Stii ce isi doresc clientii tai? Crezi ca clientii tai au incredere in produsele tale? Cand ai vazut ultima data cand un client a scris o recenzie despre produsul sau serviciul tau? A fost o plangere sau un compliment?

Raspunsurile la toate aceste intrebari le gasesti in marketing.

Modul in care iti gestionezi afacerea determina daca aceasta va avea succes sau nu. Marketingul este un instrument folosit pentru a crea si mentine cererea, relevanta, reputatia, concurenta si multe altele. Fara el, afacerea ta va da faliment din cauza lipsei de vanzari.

Deci de ce este important marketingul? Iata aceste 9 motive pentru care ai cu adevarat nevoie de el.



1. Marketingul este o modalitate eficienta de a implica clientii

Este important ca afacerea ta sa-si implice clientii. Marketingul este un instrument de mentinere a conversatiei, a legaturii.

Atragerea clientilor este diferita fata de promovarea ofertelor si promotiilor. Implicarea consta in informarea clientilor tai despre detalii relevante ce au legatura cu produsele si afacerea ta. Totul este despre crearea de continut fresh.

Spune-le clientilor tai ceea ce nu stiu: sa fie interesant si sa nu-si piarda timpul.



Retelele sociale sunt una dintre cele mai bune platforme prin care iti poti implica clientii. Unele branduri folosesc videoclipuri scurte si alte trucuri care implica umorul pentru a interactiona cu clientii.

Prin implicarea clientilor tai, marketingul le ofera un sentiment de apartenenta.

2. Marketingul ajuta la construirea si mentinerea reputatiei companiei

Cresterea si durata de viata a bussinesului tale sunt corelate pozitiv cu reputatia afacerii tale. Prin urmare, este corect sa spunem ca reputatia ta determina echitatea brandului.

Majoritatea activitatilor de marketing sunt orientate spre construirea capitalului de brand al companiei.

Reputatia afacerii tale se construieste atunci cand indeplineste in mod eficient asteptarile clientilor sai. O astfel de afacere este considerata un membru responsabil al comunitatii. Clientii devin mandri ca sunt asociati cu produsele tale.

Specialistii in marketing folosesc strategii eficiente de comunicare, branding, PR si CSR (social responsibility strategy) pentru a se asigura ca reputatia unei afaceri este mentinuta.

3. Marketingul ajuta la construirea unei relatii intre o afacere si clientii sai

Afacerile trebuie sa construiasca o relatie de incredere si intelegere cu clientii lor. Cum stabileste marketingul aceasta relatie?

Segmentele de cercetare in marketing ar trebui sa se bazeze pe date demografice, psihografice si comportamentale ale consumatorilor.

Segmentarea ajuta afacerea sa raspunda nevoilor clientilor sai, castigand astfel increderea acestora. Echipa de productie se asigura ca afacerea livreaza ceea ce a promis la momentul potrivit. Acest lucru face ca clientii sa fie fideli brandului.

Clientii fideli vor avea incredere sa cumpere mai multe produse de la tine. Increderea si intelegerea dintre afacere si clienti a imbunatatit considerabil activitatile comerciale.

4. Marketingul este un canal de comunicare folosit pentru a informa clientii

Marketingul informeaza clientii despre produsele sau serviciile pe care le ofera un brand.

Prin marketing, clientii ajung sa cunoasca valoarea produselor, utilizarea acestora si informatii suplimentare care ar putea fi utile. Creeaza constientizarea marcii si face ca afacerea sa iasa in evidenta.

Exista o concurenta acerba pe piata si trebuie sa fii o voce constanta pentru a convinge oamenii. Informeaza-ti clientii despre reduceri si alte trucuri competitive pe care intentionezi sa le utilizezi. Prin comunicare, marketingul te ajuta sa devii lider de piata.

5. Marketingul ajuta la cresterea vanzarilor

Marketingul utilizeaza diferite moduri de a-ti promova produsele sau serviciile. Odata ce un produs a fost promovat, acesta este deja pe tote retelele sociale si nu numai si acest lucru va creste sansele de a-l vinde.

Clientii pot dori sa incerce produsele sau serviciile tale si acest lucru va declansa o decizie de cumparare.

Cand clientii sunt multumiti de produsele sau serviciile tale, ei devin ambasadori ai brandului fara sa stii. Vor raspandi vestea si vanzarile tale vor incepe sa creasca.

Asigura-te ca oferi produse si servicii de inalta calitate pentru a-ti completa eforturile de marketing.

6. Marketingul furnizeaza informatii despre afacerea ta

Fiecare marketer intelege nevoia de a viza publicul potrivit. Cu toate acestea, trebuie sa ai continutul potrivit pentru a impartasi unui astfel de public. Strategiile tale de marketing te pot ajuta sa stabilesti ce copy-uri de vanzare vor convinge publicul tinta.

In acest moment, trebuie sa testezi diferite mesaje si sa vezi ce functioneaza.

Odata ce ai testat diferite seturi de mesaje pentru publicul tinta, vei gasi o baza viabila pentru eforturile tale in campanii. Actioneaza ca un indicator si ofera informatiile necesare pentru a Evita presupunerile incorecte.

7. Marketingul iti mentine afacerea relevanta

Fiecare marketer intelege nevoia de a perturba opinia unui potential consumator despre alte produse. Dar nu face o greseala luand aceasta alegere de buna.

Majoritatea afacerilor presupun ca vor ramane mereu brandul preferat al clientului, deoarece pana acum clientul nu s-a plans niciodata. Aceasta este mentalitatea gresita. Trebuie sa gasesti modalitati de a ramane in fruntea mintii clientului.

Fiecare relatie trebuie mentinuta. Marketingul iti ajuta brandul sa mentina o relatie buna cu clientii , facandu-l sa ramana relevant.

Nu te concentra pe castigarea de noi clienti inainte de a aborda nevoia de a-i pastra pe cei prezenti.

8. Marketingul creeaza multe optiuni de incasare a veniturilor

In timpul fazei de pornire, optiunile tale sunt minime, deoarece esti in mare parte lipsit de bani. Acest lucru iti limiteaza optiunile.

Pe masura ce strategiile tale de marketing genereaza mai multi clienti si oportunitati de venituri, vei incepe sa ai la dispozitie mai multe.

A avea aceasta oportunitate iti va oferi curajul de care ai nevoie pentru a intra pe noi piete. Vei avea libertatea de a incepe sa renunti la clientii care sunt prea pretentiosi cu sanatatea si bunastarea afacerii tale.

Fara marketing, vei fi fortat sa continui sa lucrezi cu clienti neseriosi si nemultumiti de orice, care nu platesc la timp facturi sau iti aduc prejudicii.

9. Marketingul ajuta echipa de management sa ia decizii informate

Fiecare afacere se confrunta cu probleme precum ce, cand, pentru cine si cat sa produca. Un proces complex si obositor determina supravietuirea afacerii tale. Drept urmare, companiile se bazeaza in mare masura pe mecanismele de marketing pentru a lua aceste decizii.

De ce ar trebui sa te bazezi pe mecanismele de marketing? Aceste mecanisme servesc ca o legatura de incredere intre afacerea ta si societate. Ei cultiva mintea oamenilor, educa publicul si ii convinge sa cumpere.

Tipuri de marketing

Marketing B2B

Marketingul B2B este termenul folosit pentru tranzactiile business-to-business. Acest tip de strategie de marketing reprezinta vanzarea de bunuri sau orice alte servicii ale unei companii catre o alta organizatie.

Marketing B2C

Marketingul B2C este un termen pentru marketingul business-to-consumer. Acest lucru se face atunci cand o organizatie isi vinde produsele oamenilor. Marketingul B2C promoveaza afacerea prin reclame.

Marketing C2B

Cunoastem si Marketingul C2B ca Marketing Consumer-to-Business. Este opusul marketingului B2C. Este o strategie de marketing atunci cand consumatorii ofera bunuri sau servicii unei companii.

Marketing C2C

Marketingul C2C sau marketingul consumer-to-consumer este o strategie in care consumatorii pot avea o interactiune cu co-consumatorii. Se intampla atunci cand impartasesc un produs sau serviciu comun. Acest model de afaceri permite unui client sa faca tranzactii cu un alt client.

Obiectivul principal al C2C este de a stabili relatii bune ajutand vanzatorii si cumparatorii. Prin aceasta, ar fi mai usor pentru clienti sa gaseasca produse si in acelasi timp sa beneficieze de ele.

Cum conduc strategiile de marketing un brand catre succes?

Fiecare afacere de succes are o poveste despre strategiile sale de marketing. Strategiile de marketing sunt cele care stimuleaza succesul afacerii si pot include promotii si publicitate, se ocupa si de relatiile cu mass-media. Marketingul poate promova un anumit brand, produs si oameni.

Chiar daca oferi bunuri si servicii de calitate, poate fi inutil atunci cand oamenii nu stiu despre brandul tau. Una dintre strategiile de marketing este oferirea de informatii consumatorilor. Cand oamenii sunt pe deplin constienti de produsul tau, acest lucru va ajuta la cresterea vanzarilor. Astfel, inseamna succes pentru afacere.

De asemenea, un alt beneficiu al strategiei de marketing este construirea unei imagini bune pentru companie. Cand compania si-a mentinut reputatia si imaginea placuta pentru public, increderea consumatorilor va creste. Acest lucru poate duce la unele companii sau persoane fizice sa investeasca in ele.

De ce este marketingul important pentru a-ti depasi competitia?

Concurenta ta isi comercializeaza in mod activ produsele; nu iti spune asta de ce este important marketingul? Singura modalitate de a obtine un avantaj competitiv fata de concurenta este marketingul agresiv.

Cu toate acestea, nu trebuie sa fii nepoliticos sau negativ in timp ce faci marketing impotriva concurentului tau. Pur si simplu, efectueaza cercetari despre ceea ce se asteapta publicul tau tinta si apoi gaseste modalitati de a oferi produse sau servicii mai bune.

Daca oferi un produs sau un serviciu nou pe piata, trebuie sa fii usor mai insistent si mai strategic. The Markers te poate ajuta in crearea unui strategii de marketing eficienta si potrivita pentru succesul afacerii tale. Contacteaza aici echipa The Markers.