Imaginaţi-vă că astăzi porniţi într-o călătorie. Vă îmbarcaţi pe un iaht şi sunteţi persoana care conduce ambarcaţiunea. Cunoaşteţi destinaţia finală şi, în principiu, pe ce resurse vă bazaţi, inclusiv cât timp aveţi la dispoziţie până la momentul în care veţi ancora în portul spre care vă indreptaţi.
Cunoasteţi traseul şi sunteţi constienţi de faptul că veţi naviga cu vântul bătând dintr-o parte sau, uneori, împotriva vântului. Acestea sunt momentele în care pentru a putea avansa, totuşi, către portul vizat va trebui să luaţi decizia modificării traseului iniţial stabilit.
Exact ca în viaţa de zi cu zi, scopul îl atingem după ce revenim la planul iniţial şi îl adaptăm condiţiilor reale de drum. În mijlocul oceanului, cu alte cuvinte, nu vom naviga niciodată după condiţiile meteo medii sau probabile identificate anterior, ci în funcţie de situaţia efectiv întâlnită.
Astfel, în toată această călătorie poziţia cârmei şi a pânzelor nu trebuie să rămână una fixă, rigidă. Nici comandantul nu poate rămâne blocat în planul iniţial.
Monitorizaţi în permanenţă resursele pe care le aveţi la dispoziţie, cât aţi consumat, care sunt cele de care aveţi nevoie în continuare pentru a ajunge la destinaţia finală, urmăriţi ceasul şi calendarul de la bord pentru a nu ajunge în portul de destinaţie cu o întârziere prea mare. Vă opriţi pe parcurs pentru a evalua performanţa atinsă în puncte de control intermediare, pentru a vedea în ce masură factorii-cheie pentru succesul călătoriei Dvs. sunt îndepliniţi şi care sunt şansele finale de reuşită.
Exact ca în această călătorie vă îmbarcaţi de fiecare dată când începeţi un nou proiect în cadrul organizaţiei Dvs.
Stiţi portul de destinatie (scopul sau rezultatul final la care trebuie să ajungeţi), cunoasteţi ambarcaţiunea (resursele pe care vă bazaţi), cunoasteţi echipajul (echipa de proiect), stiţi să folosiţi toate instrumentele de navigaţie de la bord (metode şi instrumente specifice de management de proiect). Aţi pornit la drum cu un traseu bine stabilit (paşii pe care trebuie să îi urmaţi) şi cunoasteţi oceanul (mediul în care implementaţi proiectul).
Ce poate determina o deviere de la cursul stabilit iniţial?
În cadrul cursului de Management de proiect ne propunem să abordam elemente specifice proiectelor şi managementului de proiect şi să vă oferim o serie de instrumente pe care să le puteţi prelua, adapta şi aplica în propriile dvs. proiecte, indiferent de domeniul de activitate.
De asemenea, vom puncta elementele care pot funcţiona mai puţin bine în cadrul unui proiect şi modul în care putem preveni sau remedia situaţii de acest gen pentru a asigura, în final, succesul proiectului. Cu alte cuvinte, generarea de valoare pentru companie (inteleasă nu exclusiv în termeni de profit financiar) şi acceptarea proiectului de către Client.
OBIECTIVELE CURSULUI
La finalul cursului participanţii vor:
- putea gestiona eficient procesele specifice unui proiect;
- identifica corect nevoia de dezvoltare în organizaţie şi solutia optimă (ideea de proiect) pentru nevoia respectivă;
- putea structura un proiect în scop, obiective, activităţi, subactivităţi;
- putea identifica resursele necesare implementării proiectului;
- putea aloca eficient resursele în funcţie de activităţi;
- putea gestiona echipa de proiect (resursele umane ale proiectului);
- putea aloca şi delega sarcini membrilor echipei de proiect în funcţie de postul ocupat şi activităţile planificate;
- avea capacitatea de a monitoriza şi evalua, în funcţie de criterii multiple, proiectul în faza de implementare;
- putea gestiona riscurile în cadrul proiectului;
- putea asigura un management al calităţii la nivelul proiectului;
- cunoaşte şi aplica instrumente (inclusiv softuri) şi metode specifice managementului de proiect;
- avea abilitaţi imbunatăţite de comunicare cu stakeholderii proiectului.
DESCRIEREA CURSULUI
Cursul pe care Schultz Development vi-l propune, provoacă participanţii să ocupe poziţia de Manager de proiect încă din sala de curs, aceştia parcurgând toate etapele specifice unui proiect de la identificarea problemei care trebuie rezolvată sau a nevoii de dezvoltare, până la finalizarea proiectului şi etapă specifică de incheiere.
Identificarea şi comunicarea permanentă cu stakeholderii, discutarea scenariilor (pesimist, optimist, realist) pentru implementarea proiectului, identificarea resurselor necesare şi a modului de a le atrage, motivarea echipei, gestionarea situaţiilor neprevăzute şi managementul financiar al proiectului sunt elemente din viaţa de zi cu zi a unui proiect pe care le veţi regăsi în curs.
Astfel, participanţii sunt puşi în situaţia de a analiza, lua decizii pe baza informaţiilor identificate şi de a stabili drumul pe care proiectul îl urmează. În mod concret, vor avea ocazia de a identifica provocările pe care le presupune poziţia de Manager de proiect, de a lucra în echipă, de a gestiona păreri şi experienţe diverse în incercarea de a dirija toţi membrii echipei către acel scop comun, va raspunde în faţa managementului superior, clientului sau a finanţatorului, documentând şi justificând alegerile făcute.
O atenţie deosebită va fi acordată instrumentelor de management de proiect care, odată înţelese şi integrate în activitatea curentă, facilitează implementarea unui proiect şi cresc şansele ca acesta sa fie dus la sfârşit cu succes.
TEMATICA
Modul 1: INTRODUCERE IN MANAGEMENT DE PROIECT
Definirea managementului de proiect
Caracteristicile managementului de proiect
Modul 2: DEFINIREA IDEII DE PROIECT
Analiza SWOT
Analiza cauza/efect
Analiza cost/beneficiu
Analiza stakeholderilor
Definirea scopului si obiectivelor
Definirea criteriilor de succes
Modul 3: PLANUL PROIECT
Work Breakdown Structure
Estimarea activitatilor
Estimarea resurselor
Planul activitatilor
Graficul Gantt
Milestone, Jaloanele proiectului
Estimarea bugetului
Metodologia proiectului
Achizitii in proiecte
Matricea responsabilitatilor proiectului
Drumul critic al proiectului
Fluxul numerar al proiectului
Planul de risc al proiectului
Planul de comunicare si control
Organizarea echipei de proiect
Modul 4: IMPLEMENTAREA PROIECTULUI
Monitorizarea activitatilor proiectului
Scorecard in project management
Dashboard in project management
Gestionarea timesheet-ului in management de proiect
Luarea deciziilor si rezolvare de problem in management de proiect
Derularea unui Kick off meeting efficient
Realizarea to do list
Modul 5: INCHIDEREA PROIECTULUI
Realizarea raportarelor proiectului
Procesul verbal de predare primire
Modul 6: ROLUL MANAGERULUI DE PROIECTULUI
Competente comportamentale ale Managerului de proiect
Competente contextuale ale Managerului de proiect
Competente tehnice ale Managerului de proiect
METODE DE ÎNVĂŢARE
Schultz Development foloseşte metoda de învăţare experienţială, precum şi învăţarea bazată pe joc, o metodologie de lucru pe care am dezvoltat-o alături de partenerii noştri în cadrul proiectului GREAT (Game based Research in Education and Action Training).
Simularea reprezintă o altă metodă folosită: participanţii vor fi puşi în situaţii apropiate de cele din realitate, putând identifică impactul deciziilor luate asupra dezvoltării proiectului, echipei, costurilor etc.
GRUP ŢINTĂ – 6 persoane
UNDE? – Education Point
CÂND? – 16-17 Mai 10 – 11 si 17-18 Iunie 2024 (240 ore 6 zile (48 ore) in sala si 192 ore, studiu individual si practica.)
CINE POATE PARTICIPA?
Cursul se adresează atât celor care gestionează proiecte, dar doresc să işi actualizeze informaţiile şi să facă schimb de experientă cu formatorul şi ceilalţi participanţi, căt şi celor care doresc să încerce această provocare în viitor.
Cursul este util şi pentru cei care fac parte dintr-o echipă de proiect (indiferent de poziţia ocupată şi de domeniul de activitate), prin participare aceştia înţelegând mai bine procesele şi instrumentele specifice managementului de proiect.
De asemenea, la curs poate participa orice altă persoană care doreşte să işi dezvolte sau să işi îmbunătăţească abilităţile de planificare, organizare, implementare, monitorizare a unei activităţi, în general
Taxa de participare este 2400 lei/participant
Taxa de participare include toate costurile legate de suportul de curs si formator,
Schultz Development nu plateste TVA pentru cursurile autorizate.
Curs autorizat ANC
Caştigurile generate de această investiţie:
- interacţiunea cu un formator cu experienta in management de proiect şi experienţă în gestionarea unor proiecte şi echipe diverse;
- acces la softuri specifice de management de proiect pe care le vei putea folosi atât în timpul cursului, cât şi în propriile proiecte (după finalizarea cursului);
- exemple de proiecte reale, situaţii concrete care au reprezentat puncte critice şi provocări şi soluţiile identificate şi implementate (inclusiv, prezentarea impactului deciziei asupra proiectului, echipei, stakeholderilor);
- utilizarea tehnicii mind map în planificarea proiectului, tehnică menită să îmbunătăţească înţelegerea componentelor proiectului şi care facilitează ”vizualizarea” proiectului înainte de implementare;
- cunostinţe şi abilităţi care te vor ajuta în orice tip de activitate, având în vedere faptul că prezentul şi viitorul este văzit ca fiind al activităţilor derulate ca proiecte şi, implicit al managementului de proiect;
- un mediu relaxat în care se desfăşoara cursul;
- exemple concrete de proiecte finantaţe din fonduri nerambursabile (exemple de bună practică);
- materiale de curs de cea mai bună calitate;
DOCUMENTE NECESARE PENTRU ÎNSCRIERE:
- fişa de înscriere completată, pe care o puteţi descărca de pe site-ul nostru www.schultz.ro ;
- copie dupa cartea de identitate, copie dupa diploma de studii superioare, copie dupa certificate de nastere pe care sa le trimiteti la adresa: office@schultz.ro.
PREZENTARE FORMATOR – Marius Donţu
Acţionar majoritar şi Manager General al Schultz Development și Schultz Knowlwdge (Londra, UK), de profesie jurist, are experienţă în management de proiect, din 1991, pentru companii, structuri guvernamentale, Programe ale Uniunii Europene, Programe ale Băncii Mondiale, Programul Naţiunile Unite pentru Dezvoltare, Programe guvernamentale.
A desfăşurat proiecte internaţionale cu parteneri din Germania, Finlanda, Danemarca, Franţa, Marea Britanie, Polonia.
A absolvit cursul de Project management (Prince 2) la Universitatea Westminster Londra si Agile project management la Universitatea Oxford UK.
Trainer certificat la nivel naţional şi internaţional, are experienţă in training din 1994, perioadă în care a dezvoltat numeroase programe de training în diferite domenii, perfect adaptate cerinţelor clienţilor: achiziţii publice, comunicare, customer care, resurse umane, formare de formatori, managementul timpului, leadership, negociere şi vânzări, management etc.
A participat si coordonat programe de dezvoltare pentru leaderi in Romania.
Marius Donţu a avut oportunitatea de a lucra, de-a lungul timpului, în echipe internaţionale, atât ca manager de proiect cât şi ca trainer .
Experienta internationala: Londra, United Kingdom, Koln Germania, Italia, Moldova, Lagos Nigeria, Danemarca, Finlanda, Olanda, Franta, Austria, Portugalia.
A livrat curs de manager proiect pentru Deloite, Netop, Tractebel Engineering- GDF Suez, Cushman & Wakefield, Wipro, Oracle, IMSAT, Dalkia, Veolia,
Institutul National pentru Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei din Magurele etc.
AGENDA CURS MANAGER PROIECT
Ziua 1 Joi 17 Mai 2024
14:00- 14:10 Primirea participanţilor. Activităţi administrative
14:10-14:30 Introducere în managementul de proiect
14:30-15:00 Ciclul de viaţă al proiectului
15:00-16:00 Definirea proiectului (analiza cerinţelor)
16:00-16:10 Pauză de cafea
16:10-16:45 Definirea proiectului (analiza cerinţelor – metode şi instrumente pentru analiza problemei)
16:45-17:30 Planificarea proiectului (stabilire obiective, planificare activităţi şi alocare resurse)
17:30-18:30 Planificarea proiectului (alocare resurse, metode şi instrumente specifice)
Ziua 2 – Vineri 18 Mai 2024
9:00-11:00 Planificarea proiectului (alocare resurse, metode şi instrumente specifice)
11:00-11:20 Pauză de cafea
11:20-13:00 Managementul riscului în proiecte
13:00-14:00 Pauză de masă
14:00-15:30 Managementul financiar al proiectelor
15:30-15:45 Pauză de cafea
15:45-17:30 Testare module Stabilirea cerintelor proiectului, Estimarea resurselor proiectului
Ziua 3 – Luni 10 Iunie 2024
9:00-11:00 Managementul calităţii în proiecte.Proceduri de lucru
11:00-11:20 Pauză de cafea
11:20-13:00 Managementul calităţii în proiecte.Proceduri de lucru
13:00-14:00 Pauză de masă
14:00-15:30 Managementul resurselor umane în proiecte
15:30-15:45 Pauză de cafea
15:45-17:30 Managementul resurselor umane în proiecte
Ziua 4 – Marti 11 Iunie 2024
9:00-11:00 Managementul riscului in proiecte
11:00-11:20 Pauză de cafea
11:20-13:00 Managementul riscului in proiecte
13:00-14:00 Pauză de masă
14:00-15:30 Metodologia proiectului
15:30-15:45 Pauză de cafea
15:45-17:30 Metodologia proiectului
Ziua 5 – Luni 17 Iunie 2024
9:00-11:00 Implementarea proiectului
11:00-11:20 Pauză de cafea
11:20-13:00 Implementarea proiectului
13:00-14:00 Pauză de masă
14:00-15:30 Implementarea proiectului
15:30-15:45 Pauză de cafea
15:45-17:30 Implementarea proiectului
Ziua 6 – Marti118 Iunie 2024
9:00-11:00 Evaluarea proiectului
11:00-11:20 Pauză de cafea
11:20-13:00 Evaluarea proiectului
13:00-14:00 Pauză de masă
14:00-15:30 Evaluarea proiectului
15:30-15:45 Pauză de cafea
15:45-17:30 Examen de absolvire