Aproape fiecare dintre noi a auzit despre Whatsapp in 2020. Folosesti aceasta aplicatie zilnic, in scopuri personale, dar te-ai gandit vreodata ca Whatsapp poate fi un instrument puternic pentru strategia de marketing a companiei tale?  La urma urmei, WhatsApp este una dintre cele mai populare aplicatii din lume.

Cu alte cuvinte, un brand are posibilitatea de a ajunge la 120 de milioane de potentiali clienti. Este un numar pe care putine retele sociale sunt capabile sa-l ofere.

Cu toate acestea, marketingul pe WhatsApp nu a ajuns inca la urechile tuturor. De fapt, multe organizatii si antreprenori nu cunosc puterea acestei platforme. 

Pana la urma, poti face marketing pe WhatsApp?

WhatsApp este o cale excelenta prin care brandurile si antreprenorii isi pot creste autoritatea si pot relationa cu publicul lor. Deci da, marketingul prin WhatsApp este posibil. Si nu este o noutate faptul ca mai multe companii au inceput sa foloseasca platforma pentru a-si promova produsele si serviciile.

WhatsApp a fost creat in 2009 cu scopul de a facilita schimbul de informatii si mesaje intre utilizatori. In timp, WhatsApp a atras atentia oamenilor din intreaga lume, devenind una dintre cele mai descarcate aplicatii.

Mai mult de atat, WhatsApp si-a castigat locul si in atentia companiilor de pretutindeni, care au inceput sa vada aplicatia ca pe un canal de comunicare important intre business si publicul vizat.

Astfel, multe companii au integrat aplicatia in strategiile lor de marketing printr-o varietate de moduri: stabilirea intalnirilor, consultanta pentru clienti, promovare pentru produse si servicii noi si chiar pentru a face vanzari.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Ce este WhatsApp Business si care sunt caracteristicile sale?

Nu a durat mult pana cand platforma si-a creat propria aplicatie care vizeaza gestionarea acestui tip de interactiune. Asa a fost lansat WhatsApp Business, o aplicatie gratuita ce poate fi utilizata atat pe Android cat si pe IOS. WhatsApp Business are ca scop facilitarea interactiunii dintre o afacere si clientii acesteia si ofera utilizatorilor optiuni diverse pentru organizare si automatizare.

Modelul Business este destul de asemanator cu WhatsApp-ul clasic, oferind aceeasi experienta pentru utilizatorii sai, de la mesagerie pana la partajarea fisierelor.

Designul este similar versiunii traditionale, dar are caracteristici exclusive care faciliteaza activitatea de marketing pe WhatsApp cum ar fi crearea profilului afacerii care ofera informatii despre adresa, orele de activitate, site-ul web, profilele pe alte retele sociale si statistici legate de mesaje.

Si, avand in vedere ca functia principala a aplicatiei WhatsApp este trimiterea si primirea mesajelor, versiunea Business iti permite sa gestionezi mai usor comunicarea. Poti configura trimiterea de mesaje automate in anumite momente, cum ar fi perioadele in care afacerea nu functioneaza, de exemplu.

Pentru a facilita si mai mult organizarea conversatiilor dintre business si clientii tai, WhatsApp Business vine cu optiunea de a insera etichete in conversatii, cum ar fi „client nou”, „plata programata” etc. Astfel, poti categoriza conversatiile si poti urmari fiecare tip de interactiune.

Daca inca te indoiesti ca WhatsApp este o aplicatie utila pentru strategia ta de marketing, iata cateva dintre avantajele pe care acesta le ofera:  

Este gratis

Primul avantaj al WhatsApp ca si canal de marketing este ca nu implica niciun fel de costuri. Dupa cum stie toata lumea, aplicatia este libera pentru download si permite trimiterea gratuita de continut text, audio, video, imagini si documente.

Nu se opreste aici. Spre deosebire de multe alte servicii, WhatsApp nu limiteaza acoperirea organica a mesajelor tale.

Pe Facebook, de exemplu, continutul unei pagini este vazut doar de 2% dintre urmaritori, iar scenariul nu este foarte diferit nici in cazul Instagram. Acest lucru obliga utilizatorii sa investeasca in reclame platite.

Pe WhatsApp, in schimb, mesajul tau are o sansa de 70% de a fi deschis de catre destinatar, conform sondajului realizat de Digital Defynd.

Practic, toata lumea foloseste WhatsApp

La inceputul acestui articol, am spus ca WhatsApp este una dintre cele mai descarcate aplicatii din lume, depasind 1,5 miliarde de utilizatori. Asadar, putem spune ca practic orice persoana care are acces la internet foloseste WhatsApp.  Acesta reprezinta un numar mare de clienti potentiali pentru afacerea ta.

Versatilitate pentru continut

Un alt avantaj al integrarii WhatsApp in strategia de marketing este imensa varietate de continut pe care il poti partaja publicului tau.

In aplicatie, poti trimite mesaje text, imagini, fisiere audio, videoclipuri, documente si poti efectua apeluri vocale si apeluri video.

Cum se face WhatsApp Marketing?

Desi WhatsApp Business are multe instrumente si functii create special pentru a face marketing, nu accepta reclame. Din aceasta cauza, va trebui sa abuzezi de creativitatea ta cand faci marketing pe WhatsApp.

Prin urmare, incerca sa faci un plan strategic prin care sa iti definesti obiectivele, viitoarele actiuni si rezultatele asteptate.

Mai jos, am enumerat cateva dintre cele mai bune modalitati prin care poti utiliza WhatsApp pentru a face publicitate:

1. Serviciu si asistenta pentru clienti in timp real

Multe organizatii si antreprenori se confrunta cu probleme in mentinerea unei relatii bune cu clientii. Fie ca urmare a lipsei de timp sau a disponibilitatii, serviciul si asistenta pentru clienti ajung sa fie afectate.

Si este bine cunoscut faptul ca, pentru a mentine clientii, este foarte important sa dezvolti o relatie buna cu acestia.

In acest sens, WhatsApp este instrumentul perfect pentru afacerea ta.

Deoarece aplicatia iti permite sa ai conversatii private cu fiecare client in parte, o poti utiliza pentru a raspunde la intrebari, pentru a oferi asistenta si pentru a crea actiuni post-vanzare.

Si cel mai bun lucru este ca WhatsApp permite ca toate acestea sa se faca in timp real si in orice moment al zilei.

2. Promotii si oferte exclusive

Am subliniat deja ca marketingul pe WhatsApp nu accepta reclame – cel putin deocamdata. Acest lucru nu inseamna ca nu poti utiliza aplicatia pentru a face publicitate pentru produsele si serviciile tale.

De fapt, este unul dintre cele mai interesante canale de publicitate pentru oferte si promotii personalizate.

De exemplu, poti oferi reduceri exclusive pentru clientii care te contacteaza prin WhatsApp. Sau poti crea grupuri pentru a impartasi mai departe promotiile si ofertele tale.

Nu uita ca acest tip de contact trebuie facut doar daca utilizatorul accepta sa primeasca mesajele tale. Evita sa trimiti mesaje promotionale excesive si incearca sa privesti acest tip de mesagerie ca pe un mini-newsletter destinat publicului tau.

3. Trimiterea de continut relevant si educativ

Nimeni nu vrea sa fie asaltat de zeci de reclame si oferte promotionale. Asadar, incearca sa diversifici tipul de continut pe care il trimiti clientilor tai pe WhatsApp.

Unul dintre aspectele de luat in considerare legate de marketingul de continut este sa partajezi continut relevant si cu adevarat util pentru a stimula interesul oamenilor pentru afacerea ta.

Deci, ori de cate ori este posibil, impartaseste continut relevant, sfaturi si tutoriale pentru contactele tale. Aceasta strategie le va demonstra oamenilor ca iti pasa de ei.

4. Genereaza trafic catre site-ul web

Un alt mod de a pune in practica marketingul WhatsApp este sa utilizezi aplicatia pentru a creste traficul de pe celelalte canale, cum ar fi site-ul sau blogul afacerii tale, de exemplu.

Mai sus am spus ca este important sa oferim continut relevant si sa evitam sa trimitem reclame excesiv.

Avand in vedere acest lucru, poti utiliza WhatsApp pentru a distribui articolele noi de pe blogul tau sau produsele recent incarcate pe site-ul web.

5. Vinde direct prin aplicatie

WhatsApp poate servi de asemenea ca un alt canal de vanzari, permitand clientilor sa initieze cumparaturile direct prin intermediul aplicatiei.

Pentru a realiza acest lucru, ofera un catalog cu produsele si serviciile tale. Poate fi un PDF, un landing page sau chiar magazinul tau online. 

Si, prin mesaje, le poti comunica disponibilitatea marfurilor si ii poti sfatui cu privire la procedurile de plata.

Asadar, marketingul WhatsApp este o strategie foarte eficienta cu mai multe beneficii, atat pentru companii, cat si pentru consumatori.