Zilnic vedem logo-uri celebre, dar rareori stam sa ne gandim mai profund la originea acestora. In continuare iti voi prezenta 12 povesti ale catorva logo-uri arhicunoscute.
Apple
Legenda spune ca logo-ul de la Apple i-a fost dedicat lui Alan Turing, care a murit muscand un mar otravit. Adevarul este mult mai simplu insa. Designerul Rob Janoff impartaseste faptul ca a proiectat un mar muscat pentru logo, datorita faptului ca forma unui mar intreg poate fi usor confundata cu un alt fruct.
Ferrari
Multa lume crede ca logo-ul de la Ferrari semnifica un cal putere, dar nu este deloc adevarat. Enzo Ferarri spune ca pilotul italian, Francesco Baraccs, avea silueta unui cal imprimata pe avionul sau. Emblema a fost daruita lui Enzo de la mama lui Francesco dupa ce acesta a castigat o cursa, iar mai tarziu a devenit un simbol celebru.
- Tehnici de vanzare
- Finanate si economie
- Management si leadership
- Marketing si branding
- Marketing online
- Resurse umane
- PR si comunicare
- Idei de afaceri
- Interviuri antrepenori de succes
- Povesti despre afaceri de succes
-
Tehnici de vanzare
Tehnici de vanzare
Tehnici de vanzare
-
Cum sa fii un lider eficient
Cum sa fii un lider eficient
Cum sa fii un lider eficient
-
Cum sa fii un lider eficient
Cum sa fii un lider eficient
Cum sa fii un lider eficient
-
Instrumente creative pentru reclame virale
Instrumente creative pentru reclame virale
Instrumente creative pentru reclame virale
-
Marketing online
Marketing online
Marketing online
-
Resurse umane
Resurse umane
Resurse umane
-
PR si comunicare
PR si comunicare
PR si comunicare
-
Start afacere
Start afacere
Start afacere
-
Start afacere
Start afacere
Start afacere
-
Start afacere
Start afacere
Start afacere
Wikipedia
Nu este o mare surpriza faptul ca enciclopedia globala are forma planetei Pamant. Piesele de puzzle simbolizeaza un multiorganism, fiecare reprezentand cate o litera din limbi diferite. Luate impreuna se formeaza cuvandul „wikipedia”, in timp ce piesele lipsa simbolizeaza faptul ca enciclopedia nu este terminata si constant se adauga continut.
Android
Graficianul Irina Blok impreuna cu echipa ei au primit sarcina de a crea un logo care include un robot si este usor de recunoscut. Desi pare amuzant, inspiratia a venit tocmai de la simbolurile pe care le vedem de obicei pe usile toaletelor.
McDonalds
In anul 1962, McDonalds angajeaza psihologul Louis Cheskin, caruia i-a sugerat inlocuirea fostului logo reprezentat de un bucatar, cu o forma aurie care formeaza litera „M”. Strategia lui presupunea ca aceasta forma se poate corela in subconstient cu sanii unei femei, iar scopul era de a starni apetitul si amintirea perioadei fericite a copilariei.
Lacoste
In 1923, Rene Lacoste se plimba impreuna cu Alan Moore (capitanul echipei sale), cand i-a sarit in ochi o valiza din piele de crocodil. Cei doi au facut un pariu in legatura cu urmatorul meci, iar daca Lacoste castiga, Alan trebuia sa ii cumpere valiza. Rene a pierdut, dar un reporter a auzit postestea si a scris un articol despre un jucator de tenis care a „luptat ca un crocodil”. Asa a primit Lacoste porecla, iar mai tarziu, compania lui primeste emblema care ramane pana in prezent.