Imaginaţi-vă că astăzi porniţi într-o călătorie. Vă îmbarcaţi pe un iaht şi sunteţi persoana care conduce ambarcaţiunea. Cunoaşteţi destinaţia finală şi, în principiu, pe ce resurse vă bazaţi, inclusiv cât timp aveţi la dispoziţie până la momentul în care veţi ancora în portul spre care vă indreptaţi.

Cunoasteţi traseul şi sunteţi constienţi de faptul că veţi naviga cu vântul bătând dintr-o parte sau, uneori, împotriva vântului.  Acestea sunt momentele în care pentru a putea avansa, totuşi, către portul vizat va trebui să luaţi decizia modificării traseului iniţial stabilit.

Exact ca în viaţa de zi cu zi, scopul îl atingem după ce revenim la planul iniţial şi îl adaptăm condiţiilor reale de drum. În mijlocul oceanului, cu alte cuvinte, nu vom naviga niciodată după condiţiile meteo medii sau probabile identificate anterior, ci în funcţie de situaţia efectiv întâlnită.

Astfel, în toată această călătorie poziţia cârmei şi a pânzelor nu trebuie să rămână una fixă, rigidă. Nici comandantul nu poate rămâne blocat în planul iniţial.



Monitorizaţi în permanenţă resursele pe care le aveţi la dispoziţie, cât aţi consumat, care sunt cele de care aveţi nevoie în continuare pentru a ajunge la destinaţia finală, urmăriţi ceasul şi calendarul de la bord pentru a nu ajunge în portul de destinaţie cu o întârziere prea mare. Vă opriţi pe parcurs pentru a evalua performanţa atinsă în puncte de control intermediare, pentru a vedea în ce masură factorii-cheie pentru succesul călătoriei Dvs. sunt îndepliniţi şi care sunt şansele finale de reuşită.

Exact ca în această călătorie vă îmbarcaţi de fiecare dată când începeţi un nou proiect în cadrul organizaţiei Dvs.

Stiţi portul de destinatie (scopul sau rezultatul final la care trebuie să ajungeţi), cunoasteţi ambarcaţiunea (resursele pe care vă bazaţi), cunoasteţi echipajul (echipa de proiect), stiţi să folosiţi toate instrumentele de navigaţie de la bord  (metode şi instrumente specifice de management de proiect). Aţi pornit la drum cu un traseu bine stabilit (paşii pe care trebuie să îi urmaţi) şi cunoasteţi oceanul (mediul în care implementaţi proiectul).

Ce poate determina o deviere de la cursul stabilit iniţial?

În cadrul cursului de Management de proiect ne propunem să abordam elemente specifice proiectelor şi managementului de proiect şi să vă oferim o serie de instrumente pe care să le puteţi prelua, adapta şi aplica în propriile dvs. proiecte, indiferent de domeniul de activitate.



De asemenea, vom puncta elementele care pot funcţiona mai puţin bine în cadrul unui proiect şi modul în care putem preveni sau remedia situaţii de acest gen pentru a asigura, în final, succesul proiectului. Cu alte cuvinte, generarea de valoare pentru companie (inteleasă nu exclusiv în termeni de profit financiar) şi acceptarea proiectului de către Client.

OBIECTIVELE CURSULUI

La finalul cursului participanţii vor:

  • putea gestiona eficient procesele specifice unui proiect;
  • identifica corect nevoia de dezvoltare în organizaţie şi solutia optimă (ideea de proiect) pentru nevoia respectivă;
  • putea structura un proiect în scop, obiective, activităţi, subactivităţi;
  • putea identifica resursele necesare implementării proiectului;
  • putea aloca eficient resursele în funcţie de activităţi;
  • putea gestiona echipa de proiect (resursele umane ale proiectului);
  • putea aloca şi delega sarcini membrilor echipei de proiect în funcţie de postul ocupat şi activităţile planificate;
  • avea capacitatea de a monitoriza şi evalua, în funcţie de criterii multiple, proiectul în faza de implementare;
  • putea gestiona riscurile în cadrul proiectului;
  • putea asigura un management al calităţii la nivelul proiectului;
  • cunoaşte şi aplica instrumente (inclusiv softuri) şi metode specifice managementului de proiect;
  • avea abilitaţi imbunatăţite de comunicare cu stakeholderii proiectului.

DESCRIEREA CURSULUI

Cursul  pe care Schultz Development vi-l propune, provoacă participanţii să ocupe poziţia de Manager de proiect încă din sala de curs, aceştia parcurgând toate etapele specifice unui proiect de la identificarea problemei care trebuie rezolvată sau a nevoii de dezvoltare, până la finalizarea proiectului şi etapă specifică de incheiere.

Identificarea şi comunicarea permanentă cu stakeholderii, discutarea scenariilor (pesimist, optimist, realist) pentru implementarea proiectului, identificarea resurselor necesare şi a modului de a le atrage, motivarea echipei, gestionarea situaţiilor neprevăzute şi managementul financiar al proiectului sunt elemente din viaţa de zi cu zi a unui proiect pe care le veţi regăsi în curs.

Astfel, participanţii sunt puşi în situaţia de a analiza, lua decizii pe baza informaţiilor identificate şi de a stabili drumul pe care proiectul îl urmează. În mod concret, vor avea ocazia de a identifica provocările pe care le presupune poziţia de Manager de proiect, de a lucra în echipă, de a gestiona păreri şi experienţe diverse în incercarea de a dirija toţi membrii echipei către acel scop comun, va raspunde în faţa managementului superior, clientului sau a finanţatorului, documentând şi justificând alegerile făcute.

O atenţie deosebită va fi acordată instrumentelor de management de proiect care, odată înţelese şi integrate în activitatea curentă, facilitează implementarea unui proiect  şi cresc şansele ca acesta sa fie dus la sfârşit cu succes.

TEMATICA

Modul 1:    INTRODUCERE IN MANAGEMENT DE PROIECT

Definirea managementului de proiect

Caracteristicile managementului de proiect

Modul 2:    DEFINIREA IDEII DE PROIECT

Analiza SWOT

Analiza cauza/efect

Analiza cost/beneficiu

Analiza stakeholderilor

Definirea scopului si obiectivelor

Definirea criteriilor de succes

Modul 3:    PLANUL PROIECT

Work Breakdown Structure

Estimarea activitatilor

Estimarea resurselor

Planul activitatilor

Graficul Gantt

Milestone, Jaloanele proiectului

Estimarea bugetului

Metodologia proiectului

Achizitii in proiecte

Matricea responsabilitatilor proiectului

Drumul critic al proiectului

Fluxul numerar al proiectului

Planul de risc al proiectului

Planul de comunicare si control

Organizarea echipei de proiect

Modul 4:    IMPLEMENTAREA PROIECTULUI

Monitorizarea activitatilor proiectului

Scorecard in project management

Dashboard in project management

Gestionarea timesheet-ului in management de proiect

Luarea deciziilor si rezolvare de problem in management de proiect

Derularea unui Kick off meeting efficient

Realizarea to do list

Modul 5:    INCHIDEREA PROIECTULUI

Realizarea raportarelor proiectului

Procesul verbal de predare primire

Modul 6:   ROLUL MANAGERULUI DE PROIECTULUI

Competente comportamentale ale Managerului de proiect

Competente contextuale ale Managerului de proiect

Competente tehnice ale Managerului de proiect

METODE DE ÎNVĂŢARE

Schultz Development foloseşte metoda de învăţare experienţială, precum şi învăţarea bazată pe joc, o metodologie de lucru pe care am dezvoltat-o alături de partenerii noştri în cadrul proiectului GREAT (Game based Research in Education and Action Training).

Simularea reprezintă o altă metodă folosită: participanţii vor fi puşi în situaţii apropiate de cele din realitate, putând identifică impactul deciziilor luate asupra dezvoltării proiectului, echipei, costurilor etc.

GRUP ŢINTĂ – 6 persoane

UNDE? – Education Point

CÂND? – 16-17 Mai 10 – 11  si 17-18 Iunie 2024  (240 ore 6 zile (48 ore) in sala si 192 ore, studiu individual si practica.)

CINE  POATE PARTICIPA?

Cursul se adresează atât celor care gestionează proiecte, dar doresc să işi actualizeze informaţiile şi să facă schimb de experientă cu formatorul şi ceilalţi participanţi, căt şi celor care doresc să încerce această provocare în viitor.

Cursul este util şi pentru cei care fac parte dintr-o echipă de proiect (indiferent de poziţia ocupată şi de domeniul de activitate), prin participare aceştia înţelegând mai bine procesele şi instrumentele specifice managementului de proiect.

De asemenea, la curs poate participa orice altă persoană care doreşte să işi dezvolte sau să işi îmbunătăţească abilităţile de planificare, organizare, implementare, monitorizare a unei activităţi, în general

Taxa de participare este 2400 lei/participant

Taxa de participare include toate costurile legate de suportul de curs si formator,

Schultz Development nu plateste TVA pentru cursurile autorizate.

Curs autorizat ANC

Caştigurile generate de această investiţie:

  • interacţiunea cu un formator cu experienta in management de proiect şi experienţă în gestionarea unor proiecte şi echipe diverse;
  • acces la softuri specifice de management de proiect pe care le vei putea folosi atât în timpul cursului, cât şi în propriile proiecte (după finalizarea cursului);
  • exemple de proiecte reale, situaţii concrete care au reprezentat puncte critice şi provocări şi soluţiile identificate şi implementate (inclusiv, prezentarea impactului deciziei asupra proiectului, echipei, stakeholderilor);
  • utilizarea tehnicii mind map în planificarea proiectului, tehnică menită să îmbunătăţească înţelegerea componentelor proiectului şi care facilitează ”vizualizarea” proiectului înainte de implementare;
  • cunostinţe şi abilităţi care te vor ajuta în orice tip de activitate, având în vedere faptul că prezentul şi viitorul este văzit ca fiind al activităţilor derulate ca proiecte şi, implicit al managementului de proiect;
  • un mediu relaxat în care se desfăşoara cursul;
  • exemple concrete de proiecte finantaţe din fonduri nerambursabile (exemple de bună practică);
  • materiale de curs de cea mai bună calitate;

 

DOCUMENTE NECESARE PENTRU ÎNSCRIERE:

  1. fişa de înscriere completată, pe care o puteţi descărca de pe site-ul nostru www.schultz.ro ;
  2. copie dupa cartea de identitate, copie dupa diploma de studii superioare, copie dupa certificate de nastere pe care sa le trimiteti la adresa: office@schultz.ro.

PREZENTARE FORMATORMarius Donţu

Acţionar majoritar şi Manager General al Schultz Development și Schultz Knowlwdge (Londra, UK), de profesie jurist, are experienţă în management de proiect, din 1991, pentru companii, structuri guvernamentale, Programe ale Uniunii Europene, Programe ale Băncii Mondiale, Programul Naţiunile Unite pentru Dezvoltare, Programe guvernamentale.
A desfăşurat proiecte internaţionale cu parteneri din Germania, Finlanda, Danemarca, Franţa, Marea Britanie, Polonia.
A absolvit cursul de Project management (Prince 2) la Universitatea Westminster Londra si Agile project management la Universitatea Oxford UK.

Trainer certificat la nivel naţional şi internaţional, are experienţă in training din 1994, perioadă în care a dezvoltat numeroase programe de training în diferite domenii, perfect adaptate cerinţelor clienţilor: achiziţii publice, comunicare, customer care, resurse umane, formare de formatori, managementul timpului, leadership, negociere şi vânzări, management etc.

A participat si coordonat programe de dezvoltare pentru leaderi in Romania.

Marius Donţu a avut oportunitatea de a lucra, de-a lungul timpului, în echipe internaţionale, atât ca manager de proiect cât şi ca trainer .

Experienta internationala: Londra, United Kingdom, Koln Germania, Italia, Moldova, Lagos Nigeria, Danemarca, Finlanda, Olanda, Franta, Austria, Portugalia.
A livrat curs de manager proiect pentru Deloite, Netop, Tractebel Engineering- GDF Suez, Cushman & Wakefield, Wipro, Oracle, IMSAT, Dalkia, Veolia,
Institutul National pentru Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei din Magurele etc.

AGENDA CURS MANAGER PROIECT

Ziua 1 Joi 17 Mai 2024

14:00- 14:10 Primirea participanţilor. Activităţi administrative

14:10-14:30 Introducere în managementul de proiect

14:30-15:00 Ciclul de viaţă al proiectului

15:00-16:00 Definirea proiectului (analiza cerinţelor)

16:00-16:10 Pauză de cafea

16:10-16:45 Definirea proiectului (analiza cerinţelor – metode şi instrumente pentru analiza problemei)

16:45-17:30 Planificarea proiectului (stabilire obiective, planificare activităţi şi alocare resurse)

17:30-18:30 Planificarea proiectului (alocare resurse, metode şi instrumente specifice)

Ziua 2 – Vineri 18 Mai 2024

9:00-11:00 Planificarea proiectului (alocare resurse, metode şi instrumente specifice)

11:00-11:20 Pauză de cafea

11:20-13:00 Managementul riscului în proiecte

13:00-14:00 Pauză de masă

14:00-15:30 Managementul financiar al proiectelor

15:30-15:45 Pauză de cafea

15:45-17:30 Testare module Stabilirea cerintelor proiectului, Estimarea resurselor proiectului

Ziua 3 – Luni 10 Iunie 2024

9:00-11:00 Managementul calităţii în proiecte.Proceduri de lucru

11:00-11:20 Pauză de cafea

11:20-13:00 Managementul calităţii în proiecte.Proceduri de lucru

13:00-14:00 Pauză de masă

14:00-15:30 Managementul resurselor umane în proiecte

15:30-15:45 Pauză de cafea

15:45-17:30 Managementul resurselor umane în proiecte

Ziua 4 – Marti 11 Iunie 2024

9:00-11:00 Managementul riscului in proiecte

11:00-11:20 Pauză de cafea

11:20-13:00 Managementul riscului in proiecte

13:00-14:00 Pauză de masă

14:00-15:30 Metodologia proiectului

15:30-15:45 Pauză de cafea

15:45-17:30 Metodologia proiectului

Ziua 5 – Luni 17 Iunie 2024

9:00-11:00    Implementarea proiectului

11:00-11:20 Pauză de cafea

11:20-13:00 Implementarea proiectului

13:00-14:00 Pauză de masă

14:00-15:30 Implementarea proiectului

15:30-15:45 Pauză de cafea

15:45-17:30 Implementarea proiectului

Ziua 6 – Marti118 Iunie 2024

9:00-11:00   Evaluarea proiectului

11:00-11:20 Pauză de cafea

11:20-13:00 Evaluarea proiectului

13:00-14:00 Pauză de masă

14:00-15:30 Evaluarea proiectului

15:30-15:45 Pauză de cafea

15:45-17:30 Examen de absolvire