Daca te afli la inceputul vietii profesionale, probabil ca ti-ai dat seama deja ca joburile traditionale se pot schimba dramatic in doar cativa ani. Acest lucru se datoreaza in principal evolutiei tehnologice pe care o experimentam de la o zi la alta.

Acum cativa ani, se vorbea mult despre noile tehnologii si despre modul in care lumea se va schimba dramatic in jurul anului 2020. Astfel, au aparut multe predictii curioase despre modul in care vietile noastre vor fi afectate de toate schimbarile care aveau sa vina.

Cert este ca, de-a lungul anilor, am trecut printr-o revolutie tehnologica care parea sa existe doar in povestile science fiction.

Daca Generatia X cauta stabilitatea si achizitia de bunuri, Millennials cauta experiente, care nu se leaga neaparat de bunurile de consum.

Pe de alta parte, Generatia Z s-a nascut in era digitala, fiind tineri mai agitati si intr-o cautare continua de noutate, care fac mai multe lucruri in acelasi timp. Si nu degeaba acestia sunt cea mai buna reprezentare a viitorului tehnologic al fortei de munca, deoarece ei se afla intr-o permanenta cautare a tendintelor de acest gen.

Asadar, odata cu disparitia unor cariere, altele vor fi create pentru a raspunde noilor nevoi. Iata o lista cu 12 dintre profesiile viitorului care vor fi la mare cautare pe piata muncii in urmatorii ani:

1. Dezvoltatori de software

Sunt si vor fi, pentru o lunga perioada de timp, profesionisti apreciati pe piata, deoarece fac parte din grupul care creeaza noi sisteme ce automatizeaza procesele din orice domeniu.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Fara dezvoltatori, nimic din ceea ce stim nu ar fi functional astazi. Ei analizeaza, inteleg, executa si efectueaza intretinerea proceselor prin care functioneaza companiile de pretutindeni.

2. Creatori de continut

Acest job este deja in crestere si promite sa ramana in frunte pentru mult timp pe piata muncii. Chiar daca a fi “influencer” nu a fost privit ca un job real de la bun inceput, profesia a reusit sa castige atentia multor companii.

Creatorul de continut isi desfasoara activitatea prin intermediul retelelor sociale, in special Instagram si Youtube. Succesul mare al acestei profesii se poate explica prin faptul ca oamenii prefera sa se conecteze cu oameni, nu cu brand-ul in sine.

Companiile au inteles importanta profesiei de influencer digital si au inceput sa investeasca din ce in ce mai mult in parteneriate cu acestia.

3. Consilier pentru creatori

Exista deja agentii sau liber-profesionisti care se ocupa de managementul si cariera influencerilor digitali, iar acest numar continua sa creasca pe masura ce apar noi creatori de continut.

Consilierii creatorilor, pe langa faptul ca ii ajuta sa castige parteneriate cu noi companii, ghideaza si gestioneaza drumul lor profesional oferind sfaturi si consiliere pentru a lua cele mai bune decizii in cariera.  

4. Profesor online

O tendinta majora in profesiile viitorului o reprezinta profesorii online. Invatamantul online tinde sa se extinda in urmatorii ani, iar profesorii au inceput sa adopte in numar cat mai mare modelul de clasa virtuala, mai ales in urma izolarii sociale.

Totodata, cererea pentru cursurile online a crescut semnificativ in ultimii ani. Cursantii prefera modelul cursului online in locul celui traditional, reusind astfel sa se bucure de un program flexibil, mediu favorabil pentru studiu si multe altele.  

5. Antrenor online

Modul in care retelele sociale au generat un cult cu privire la standardele acceptate in societate, va influenta, de asemenea, cererea persoanelor care doresc o monitorizare aproape zilnica pentru a-si mentine corpul intr-o forma excelenta.

Multi oameni au dificultati cand vine vorba de a fi activi fizic, avand nevoie de ajutorul unui antrenor specializat in acest domeniu. Pentru a raspunde acestei solicitari, au aparut antrenori sportivi full time, care concep un program de pregatire personalizat pentru fiecare client in parte.  

Programul nu include doar exercitiile fizice, ci si un regim alimentar detaliat precum si alte sfaturi legate de modul de viata ideal pentru fiecare client in parte. Diferenta dintre antrenorul viitorului si cel traditional este faptul ca acesta va fi disponibil o mare parte din timp pentru a raspunde si a oferi sfaturi clientilor, fiind o combinatie intre antrenor, nutritionist si chiar terapeut.

6. Profesionist in marketing digital

In ciuda faptului ca marketingul este o cariera veche, acest job a devenit din ce in ce mai puternic in mediul online, creand o specializare care este tot mai socilitata pe zi ce trece. 

Vestea buna pentru cei care doresc sa parieze pe aceasta piata este ca marketingul traditional nu mai poate functiona ca un element de sine statator. In prezent, orice afacere are nevoie de promovare in online, iar acest lucru poate fi posibil doar cu ajutorul unui specialist in domeniu.

7. Manager comunitar

Acest profesionist este responsabil de relatiile dintre consumatorii si comunitatea din jurul unei companii. El colecteaza opinii si pareri ale consumatorilor pentru a imbunatati strategia afacerii si pozitia companiei in preferintele clientilor sai.

Unele organizatii au deja oameni care ocupa aceasta functie, iar acest lucru se va extinde in urmatorii ani. Managerul comunitar este o functie esentiala in cadrul organizatiilor, deoarece el este cel care ia masuri cu privire la rezolvarea problemelor de comunicare si de fidelizare a publicului.

8. Agent de securitate digital

Acest profesionist va fi cel care se va asigura ca toate informatiile digitale ale unei companii stau in siguranta si departe de orice pericol de hacking.

Odata cu inaintarea tehnologiei, au aparut si persoane cu intentii mai putin prietenoase, dispuse sa fure date de la diferite companii. Profesionistii in securitatea informatiilor nu se rezuma la simpla programare sau domeniul IT. Acestia nu numai ca se asigura ca datele sunt protejate, dar contribuie la crearea de noi solutii pentru securitate maxima.

9. Arhitect si inginer 3D

In sectorul ingineriei, arhitecturii si urbanismului, va fi posibila proiectarea de medii 3D si, prin urmare, din ce in ce mai multi oameni se vor specializa in acest domeniu pentru a oferi o experienta din ce in ce mai reala clientilor lor.

10. Specialist in inovatie

Oricat de generic ar parea, exista unele companii care ofera deja aceasta pozitie. 

Acest profesionist va fi responsabil de regandirea strategiilor unei companii, fie in activitatea sa principala, fie pentru o anumita zona, cu scopul de a imbunatati planul de afaceri al acesteia.

La urma urmei, pentru ca o companie sa poata iesi in evidenta pe piata, este necesara inovatia si dezvoltarea continua. Apar tot mai multi concurenti, iar rolul managerului de inovatie este de a crea lucruri noi pentru a fi mereu inainte.

11. Reprezentantul vanzarilor interne

Tradus din engleza de la „Inside Sales Representative”, acest job presupune un reprezentant al companiei care are rolul de a comunica si negocia mai departe cu potentialul client.

De-a lungul timpului, clientul a dobandit mult mai multa putere de alegere si, prin urmare, companiile care lucreaza in principal cu piata B2B, au nevoie de vanzatori care sa se apropie de clientii potentiali doar atunci cand au aratat deja un anumit interes pentru produs. 

Spre deosebire de profesia traditionala de agent de vanzari, acest lucru inseamna ca vanzarile vor fi din ce in ce mai personalizate in functie de client.

12. Specialist in e-commerce

Comertul electronic este deja bine cunoscut in 2020. Cu atat de multe magazine virtuale care concureaza pe internet, va fi necesar sa iesi in evidenta din ce in ce mai mult pentru a atrage clienti. Prin urmare, specialistul in e-commerce este un job cu o viata lunga si garantata pe piata muncii.

Aruncand un ochi asupra preferintelor consumatorului modern, din ce in ce mai multi oameni folosesc aplicatii de transport privat, la fel cum tot mai multi prefera sa inchirieze o proprietate pentru a trai in loc sa o cumpere pentru ei insisi.

Piata muncii va fi intotdeauna una dinamica pe masura ce stiinta progreseaza, tehnologia se dezvolta si cerintele noi apar de la o zi la alta.

Din acest motiv, s-a tot vorbit in ultimul timp despre companiile care gandesc si actioneaza in pas cu tehnologia, care nu fac altceva decat sa se adapteze la cererea sociala, precum AirBnb si Uber. Asadar, daca exista un tipar de urmat in viitor, exemplul anterior este cel mai potrivit!