Acest articol reprezinta partea a doua din seria de articole intitulate: „Obiceiuri care te fac mai putin productiv”. Pentru a citi prima parte acceseaza link-ul: Obiceiuri care te fac mai putin productiv
- Inceperea zilei cu task-urile cele mai usoare
Acesta este un lucru extrem de tentant. Dimineata, cand inca nu ti-ai intrat bine in ritm, este ispititor sa incepi prin a raspunde unui email, unui mesaj sau pur si simplu sa mai verifici ce este nou pe Facebook. Aceasta tendinta apare de obicei cand ai lucrurile structurate in agenda si alegi mereu acțiunile mai usoare, iar pe cele mai dificile le lasi acolo la urma. Te gandesti ca vei reveni la un moment dat, cand vei avea mai multa energie. Dupa cum stii foarte bine, niciodata nu se intampla sa ajungi la birou si sa spui: „vai ce multa energie am azi, trebui sa ma apuc de ceva mai dificil”. Daca amani un lucru azi, il vei amana si maine, de aceea este bine sa te apuci intai de activitatiile pe care nu iti doresti sa le faci si apoi sa te delectezi cu cele usoare. Lasa desertul la urma!
- Raspunsul la email-uri imediat ce ajung
Email-urile ar trebui sa ne ajute sa ne facem treaba, nu sa ne distraga din asta. In timp ce te straduiesti sa fii la zi cu toate activitatile, este foarte tentant sa crezi faptul ca un email care tocmai a sosit este cel mai important si urgent task pe care il ai de facut. Poate ca primesti email-uri de importanta majora cu regularitate, dar pot sa iti garantez faptul ca daca te opresti constant din ceea ce lucrezi, productivitate ta va scadea exponential. Un studiu arata faptul ca dureaza in medie 25 de minute pentru a relua o activitate, dupa ce a fost intrerupta. O solutie destul de radicala este sa dezactivezi notificarile de la email pentru desktop. In cazul in care iti este frica sa nu ratezi ceva mai important, poti seta in Gmail sau Outlook sa primesti notificari numai de la email-urile deosebite.