Intr-o lume in care Internetul reprezinta calea folosita de multe companii pentru a-si promova produsele, deseori se intampla sa fim agasati de prezenta unor reclame online, care ne intrerup vizualizarea site-urilor de care suntem interesati.

Si totusi, chiar daca incercam sa ne debarasam de aceste spoturi publicitare online cat se poate de rapid, intrebarea este daca ele ne sunt chiar indiferente. Specialistii de la GfK au realizat un studiu, citat de Mediafax, in care incearca sa raspunda la aceasta intrebare.

Cand navigam pe Internet ni se deschid pe monitor deseori si cateva bannere online. Totusi, desi sunt agasante, acestea informeaza, distreaza sau influenteaza, insa nu ne lasa indiferenti, sunt de parere expertii.

Potrivit studiului mentionat, iata care este opinia romanilor despre reclamele de pe Internet! Specialistii spun ca circa 8 din 10 romani cu acces la Internet, au obiceiul de a observa aceste reclame online, chiar daca nu dau clic pe ele. De asemenea, aproape 3 romani din 10 afirma ca, desi nu deschid aceste reclame online, totusi sunt influentati de mesajul transmis de ele.

Cercetarea GfK mai arata faptul ca aproape 73% dintre respondenti apreciaza ca sunt prea multe reclame in spatiul virtual, iar 58% le considera agasante. Cu toate acestea, circa un sfert dintre cei chestionati declara ca, in general, le plac reclamele. Dintre acestia insa, numai 15 procente au afirmat ca au incredere in mesajele promovate prin intermediul acestor bannere online.

Romanii cred ca produsele destinate bebelusilor, suplimentele nutritive si accesoriile pentru animale nu sunt potrivite pentru promovarea online!

Pe de alta parte, cercetarea citata de Mediafax mai indica faptul ca firmele considerate cele mai potrivite sa comunice prin reclame online, reprezentand un procent de 70%, provin din domenii precum: turism si vacante, divertisment, retail si electronice sau electrocasnice.

In topul realizat de compania de cercetare GfK, produsele destinate bebelusilor, alcoolul, suplimentele nutritive, mancarea si accesoriile pentru animale de companie sau partidele politice se numara printre cele mai putin potrivite pentru acest gen de promovare, avand procente de sub 30%.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Mediafax anunta ca acest studiu a fost realizat in mediul online, pe un esantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 15 si 54 ani.

Mihai Matei