Indiferent de domeniul de activitate al companiei pentru care lucreaza, practicianul relatiilor publice trebuie sa duca la bun sfarsit o serie de activitati specifice, sa atinga o serie de obiective si sa stie cum sa faca fata cu brio unor situatii neprevazute, probleme comunicationale, crize etc. Ei bine, specialistii si cercetatorii din domeniul relatiilor publice au elaborat o lista de 10 calitati pe care orice PR-ist trebuie sa le posede in vederea indeplinirii sarcinilor specifice.

  1. Sociabilitate – unul dintre rolurile de baza ale  PR-ului este stabilirea de relatii favorabile interumane
  2. Tact – este nevoie de rabdare, amabilitate, reactii oportune spontane
  3. Memorie – exista o multime de situatii, nume, date care trebuie retinute cat mai bine
  4. Rapiditate in gandire – de foarte multe ori trebuie luate decizii pe moment
  5. Capacitate de analiza – este nevoie de un studiu al multor situatii posibile pentru cele mai bune strategii
  6. Simt de organizare – la un nivel sau altul, activitatile de PR au nevoie de organizare de evenimente, plus ca este nevoie de un simt al ordinii in ceea ce priveste informatii, documente etc.
  7. Corectitudine – pentru activitati de relatii publice cu rezultate favorabile pe termen lung, este strict necesar ca cei ce se ocupa sa dea dovada de obiectvitate si onestitate
  8. Abilitati de comunicare – interdependent legate comunicarea scrisa si cea orala
  9. Adaptivitate – un specialist trebuie sa stie sa se adapteze de la o situatie la alta, de la un interlocutor la altul samd.
  10. Putere de munca – domeniul relatiilor publice implica multe situatii fara program de munca regulat, asadar este nevoie de disponibilitate foarte mare pentru ore suplimentare de lucru

Bineinteles ca pe langa aceste calitati, este nevoie si de o pregatire profesionala solida si de cat mai multe notiuni de cultura generala.

Autor: Claudia Caraba