Intr-o lume a business-ului, unde cooperarea si munca in echipa sunt cheia succesului, multe companii ignora daunele pe care le pot provoca micile certuri intre angajati, concurenta excesiva si refuzul acestora de a impartasii cu colegii cunostinte. O cultura organizationala care incurajeaza cooperarea angajatilor si ajutorul reciproc joaca un rol extrem de important pentru succesul organizatiilor. Iar acest aspect reiese din vanzari, profituri si eficacitate.
Conform unui studiu, 55% dintre angajati cer ajutorul unui coleg de munca in cazul in care doresc sa invete ceva npou, urmat de seful lor, apoi de Google. Asadar, cooperarea si invatatul unul de la altul poate fi un instrument puternic de dezvoltare a companiilor, si care aduce cu el si alte beneficii.
Deci, cum sa-ti ajuti angajatii sa invete unii de la ceilalti?
In primul rand, ca manager, antreprenor, patron, trebuie sa iti impartasesti viziunea. Incurajeaza membri echipei in schimbul de informatii si cunostinte si sprijina dezvoltarea competentelor acestora impreuna. Explica-le de ce, acest nou fel de desfasurare al activitatilor de lucru este eficient, productiv si demn de implementat. Apoi, trebuie sa te asiguri ca toti angajatii au inteles pe deplin si vor pune in aplicare un astfel de program.
In continuare, programul de colaborare al angajatilor trebuie consolidat. Astfel, managerii din companie pot oferi recompense concrete: lauda, recunoastere in timpul sedintelor sau intalnirilor, ori mici bonusuri la salariu. Prin consolidarea si recompensarea oamenilor acestia vor integra mai usor acest tip de comportament si totodata, managerii vor demonstra ca sprijina si apreciaza colaborarea angajatilor.
Un alt mod prin care poate fi implementat acest program ca parte integrata si importanta in cultura companiei este in timpul instruirii interne. Un angajat situat intr-o functie mai importanta poate fi incurajat de manager sa ii ajute pe cei la inceput. Un alt moment propice pentru impartasirea de informatii este masa de pranz. Atunci, angajatii pot fi incurajati sa vorbeasca informal despre idei sau metode de abordare si rezolvare a provocarilor cu care se confrunta ei sau altii. Astfel, alti angajati pot invata noi idei intr-un mediu fara stres.
Poti desemna o persoana care sa se ocupe sau sa ajute angajatii noi sa invete mai rapid mersul lucrurilor. Aceasta metoda functioneaza cel mai des. Incepatorii vor fi incurajati sa ceara ajutorul si vor avea incredere in colegii de munca.
Odata implementat un astfel de comportament in randul angajatilor va ajuta la eficientizarea actfivitatilor si la maximizarea productivitatii.