Modul in care interactionam cu tehnologia evolueaza continuu. Ne amintim cu totii cum am facut trecerea de la computerele cu multe componente care ocupau mult spatiu la laptopurile subtiri si practice din zilele noastre.

Astazi exista o utilizare tot mai mare a ecranelor tactile, iar fiecare zi vine cu un nou device care ne surprinde prin caracteristicile sale inovative. Poate cel mai remarcabil pas evolutiv in experienta utilizatorului include comenzile vocale, tehnologiile de recunoastere faciala si ,desigur, inteligenta artificiala (AI).

Masinile compatibile cu AI utilizeaza aceste interfete pentru a anticipa, prevedea si executa pe o multitudine de sarcini menite sa accelereze procesele si sa minimizeze efectiv timpul petrecut de utilizatori in efectuarea unor sarcini.

Sa aruncam o privire mai atenta asupra realizarilor AI din ultimii ani!

Tehnologia de recunoastere a fetei a crescut exponential, acum fiind implementata pe scara larga pentru check-in-uri la aeroport, ca o caracteristica de securitate pentru deblocarea telefoanelor si tabletelor noastre si pentru acordarea accesului in zonele restrictionate.

Experientele bazate pe voce sunt, de asemenea, din ce in ce mai frecvente. Exista standuri/chioscuri inteligente activate prin voce in restaurantele noastre de fast-food preferate, de exemplu, unde cartofii sunt comandati vocal printr-un mesaj catre chatbots. Astfel, lucratorii sunt ocupati cu indeplinirea comenzilor, iar clientii isi pot comenda singuri produsele dorite prin functia vocala.

Toate acestea sunt modalitati excelente prin care AI a rusit sa imbunatateasca viata oamenilor la nivel global. Cu toate acestea, din cauza pandemiei cauzate de virusul COVID-19, se pare ca aceste tehnologii au nevoie de o schimbare dramatica, deoarece nu au fost construite si dezvoltate pentru o lume pre-pandemica.

Cum afecteaza pandemia AI?

Anul 2020 a pus pauza multor proiecte bazate pe AI din cauza pandemiei globale.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Modelele de AI care interpreteaza datele vocale nu au fost instruite pentru a gestiona comenzile oamenilor ce poarta masti, deoarece acestea functioneaza in principal prin compararea sunetelor primite de la esantioane vocale clare de vorbire.

Acest lucru inseamna ca, intr-o lume pandemica, o experienta de succes bazata pe vocea clientilor a devenit mult mai dificila de livrat.

In mod similar, deoarece o masca acopera cea mai mare parte a chipului unei persoane, modelele de viziune computerizata primesc acum doar informatii din jumatatea superioara a fetei clientului… un scenariu de date pentru care acestea nu au fost pregatite sa il gestioneze.

De fapt, un studiu realizat de Institutul National de Standarde si Tehnologie al SUA (NIST) a constatat ca algoritmii de recunoastere faciala, dezvoltati inainte de aparitia pandemiei COVID-19, au „mari dificultati” in identificarea corecta a persoanelor.

Studiul NIST releva: „Chiar si cei mai buni dintre cei 89 de algoritmi comerciali de recunoastere faciala testati au avut rate de eroare cuprinse intre 5% si 50% la potrivirea mastilor faciale aplicate digital cu fotografiile aceleiasi persoane fara masca”.

Drept urmare, clientul este lasat cu o experienta de utilizator neplacuta, care cere revenirea la interfetele „manuale”, impiedicand semnificativ procesul de identificare prin AI.

Cum ramane AI relevanta intr-o lume pandemica moderna?

Pana de curand, modelele AI fusesera instruite cu date care apartineau unei lumi non-pandemice, unde fetele erau pe deplin vizibile si vocalizarile nu erau obstructionate de masti.

Pandemia COVID-19 a surprins platformele de AI, care vor avea nevoie de timp pentru a se adapta la noul mediu. Pentru ca experientele vocale si recunoasterea faciala sa ramana relevante, seturile de date trebuie sa se adapteze treptat la noul stil de viata al utilizatorilor.

Cum se re-proiecteaza tehnologia vocala AI?

Un truc rapid pentru a atenua cuvintele cheie si cuvintele problematice intr-o aplicatie bazata pe voce este de a utiliza datele colectate de aplicatia insasi pentru a identifica cuvintele care sunt transcrise incorect. Astfel, aplicatia va face ipoteze care corecteaza transcrierea pentru a transmite utilizatorului semnificatia intentionata.

De exemplu, o aplicatie bazata pe voce intr-un mediu de fast-food care primeste cuvintele „Pot sa iau pantofi prajiti?” ar trebui sa ia in considerare faptul ca ceea ce a vrut sa spuna utilizatorul este „cartofi prajiti” si sa repare eroarea de una singura sau sa solicite confirmarea utilizatorului final.

In cele din urma, dezvoltatorii vor trebui sa re-proiecteze aplicatia pentru a mari setul de date si pentru a colecta probe de voce care imita de fapt scenarii din viata reala, Acest lucru inseamna chiar includerea unor testere vocale usor “neclare” intr-o mare varietate de medii.

Cum se re-proiecteaza recunoasterea faciala AI?

Anumite solutii au fost deja adoptate pentru a evita bazarea exclusiva pe recunoasterea fetei – de exemplu, iPhone-urile de la Apple dezactiveaza optiunea Face ID atunci cand este detectata o masca pe fata utilizatorului.

O alta metoda adoptata in aceasta perioada este tehnologia Computer Vision, utilizata pentru a recunoaste persoanele care poarta masti in locuri publice sau inainte de a intra intr-un magazin, fiind totodata o optiune ideala pentru siguranta proprie a oamenilor.

Asadar, pentru a depasi provocarea adusa de pandemie, specialistii in AI colecteaza si analizeaza date noi si relevante pentru a-si adapta modelele cu success la vietile utilizatorilor.

In timp ce, in trecut, colectarea datelor vocale ale vorbirii neclare era reglementata in cazuri rare si specifice, acum devine o prioritate. Acelasi lucru este valabil si pentru seturile de date de recunoastere a fetei, care se extind pentru a recunoaste imaginile persoanelor cu masti pe fata, care se bazeaza practic pe identificarea zonei din jurul ochilor.

Va dura, dar companiile se misca mai repede pentru a se adapta la aceasta noua realitate. Pe masura ce cantitatea de date colectate creste, modelele AI vor deveni mai inteligente si vor avea mai putine dificultati in deservirea clientilor finali si vor face din nou tehnologia usor accesibila.