Majoritatea achizitiilor din mediul online sunt realizate de locuitorii din Bucuresti. Potrivit unui studiu realizat de procesorul de plati online Netopia, citat de Mediafax, bucurestenii conduc astfel clasamentul cumparaturilor de produse si servicii comercializate de magazinele online.

In fiecare an, bucurestenii cumpara circa 50% din totalul produselor si serviciilor care sunt puse la dispozitie de magazinele online romanesti. In top, pe pozitia a doua se afla clujenii, iar pe cea de-a treia se afla timisorenii, fiecare avand o pondere de 4,5%. Studiul mai arata faptul ca locuitorii Capitalei sunt cei mai expusi la mediul comertului online, ca urmare a numarulului mare de firme care vand produse online cu livrare rapida in Bucuresti.

Expertii sunt de parere ca pozitionarea in clasament a celor doua orase, Cluj-Napoca si Timisoara, este una fireasca daca tinem cont de nivelul de trai si economia dezvoltata fata de alte zone din tara.

Specialistii de la Netopia se asteapta ca domeniul vanzarilor online sa aiba parte de o crestere importanta, mai ales ca multe firme informeaza constant consumatorii in directia platii online cu cardul, considerata drept cea mai sigura si simpla pentru cumparaturile online. De asemenea, in acest clasament mai sunt prezente si orase precum Brasov cu 4% din totalul platilor online, Iasi (3,2%) si Constanta (3%).

O mare parte a romanilor au obiceiul de a achizitiona produse online in timpul saptamanii, de la biroul unde sunt angajati, intre orele 9:00 si 17:00. In plus, acestia ajung sa cheltuie, in medie, de doua ori mai mult decat de acasa.

Ce se intampla pe piata online din Europa?

Pe de alta parte, o cercetare realizata la nivel european de catre GfK arata faptul ca piata online din Marea Britanie este aproape de doua ori mai mare decat celelalte piete de pe continent.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In ceea ce priveste frecventa vizitelor pe site-urile de vanzari online, belgienii petrec circa 2,5 minute pe un site, cu o medie de 21 de site-uri investigate, iar in Marea Britanie media este de 7,7 minute timp petrecut pe site, la un numar de 9 site-uri vizitate. Aici, rata de cumparare este 42,5%.

Mai mult, cea mai mare proportie de persoane care cumpara online (55%) se afla in Romania. Cetatenii romani viziteaza, in medie, 8 site-uri, dedicand 7,8 minute fiecaruia. Rusia are cel mai mic procentaj de achizitii online, de doar 19%. Portalurile de social media au fost utilizate de doar 6 procente dintre cumparatorii din Rusia, de 8% in Romania, 14% in Marea Britanie si 22% in Belgia.

Purchase Journey reprezinta solutia GfK care ofera o perspectiva ampla asupra procesului de cumparare, prin analize detaliate privind atitudinile consumatorilor si prin monitorizarea comportamentului lor in mediul online, informatiile fiind obtinute prin tehnologia LEOtrace.

Mihai Matei