Cursul Lucrător de Tineret organizat de Schultz Development este construit pentru a profesionaliza activitatea persoanelor care lucrează cu tinerii, pentru a ridica standardele procesului de învăţare non-formală.
Schultz Development este principalul furnizor de formare profesională autorizat pentru această ocupaţie din România avand primul curs de lucrator de tineret Cod COR 341205 autorizat catre Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei.
Schultz Development impreuna cu Schultz Consulting si Schultz Knowledge Londra fac parte din grupul de firme Schultz Learning District.
Schultz Development a desfasurat in perioada 2015-2017 Proiectul The suitcase, the map and the voyage of a youth worker finantat prin Programul Erasmus + in parteneriat cu organizatii din Marea Britanie, Spania, Cipru, Polonia si Italia. Principalul rezultat al proiectului a fost creare unei programe inovative pentru cursul de lucrator de tineret adaptata la valorile interculturale europene.
Schultz Consulting a avut o contribuţie majoră în procesul de reglementare a ocupaţiei de Lucrător de tineret, prin introducerea în COR a ocupaţiei şi realizarea standardului occupaţional.
Schultz Consulting a dezvoltat şi a autorizat primul curs de “Lucrător de tineret” din România. Cursul de “Lucrător de tineret” a fost pilotat şi absolvit de peste 900 de persoane, profesori, angajaţi sau voluntari din cadrul principalelor organizaţii de tineret din România.
Aceste activităţi s-au desfăşurat in cadrul proiectului proiectului strategic ”Construcția instituției „Lucrătorul de tineret” pentru integrarea tinerilor în societate”, finanțat din Fondul Social European, în cadrul Programului Operațional Sectorial ”Dezvoltarea Resurselor Umane” implementat de Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret, în parteneriat cu Convenția Națională a Fundațiilor pentru Tineret și Schultz Consulting.
Schultz Development este principalul furnizor de formare profesională autorizat pentru această ocupaţie din România avand primul curs de lucrator de tineret Cod COR 341205 autorizat catre Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei.
Experienta in organizarea cursului de lucrator de tineret autorizată:
Expertii nostri sunt autorii Standardului Ocupational Lucrator de tineret.
Cursurile organizate in ultimii ani:
- 5-12.08.2019 Asociatia pentru Dezvoltare prin Educatie DEIS = 12 participanti. Anexam Recomandarea.
- 20-24.08.2019 Federatia Nationala a Grupurilor de Actiune Locala = 316 participanti.
- 13-17.01.2020 Mitropolia Moldovei si Bucovinei = 12 persoane,
- 19-23.07.2021 Directia Judeteana pentru Tineret si Sport Arges = 20 participanti, si alte cursuri de lucrator de tineret
Cursul a fost construit pe baza unei cercetari naţionale şi a unei cercetări internaţionale realizată în 10 ţări: Ungaria, Olanda, Finlanda, Norvegia, Germania, Marea Britanie, Spania, Danemarca, Polonia şi Franţa.
Pentru stabilirea programei de formare au fost consultate programele de formare din Marea Britanie, Olanda, Finlanda, Franţa, Danemarca. Programa cursului a fost testată pe 800 de lucratori de tineret iar instrumentele de evaluare a competenţelor au fost testate pe 320 de lucrători de tineret.
Obiectivele cursului:
La finalul cursului participanţii vor fi capabili să:
– definească tânărul;
– distingă profilul lucrătorului de tineret,
– definească serviciile pentru tineri,
– demonstreze abilităţi de analiză a nevoilor tânărului,
– demonstreze abilităţi de comunicare,
– demonstreze abiliăţi de influenţare a grupurilor,
– demonstreze abilităţi de luare a deciziilor,
– demonstreze abilităţi de conducere a unui proces de învăţare,
– identifice comportamente discriminatorii,
– organizeze activităţi pentru tineret,
– realizeze metode de învăţare non-formală,
– realizeze un plan de dezvoltare pentru tânăr
Cursul de Lucrator de tineret ofera urmatoarele competenţe:
- Planificarea activitatilor
- Aplicarea prevederilor legale referitoare la securitatea si sanatatea in munca si in domeniul situatiilor de urgenta.
- Aplicarea normelor de protectia mediului
- Realizarea lucrului in echipa
- Comunicarea cu beneficiarii
- Proiectarea planului de dezvoltare personala si profesionala
- Informarea beneficiarilor
- Sprijinirea procesului de învăţare non-nformală în rândul tinerilor
- Dezvoltarea cooperarii în comunitate
Tematica (module):
– Management asociativ, Self management, Managementul activitatilor
– Normele în domeniul SSM şi al situaţiilor de urgenţă.
– Evaluarea comportamentelor tinerilor in activitatile de tineret
– Instrumente de identificare a nevoilor
– Contextul și problematica tineretului în România
– Nevoile tânărului și evaluarea tânărului
– Psihologia vârstelor
– Rolul professional al lucratorului de tineret
– Diversitate si valori
– Consilierea, îndrumarea si luarea deciziilor de viață
– Planul de dezvoltare al tanarului
– Rolul lucratorului de tineret;
– comunicare interpersonala;
-Instrumente de colectare a informatiilor
-Metode de colectare a informatiilor
– Comunicare publica;
– Comunicare organizationala
– Metode de invatare non-formale;
– Dinamica grupului;
– Leadership;
– Managementul conflictului;
– Rezolvare de probleme;
– Managementul informatiei;
– Identificarea nevoilor tanarului;
– Planul de dezvoltare a tanarului;
– Relatii publice;
– Voluntariat;
– Fundraising;
– Egalitate de sanse;
– Dezvoltare durabila.
Metode/Metodologie:
Schultz Development foloseste metoda de învățare experiențială, precum și învățarea bazată pe joc, o metodologie de lucru pe care am dezvoltat-o in proiectele noastre.
Simularea reprezintă o altă metodă folosită: participanții vor fi puși în situații apropiate de cele din realitate.
Se organizeaza sesiune teoretica Studiu individual, Sesiune teoretica in sala si Sesiune practica.
Studiu individual: studiu al notițelor de curs, studiu al suporturilor de curs, al manualelor, al cărților, studiu al bibliografiei minimale recomandate, desfășurare a activităților specifice de pregătire pentru proiect, laborator, întocmire de teme, referate, documentare suplimentară în bibliotecă, documentare prin intermediul internetului, pregătire pentru prezentări sau verificări, pregătire pentru examinarea finală, consultații.
Numǎr de participanți:
10 persoane
Durata cursului:
Prețul cursului:
Taxa de participare acoperă costurile cu privire la traineri, suportul de curs, materiale, teste si examen.
Oferta este valabila 90 zile.
In conformitate cu Standardul Ocupatiei de Lucrator de Tineret se organizeaza Cursul de Lucrator de Tineret Autorizat de Ministerul Muncii de 180 ore din care 40 ore in sala.
AGENDA CURS IN SALA Lucrator de tineret:
Ziua 1
9:00-11:00 Sesiune introductiva
11:00-13:00 Context si problematica tineret
13:00-14:00 Pauza
14:00-16:00 Context si problematica tineret
16:00-16:20 Pauza
16:20-17:00 Comunicare interpersonala
Ziua 2
09:00-11:00 Servicii de informare pentru tineret
11:00-11:20 Pauza de cafea
11:20-13:00 Servicii de consiliere pentru tineret
13:00-14:30 Pauza de pranz
14:30-16:00 Metode de formare pentru tineret
16:00-16:20 Pauza de cafea
16:20-17:30 Metode de invatare
Ziua 3
9:00-10:00 Dinamica grupului
10:00-11:00 Leadership
11:00-11:20 Pauza de cafea
11:20-13:00 Diversitate si valori
13:00-14:30 Pauza de pranz
14:30-16:00 Managementul conflictului
16:00-16:20 Pauza de cafea
16:20-17:30 Rezolvare de probleme
Ziua 4
9:10-11:00 Identificarea nevoilor tanarului
11:00-12:40 Planul de dezvoltare a tanarului
12:40-13:20 Pauza
13:20-16:00 Relatii publice
16:00-17:00 Leadership
Ziua 5
9:00-11:00 Management asociativ
11:00-11:20 Pauza de cafea
11:20-13:00 Management asociativ
13:00-13:30 Pauza de pranz
13:30-14:30 Rolul lucratorului de tineret
14:30-16:30 Examen de absolvire
Marius Dontu
Manager general
Detaliile evenimentului
Cand
9-11 Mai 2025 Sesiune Teorie Sala
12-18 Mai 2025 Studiu individual
18 Mai – 13 Iunie Sesiune Practica
14-15 Iunie Sesiune Teorie Sala si Examen
Unde
In sala – Education Point Bucuresti
Blended learning (online si in sala)
Acţionar majoritar şi Manager General al Grupului de firme Schultz (Schultz Consulting, Schultz Development si Schultz Knowledge Londra)de profesie jurist, are 31 ani experienţă în management de proiect pentru companii, structuri guvernamentale si neguvernamentale, 32 ani experienta in domeniul tineretului, 12 ani experienta ca formator pentru ocupatia de lucrator dr tineret..
A desfăşurat proiecte internaţionale cu parteneri din Germania, Finlanda, Danemarca, Franţa, Marea Britanie, Polonia, Portugalia, Nigeria,.
Trainer certificat la nivel naţional şi internaţional, la Universitatea Oxford, City & Guilds etc in Learning and Development, Agile Project Management, Prince 2, E-Learning Trainer, Train the Trainers, , Professional Competencies Assessor, Project Management, Leadership, Entrepreneurship. Are o experienţă de peste 30 ani în training, perioadă în care a dezvoltat numeroase programe de training în diferite domenii:
· Leadership & Management | · Creativity & Innovation | · Strategic Planning |
· Problem Solving | · Behavioral economics | · Training Delivery |
· Change management | · Conflict Resolution | · L&D Excellence |
· Organizational Communication | · Business Agile | · Mindfulness & resilience |
· Coaching & Mentoring · Effective management · Augumented reality |
· E-learning · Time management · Virtual reality |
· Diversity & Inclusion · Project management · Blended learning |