Avand o istorie incarcata, pantofii sport Adidas sau Puma reprezinta rezultatul unor oameni perseverenti si care nu s-au dat batuti. Cu radacinile in aceeasi familie, cei doi giganti din lumea sportului au evlouat pe fondul unei dispute.

In anul 1920, in orasul Herzogenaurach din Germania, fratii Adolph si Rudolf Dassler creau primul lor model de pantofi sport. Cizmari pasionati de pielarie si de sport, ce doi frati au dat nastere uneia dintre cele mai mari inventii din lumea sportului.

Economistii de azi spun ca Adi si Rudi formau echipa perfecta. Au lucrat impreuna o vreme fara probleme. Adi se ocupa de design si caracteristici (cum sa faca pantofii mai rezistenti, mai usori), iar fratele cel mare, Rudi, se ocupa de marketing, fiind un vanzator iscusit.

1765532

In anul 1925 au inceput comercializarea pan­tofilor cu crampoane (inventia lui Adi Dassler) pentru fotbalisti si alergatori.

Incepand cu anul 1931, cei doi frati si-au extins afacerea si catre tenis, un alt sport extrem de popular in Germania (o tara obsedata de conditia fizica).

Jesse_Owens_1-thumb

Adi si Rudi se completau perfect in afacerea cu pantofi. Faima fratilor Dassler a atins cote mondiale odata cu Olimpiada de la Berlin, din 1936. Acestia au reusit sa il convinga pe americanul Jesse Owens sa poarte pantofi de sport Dassler. Jesse Owens a castigat atunci patru me­dalii de aur la probele de alergat. Comentatorii vremii au subliniat ca succesul americanului s-a datorat si pantofilor pe care i-a purtat.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

 

Odata cu inceperea Celui De-al Doilea Razboi Mondial, cei doi frati au adoptat viziuni diferite si s-au separat. Adi a preferat sa fabrice pantofi in serie pentru a lua banii armatei hitleriste, in timp ce Rudi s-a inrolat si a mers pe front. Dupa terminarea razboiului, relatiile acestora nu au facut nimic altceva decat sa se inrautateasca. In 1948, s-a rupt in mod oficial “Gebrüder Dassler Schuhfabrik”, firma familiei.

Adi Dassler a gasit ca nume pentru noul sau business, combinand primele literele din prenume cu cele din nume – Adidas.

Rudi a infiintat firma cu numele Puma.adidas-protiv-puma-0-1

 

Players wearing Puma and an Adidas soccer shoes pose before a friendly soccer match between German sports goods firm Puma and German sporting goods maker Adidas in Herzogenaurach September 21, 2009. REUTERS/Michaela Rehle

Fratii au inceput prin a concura pentru dominatie in atletism. Se intreceau prin a da pantofi in mod gratuit atletilor, pentru reclama.

Biografii spun ca in anum 1964, fratii Dassler mituiau atletii pentru a le purta creatiile.

 

In timpul in care cei doi frati continuau sa faca un scop in sine din competitia din familie, o mica firma americana avea sa castige din cota de piata si sa ajunga incet incet pe primul loc in topul vanzarilor de echipament sportiv, loc pe care-l ocupa inca din anii ‘80. Este vorba despre Nike, compania infiintata de Phil Knight, care a dat lovitura dupa ce a semnat un contract de sponsorizare cu basketbalistul american Michael Jordan, pentru “Air Nike” – pantofi de basket. Si asta desi Michael Jordan era innebunit dupa produsele Adidas, companie care semnase cu un jucator de basket mai putin cunoscut, Patrick Ewing.