Tot mai des sunt abordare subiectele „balanta viata personala – munca”, depravarea de somn sau ideea despresiei si anxietatii provocata de orele excesive de munca. De fapt, subiectele sunt aduse in prim-plan atat de des, incat au inceput sa para neinsemnata sau, in orice caz, sa nu mai para un pericol chiar atat de mare pentru cei care muncesc mai bine de 40 de ore pe saptamana.

In ciuda acestui fapt, problemele de sanatate fizica, dar si psihica raman la fel de valide.

 

Consecintele dezechilibrului balantei viata personala – munca

 

Termenul de „workaholic” (dependent de munca) nu mai subliniaza doar ideea unei probleme de natura psihica (frica de a nu iti pierde locul de munca). Din contra, termenul a inceput sa fie folosit mai des pe post de gluma sau pentru a ii descrie pe cei care incearca sa atinga un standard in munca loc. Intr-un mod bizar si in ciuda tuturor studiilor, foarte multi oameni se afunda si propaga mitul „productivitatii” si „succesului”, provenit din peste 50 de ore de munca pe saptamana.

1. Oamenii care muncesc mai mult de 50 de ore pe saptamana nu sunt mai productivi.

In mod normal, oamenii folosesc minimum 50 de minute din programul de munca pe activitati care nu au legatura cu job-ul lor. Insa sa lucrezi mai multe ore decat este necesar, nu inseamna recuperarea celor 50 de minute. Din contra, este contraproductiv. Ultimele studii arata ca oamenii care lucreaza 77 de ore pe saptamana sunt la fel de productivi ca cei care lucreaza 55 de ore pe saptamana. Cauza acestui lucru? Epuizarea fizica si psihica.

2. Riscul unui atac de cord este mult mai mare.

Stresul si oboseala sunt doua cauza majore pentru atacul de cord.  Acest lucru este recunoscut atat de medici, cat si de multi angajatori. Spre exemplu, in USA, New York si Los Angeles, un politist care are atac de cord in timpul sau in afara programului este considerat „ranit pe teren”.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

 

Cum poti preveni astfel de situatii?

 

Incearca sa optezi pentru un program echilibrat. Poti incerca sa iti iei un job care dispune de flex-time si posibilitatea de a lucra acasa. Ultimele studii de la Harvard Business Review arata ca cei care pot lucra si de acasa sunt cu pana la 13% mai productivi decat cei care lucreaza foarte mult peste program. Un alt mod de a iti mentine santatea stabila este sa iti iei concediul anual.