Indiferent de ceea ce crezi despre COVID-19 sau despre modul in care mass-media dezbate acest subiect, incertitudinile economice cauzate de pandemie ar trebui sa fie suficient de motivante pentru lua in considerare construirea unei strategii puternice care sa iti protejeze afacerea in aceste vremuri dificile.

Ultimele cateva luni au aratat cum rutina si viata oamenilor au fost puternic afectate. Companiile de pretutindeni au simtit aceste efecte pe pielea lor, confruntandu-se cu probleme la nivel organizational si scaderi semnificative in ceea ce priveste profitul, iar altele s-au lovit inevitabil de faliment.

Ce inseamna acest lucru pentru tine si afacerea ta? Inseamna ca, daca nu reexaminezi strategia de marketing, sansele de a-ti dezvolta si extinde afacerea sunt in pericol.

Iti poti dezvolta afacerea in timpul pandemiei?

Cu siguranta! O criza economica poate crea la fel de multe oportunitati pe cat de multe ar distruge. Bineinteles, in functie de industria in care activezi, unele pierderi sunt inevitabile. Cu toate acestea, in cazul multor antreprenori, criza economica adusa de pandemie i-a facut sa se concentreze pe minimizarea pierderilor si pe gasirea unor modalitati de valorificare a oportunitatilor. 

Desigur, acest lucru nu inseamna a profita de cei vulnerabili prin vanzarea necesitatilor de baza la preturi uriase. Inseamna a lua decizii strategice care sa conduca spre o afacere mai puternica la celalalt capat al acestei provocari.

Orice ai decide, este important sa iei decizii bazate pe date si sa anticipezi rezultatele deciziilor tale axate pe intuitie si analiza. 

Care este cea mai buna strategie de marketing pentru a-ti dezvolta afacerea in urma impactului adus de COVID-19?

Pe masura ce activitatile din mai multe arii profesionale au fost stopate si oamenii au fost nevoiti sa se izoleze, unul dintre cei mai buni prieteni ai oricarei afaceri a devint internetul. Astfel, aceasta este sansa ta de a muta comunicarea digitala la nivelul urmator! Oamenii cauta actualizari, raspunsuri si modalitati de a-si imbunatati viata personala si profesionala chiar in perioada pandemiei, moment in care nevoile lor sunt chiar mai mari ca de obicei. 

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Daca afacerea ta va urma o strategie de marketing digital solida, te vei afla intr-o pozitie cat se poate de favorabila pentru a face fata daunelor aduse de COVID-19.

Iar pentru a atinge acest punct, este important sa iti pui urmatoarele intrebari:

  • Afacerea ta se bucura de o prezenta online constanta si o interfata intuitiva si usor de utilizat pentru clienti?
  • Implementezi regulat campanii de publicitate online pentru a atrage cumparatorii care iti cauta serviciile?
  • Ai suficient engagement pe retelele sociale?
  • Site-ul si continutul acestuia sunt optimizate eficient pentru motoarele de cautare?
  • Paginile tale ofera o experienta de utilizator superioara: usurinta in navigare, continut relevant, optimizare pentru dispozitivele mobile?

Daca inca nu ai investit intr-o strategie de marketing bazata pe aspectele enumerate anterior, nu este prea tarziu sa incepi chiar acum. Iar daca afacerea ta a integrat deja toate aceste puncte, ia in considerare sa aloci si mai multe resurse pentru dezvoltarea lor.

Cum sa identifici, sa implementezi si sa optimizezi noi canale de vanzare in vreme de pandemie?

Investitia sau realocarea resurselor pe diferite canale de vanzare poate fi oportunitatea pe care ai trecut-o cu vederea pana acum.

Mai jos, am pregatit o lista cu 5 idei care iti vor oferi o perspectiva asupra modului in care iti poti creste vanzarile in perioada pandemiei:

  • Implementeaza comertul electronic pe site-ul tau daca nu ai facut-o pana acum, astfel incat clientii sa iti poata comanda direct produsele si serviciile.
  • Asigura-te ca oferi o livrare rapida, eficienta si cu un pret convenabil pentru clienti. Majoritatea acestora abandoneaza cosurile de cumparaturi cand se lovesc de taxe uriase pentru transport, iar in perioada pandemiei, cu siguranta vor fi mai selectivi in privinta cumparaturilor.   
  • Nu exista un moment mai bun pentru a da startul unor reduceri, oferte sau chiar concursuri pe retelele sociale. De asemenea, ia in considerare adaugarea posibilitatii de a rezerva produsele si de a face programari virtuale pentru serviciile oferite.
  • Implementeaza un instrument de chat online, astfel incat cumparatorii sa poata primi un raspuns rapid la intrebarile lor. Chatbots ofera mesaje automate care sunt ideale in cazul clientilor care asteapta un raspuns imediat. Astfel, acestia vor avea un sentiment de siguranta si vor fi rabdatori pana cand un membru al departamentului de servicii pentru clienti va fi disponibil pentru a oferi mai multe detalii.
  • Ofera continut relevant si educativ, acesta este o varianta buna care conduce spre vanzari reusite. Deseori, clientii trec cu vederea continutul comercial produs in exces, dar sunt mult mai receptivi la informatiile valoroase expuse in articole si postari in social media.  

Acum este momentul ideal sa construiesti si sa dezvolti serviciul de relatii pentru clienti!

Este posibil sa simti deja ca afacerea ta face tot ce poate pentru a atrage noi clienti. Chiar daca actiunile de marketing online sunt implementate cu succes, site-urile tale se bucura de optimizare eficienta, produci continut relevant si oferi reduceri peste reduceri, nu uita de faptul ca strategia de comunicare este absolut necesara in tot acest proces. 

In momentul in care clientii beneficiaza de sfaturi valoroase, asistenta focalizata si comunicare constanta, ei vor vorbi mai departe despre experienta lor fantastica pe care barandul tau o ofera, convertind astfel niste potentiali clienti in viitori clienti. 

Asadar, nu lasa pandemia sa puna un zid in comunicarea dintre afacerea ta si clienti, deoarece acest moment este unul cat se poate de oportun pentru a facilita relatia dintre ele. Iata cateva sfaturi despre cum se poate realiza acest lucru:

  • Furnizeaza continut relevant si calitativ, care vine ca o solutie imediata si pe termen lung pentru nevoile clientilor tai. 
  • Ofera cat mai multa vizibilitate pentru informatiile tale de contact: telefon, e-mail sau alte moduri prin care acestia te pot contacta.
    • Raspunde comentariilor si accepta orice fel de feedback. Fii receptiv la toti clientii, indiferent de canalul ales (pentru ca acestia trebuie sa se simta apreciati si intelesi pentru a avea incredere in tine).
    • Foloseste E-mail Marketing in strategia ta. Daca nu ai crezut pana acum in puterea newsletter-ului, perioada actuala iti va demonstra ca destinatarii e-mailului tau vor fi mai mult decat bucurosi sa primeasca informatii noi si interesante de la afacerea pe care o urmaresc constant.
    • Nu in ultimul rand, fii transparent si empatizeaza cu problemele lor referitoare la perioada pandemiei!