Increderea se bazeaza pe ceea ce este real, ego-ul se bazeaza pe o deziluzie, ceea ce il face artificial. Un lider bun este unul care poate sa se apropie de cei din jur, sa empatizeze cu ei, poate sa accepte feedback-ul si care poate sa se imbunatateasca zi de zi. Insa, ego-ul nu te lasa sa faci asta. In afaceri ego-ul poate sa fie destructiv, iata de ce:

Te tine departe de realitate

Unul dintre cele mai mari motive pentru care ego-ul este un dusman in afaceri este pentru ca te tine departe de realitate. Ego-ul te impiedica sa auzi un feedback critic, dar necesar. Ego-ul te face sa-ti supraevaluezi abilitatle si sa ii subestimezi pe cei din jur. Iar toate astea duc la o mai grea conectare cu ceilalti si lipsa unei dorinte de imbunatatire.

Creeaza asteptari si drepturi nerealiste

Ego-ul te face sa presupui ca meriti anumite lucruri. Iti creeaza in sine un sentiment de indreptatire, te face sa crezi ca sti ce meriti. Iar asta influenteaza profund comportamentul. Managerii de acest fel, sunt susceptibili sa transmita perfectionismul angajatilor lor, pedepsindu-i pentru greseli si subliniindu-le in mod constant defectele.

Nu te lasa sa accepti feedback-ul

Fiecare lider isi cunoaste valoarea, insa din dorinta de a castiga intotdeauna si de a avea dreptate mereu, liderii pot deveni defensivi. Nu-si doresc sa asculte sau sa primeasca feedback negativ pentru ca au impresia ca vor parea incompetenti in fata celor din jur.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Este inamicul dezvoltarii tale

Nu poti invata ceva nou daca esti de parere ca il stii deja. Nu poti gasi raspunsuri daca esti prea increzator si sigur sa pui intrebari. Liderii cu un ego mare refuza sa asculte si sa invete, iar acest lucru duce la luarea de decizii proaste. Ignora de cele mai multe ori sfaturile celor din jur si prefera sa se inconjoare de oameni care ii aproba mereu. Ego-ul nu te lasa, adesea, sa inveti din greseli, si implicit, sa te dezvolti. Un lider de acest fel, nu accepta greselile ca fiind ale lui ci ii invinovateste pe cei din jur pentru ele.

Nimeni nu-si doreste sa lucreze cu o astfel de persoana

Bineinteles, este neplacut sa ai in jurul tau o persoana care niciodata nu multumeste, care nu-si cere scuze pentru greseli si care are se supraevalueaza. Deseori comportamentul unui astfel de lider poate fi perceput ca lipsit de respect. Nu se poate conecta cu oamenii din jur, nu empatizeaza usor cu echipa si, intotdeauna. se plaseaza pe primul plan.

Pentru a nu pica in plasa ego-ului cel mai bine este sa exersezi anumite comportamente. Ori de cate ori esti multumit de modul in care se desfasoara lucrurile gaseste o modalitatea sa ii lauzi pe cei din jur si sa ii rasplatesti pentru contributiile lor. Incearca sa ceri ajutorul angajatilor si colegilor pentru deprinderea de noi abilitati. Concentreaza-te pe competentele pe care doresti sa le inveti si pe dezvoltare.