Engagement-ul este unul dintre cuvintele magice cand vine vorba de strategiile de marketing, servind ca un instrument de masurare care ajuta la intelegerea a ceea ce functioneaza sau nu.

Odata cu amploarea retelelor sociale, acest concept a devenit si mai important, chiar si pentru cei care nu sunt experti ai marketing-ului.

In acest articol, vom explica ce este engagementul si cum ar trebui sa il mentinem intr-un echilibru constant, atunci cand vine vorba de marketing. 

Ce este Engagement-ul in marketing online?

Acest termen simbolizeaza relatia dintre afacere si clientii sai. Masoara capacitatea companiei de a atrage atentia publicului si de a crea o relatie pe termen lung cu acestia. 



Astfel, engagement-ul se refera la continutul care conduce spre o actiune a utilizatorului, cum ar fi un like sau click pe link.

Exista mai multi indicatori care masoara implicarea utilizatorului: vizualizari pentru pagini, abonamentele la newsletter, comentarii, distribuiri, follows, etc. Fiecare indicator poate fi, de asemenea, un KPI important, in functie de strategia folosita la acel moment.

In orice caz, este necesar sa intelegi faptul ca engagement-ul este diferit pentru fiecare platforma (site-ul web, blogul, e-mailul, retelele sociale etc.).



De ce este atat de important?

Engagement-ul, pana la urma, este modul in care este vazut brand-ul tau. Avand in vedere ca oamenii din zilele noastre sunt utilizatori devotati ai internetului si sunt din ce in ce mai informati cu privire la toate, este necesara nu numai crearea unei reputatii bune pe piata, ci si credibilitate si autoritate. 

Daca publicul tinta interactioneaza cu postarile afacerii tale, comentand si etichetand alte persoane, acest lucru nu numai ca iti imbunatateste vizibilitatea, dar reduce si costul achizitiei de noi clienti.

In plus, a avea un public implicat inseamna o oportunitate mai mare de a te apropia de potentialii clienti.

Cele trei E-uri ale Engagement-ului

Faptul ca acest concept este foarte important, stim deja. Dar ce anume defineste engagement-ul unui brand? Pentru a intelege mai bine acest lucru, sa aruncam o privire asupra celor trei E-uri ale engagement-ului.

  • Exclusivitate

A fi “exclusiv” nu se limiteaza la vanzarea de produse sau servicii unice disponibile pe piata. Inseamna sa dezvolti o relatie cu publicul tau intr-un mod total personalizat, oferind continut diferentiat si captand atentia utilizatorului prin mijloace diverse.

  • Empatie

Oamenii se raporteaza la oameni. Pentru a ne conecta cu adevarat cu clientul, trebuie sa aratam ca suntem acolo, ascultand si intelegand nevoile lui. Empatia este cheia pentru castigarea publicului.

  • Excelenta in comunicare

Acest lucru se refera la vocea brand-ului si la comportamentul sau fata de opinia publicului. Daca exista ceva care le place tuturor consumatorilor, acest lucru este reactia corespunzatoare a companiei. 

Cand cineva lasa un comentariu fie pozitiv, fie negativ, un raspuns din partea afacerii este binevenit. Ai primit o recenzie? In calitate de brand care isi doreste utilizatori implicati si dornici sa pastreze o relatie de lunga durata, trebuie sa raspunzi cu empatie tuturor opiniilor. Dese sunt momentele in care fiecare dintre noi se pierde printre lungile siruri de comentarii, asteptand o reactie din partea companiei la intrebarile/opriniile/parerile utilizatorilor.

Asadar, engagement-ul se refera si la relatia cu publicul, intelegerea opiniilor si perfectionarea continua. 

Pe langa identificarea celor mai bune canale pentru a ajunge la publicul vizat, nu uita ca trebuie sa produci constant continut de calitate pentru a genera mai multe interactiuni.

Astfel, engagement-ul este ceva ce trebuie planificat pentru a construi si imbunatati relatia cu vizitatorii si clientii afacerii tale. Si ca orice strategie, trebuie sa fie masurabil si sa ajute la atingerea obiectivelor propuse.