Cand vine vorba de vanzari, consumatorul este cel care primeaza. In zilele noastre, clientii isi doresc experiente de cumparaturi personalizate, simplificate, convenabile si unice. Cu toate acestea, succesul in vanzari nu se bazeaza pe simpla utilizare a celor mai inovatoare tehnologii care faciliteaza experienta de cumparare a clientilor. 

Asa cum vom vedea in acest articol, majoritatea companiilor care isi concentreaza strategia de vanzare asupra clientilor se bucura de succes astazi, deoarece actiunile lor se bazeaza pe empatie si angajament individualizat pe diverse canale.

Prin urmare, concentrarea strategiei de vanzare asupra clientilor consta in utilizarea unor informatii si tehnologii bazate pe date, pentru a intelege ceea ce clientii apreciaza la produsele sau serviciile oferite de companie.

Iata 5 companii care folosesc o astfel de strategie:



1. Amazon

Jeff Bezos si-a dorit o companie care sa se concentreze pe client si sa fie prima din intreaga lume care reuseste sa faca acest lucru. Astfel, Amazon valorifica datele clientilor pentru a personaliza experienta magazinului online.  

Avand o echipa UX complet integrata, Amazon datafy interactioneaza cu fiecare client pentru a imbunatati experientele de cumparaturi online. 

2. Sephora

Aceasta companie utilizeaza AI si VR, permitandu-le clientilor sa incerce practic pre-cumpararea produselor de make-up, reusind sa se bucure totodata de o prezenta impactanta in social media.



Sephora are, de asemenea, un laborator de inovare unde testeaza o gama larga de experiente digitale concepute pentru a informa si a imbunatati cumparaturile pe diferite canale. 

3. Burberry

Stiati ca Burberry a fost prima companie care a permis clientilor sa cumpere online si sa ridice din magazin? Aceasta optiune este primul pas catre vanzarea omnichannel, o experienta de cumparare cross-channel pe care consumatorii de astazi o doresc din ce in ce mai mult, iar Burberry a fost pionier.

Burberry a reusit sa faca produsele sale cat mai interactive posibil, iar acest tip de experienta tactila a parcurs un drum lung cu clientii lor. 

4. IKEA

Clientii acestei companii au cunoscut deja efectul psihologic IKEA: un individ se simte mai atasat de un obiect pe care l-a construit cu propriile maini.

In plus, IKEA inoveaza experienta online a clientilor cu ajutorul unor parteneri tehnologici. De exemplu, in Olanda, IKEA a colaborat cu Crobox, o companie de date care utilizeaza tehnologia AI pentru a afla ce le place clientilor despre produsele oferite de IKEA.

IKEA foloseste aceasta tehnologie pentru a intelege mai bine ce atribute ale produselor sunt cele mai susceptibile sa stimuleze comportamentul de cumparare, astfel incat sa poata promova cele mai bune beneficii ale produsului in campaniile lor publicitare.

5. Nike

Inca de la inceputurile sale, Nike a vandut beneficii, nu produse. Astfel, a vandut ideea de sanatate, wellness si exercitii fizice, sugerand ca incaltamintea precum „air max” poate ajuta clientii sa-si atinga aceste obiective. 

Aceasta strategie a fost utilizata inca de atunci, amplificand viziunea care pune sanatatea si stilul de viata al clientului pe primul loc.

Fiind o companie orientata spre client, Nike ia, de asemenea, o pozitie asupra problemelor politice si sociale prin strategiile lor de publicitate comerciala. Nike a dezvoltat o aplicatie care ofera recomandari de produse, subliniind inca o data accentul pe vanzarea de avantaje fata de produse.

Ce ne-au invatat aceste 5 companii despre strategia de vanzare bazata pe client? Ei bine, aceasta este o caracteristica definitorie in loializarea clientilor, precum si in echitatea si loialitatea fata de brand. Oferirea de experiente extrem de conectate aduce cresteri de vanzari, in timp ce adaptarea continua a experientei de cumparare pentru clienti utilizand date va aduce loialitate sporita si satisfactie pe termen lung!