Mai devreme sau mai tarziu, ajungem sa folosim site-uri care ofera poze si editabile gratuit. Nu neaparat din comoditate, cat din graba sau din lipsa de inspiratie. Sigur, cu totii vrem sa avem un continut original si bun si cei mai multi reusesc sa il creeze.
Insa, atunci cand avem nevoie de ajutor extern, recurgem la internet, ceea ce nu este mereu o solutie viabila. Dupa cum bine stim, exista drepturi de autor ce nu pot fi incalcate. Daca urmaresti un fotograf exceptional, fie ii ceri permisiunea pentru a ii folosi munca, fie o cumperi pentru a o folosi in scopuri comerciale. Iar daca nu poti folosi nici una dintre aceste variante, ajungi pe site-uri pe care fotografi amatori sau profesionisti iti ofera munca lor gratuit, impreuna cu designeri si graficieni.
Poate va intrebati totusi de ce ar oferi cineva cateva ore de munca serioasa in mod gratuit? Bineinteles pentru a isi arata munca, dar nu numai. Poate nu banuiai puterea de expunere a continutului gratuit, insa aici sunt 3 motive pentru care ar trebui sa il oferi.
Vorbim si de profesionisti recunoscuti, care nu mai au nevoie de job-uri mici pentru a castiga expunere, dar totusi inca ofera continut pentru cei aflati la marginea prapastiei oamenilor neinspirati (sa recunoastem, intr-o zi sau alta, cu totii ne regasim acolo). Avantajul continutului gratuit, indiferent ca sunt editabile grafice, poze, demo-uri muzicale, au avantajul de a fi usor de imprastitat pe Facebook, Instagram si retelele de socializare in general. Practic, nu exista o diferenta prea mare intre o poza cu milioane de vizualizari si share-uri si o mostra gratuita dintr-un magazin.
1. Relatii cu publicul
Daca nu iti place ideea ca usurezi munca altcuiva, atunci incearca sa te gandesti la modul in care te pozitionezi tu pe piata. Companiile care ofera informatii, trucuri si sfaturi, continut sau carti cadou sau gratuit, se plaseaza atat fata de competitori, dar si fata de public ca o companie orientata spre a educa, ceea ce in multe cazuri reuseste sa fidelizeze clientii sau sa atraga fani.
In plus, daca ai sa spunem o carte, poti oferi capitole gratuit pe blog sau exemplare cadou celor care te urmaresc pentru a iti creste popularitatea si autoritatea pe piata.
2. Global Search Trafic
Indiferent ca oamenii ajung pe blogul tau, pe pagina ta din social media sau pe site prin cautarea unui lucru aparent banal, o poza cu o cana de cafea sa spunem, pe tine te ajuta in motoarele de cautare. In definitiv, cu cat mai multi oameni ajung pe site-ul tau, descarca ceea ce oferi tu, cu atat mai mult iti creste scorul in motoarele de cautare.
3. Credibilitate
Poti sa fii un copywriter, un contentwriter, videoeditor, fotograf sau muzician demn de filele istoriei si tot sa nu reusesti sa creezi o legatura puternica cu publicul tau. Ai nevoie ca publicul tau tinta sa creada in tine. Asadar, ofera mostre ale muncii tale pentru a ii impresiona pe cei cu care vrei sa colaborezi.
In plus, asa castigi si imaginea unei companii, brand, artist, pe care nu il intereseaza doar profitul, dar si educarea audientei.