Efectele crizei financiare de acum cativa ani cu care s-a confruntat intreaga lume, se fac inca resimtite in cazul multor companii de pe Glob.

Totusi, cum ati putea proceda, daca sunteti antreprenor si investiti in dezvoltarea unui business? Potrivit specialistilor citati de Business Insider, trebuie sa te pregatesti asa incat sa poti supravietui in perioade de recesiune financiara.

Acum cativa ani, miliarde de dolari au fost irosite, iar vanzarile si afacerile micilor intreprinzatori au scazut dramatic. Biroul de Analiza Economica al SUA a prezentat estimari privind evolutia PIB-ului acestei tari. Rezulta ca economia Americii s-a diminuat cu o rata anuala de 2,9%, iar prima parte a anului trecut a fost cea mai neagra perioada din momentul izbucnirii crizei economice.

Business Insider scrie ca recesiunea financiara presupune doua trimestre consecutive de crestere negativa a PIB-ului, insa din punct de vedere istoric, criza survine o data la zece ani. Cum se poate pregati un antreprenor pentru a combate cu succes efectele nocive ale crizei? Expertii va recomanda sa va concentrati asupra profitului si sa nu puneti prea mare baza pe cresterea afacerii voastre. Daca veti ajunge sa sacrificati un potential profit in fata cresterii companiei, pot sa apara multe probleme, mai ales in cazul in care vanzarile stau prost.

Multe firme intra in faliment ca urmare a lipsei banilor, de aceea trebuie sa fiti foarte realisti si sa luati masuri daca aveti tot mai putini bani la sfarsitul lunii. Trebuie sa va bazati mai mult pe colectarea platilor de la clienti si sa pastrati o ordine financiara cat mai fireasca.

Daca veti ajunge sa diminuati costurile, este bine sa va asigurati ca veti pastra aproape cei mai buni angajati!

Incearca sa stai departe de credite! Multe institutii bancare isi doresc sa acorde credite firmelor care pot sa aiba profit, insa in cazul in care afacerea ta nu dispune de bani pentru cel putin o jumatate de an in banca, nu trebuie sa apelati la niciun credit!

Chestionati-va clientii daca nu cumva ar dori sa obtina alte produse la preturi mai bune, care sa le inlocuiasca pe cele actuale! Ganditi-va ca in perioadele de recesiune, preturile dicteaza profitul.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Incercati sa aflati detalii daca cumva oamenii ar fi dispusi sa achite mai mult pentru viitoarea generatie a unui produs.

Daca veti ajunge sa diminuati costurile companiei voastre, este bine sa va asigurati ca veti pastra langa voi cei mai buni angajati si ii concediati pe cei care nu fac prea multe in cadrul firmei.

Este important felul in care va decideti sa actionati, mai ales ca in cazul in care veti lua masuri concrete, aveti sanse sa obtineti un succes mai mare decat daca veti alege sa va lamentati si sa fiti luati pe nepregatite de evolutia afacerilor.

Mihai Matei