile de comunicare, poti imbunatati implicarea angajatilor, munca in echipa, luarea deciziilor si comunicarea intre departamente la locul de munca.

Din acest motiv, abilitatile de comunicare sunt cele mai solicitate abilitati soft pe care angajatorii le cauta la angajatii lor.

Abilitatile bune de comunicare le permit managerilor sa primeasca si sa trimita mesaje ce contin feedback, fara a crea frustrare si scaderea increderii angajatilor. Acest lucru este important pentru a mentine angajatii motivati si implicati. 

Exista zeci de abilitati de comunicare diferite de posedat; sunt primele 5 abilitati de comunicare asupra carora ne vom concentra in acest articol.

Aceste 5 abilitati sunt absolut necesare pentru o comunicare de succes la locul de munca sau viata privata.

1. Ascultarea

Ascultarea este unul dintre cele mai importante aspecte ale comunicarii. Ascultarea cu succes nu inseamna doar intelegerea informatiilor vorbite sau scrise, ci si intelegerea modului in care se simte vorbitorul in timpul comunicarii.

Daca un vorbitor poate vedea si simti ca cineva asculta si intelege, asta poate ajuta la construirea unei relatii mai puternice si mai profunde a interlocutorilor.

Ascultarea atenta poate crea, de asemenea, un mediu in care toata lumea se simte in siguranta sa-si exprime idei, opinii si sentimente sau sa planifice si sa rezolve probleme intr-un mod creativ.

2. Vorbeste direct

Conversatia sta la baza comunicarii si nu trebuie neglijata importanta acesteia. Chiar si o conversatie simpla si prietenoasa cu colegii poate construi incredere reciproca si chiar poate detecta problemele inainte ca acestea sa devina grave.

O doza sanatoasa de discutii cu o persoana necunoscuta poate duce la o oportunitate de afaceri. Fii deschis si prietenos pentru ca atunci vei putea vorbi cu aproape oricine.

3. Comunicare non-verbala

Cand vorbim despre lucruri care conteaza pentru noi, atunci trimitem o multime de mesaje nonverbale. Semnalele non-verbale sunt comunicarea fara cuvinte, pozitia corpului, expresia fetei, miscarile mainii, gesturile, contactul vizual, atitudinea si tonul vocii tale, tensiunea musculara si felul in care respiram.

Felul in care privesti, asculti, creezi, reactionezi vorbeste mult mai mult despre sentimente decat vor putea cuvintele vreodata.

4. Managementul stresului

In cantitati mici, stresul poate fi foarte util si incurajator pentru munca. Cu toate acestea, atunci cand stresul devine constant si incepe complet sa aiba efect, poate afecta comunicarea, claritatea opiniei si comportamentul si actiunea adecvate.

Cand esti stresat, poti sa-i intelegi gresit pe altii, sa trimiti semnale nonverbale confuze si sa folosesti modele amuzante de comportament.

Cat de des te-ai simtit stresat in timpul unei discutii cu prietenii sau colegii tai si apoi ai spus sau ai facut ceva ce ai regretat mai tarziu?

Daca imbunatatesti abilitatile de gestionare a stresului, nu numai ca vei evita aceste regrete ulterioare, dar vei putea influenta si cealalta persoana cu care intri intr-un conflict.

5. Controlul emotiilor

In comunicare, sentimentele joaca un rol important. Luarea deciziilor afecteaza mai des modul in care te simti decat modul in care gandesti.

Ghidat de emotii, comportamentul tau nonverbal afecteaza intelegerea celorlalti si modul in care altii te inteleg si te percep.

Daca nu esti constient de sentimentele tale, esti ghidat, nu iti vei putea exprima nevoile si experientele. Acest lucru poate duce la frustrare, neintelegere si conflict. Controlul emotiilor iti ofera instrumente pentru a-i intelege pe ceilalti, pe tine insuti si mesajele pe care le trimiti.

Daca ti-a placut articolul nostru despre abilitatile de comunicare si ai ramas cu informatii utile, impartaseste-l cu prietenii si colegii tai. 🙂