In prezent, securitatea si eficienta in procesele de afaceri se numara printre prioritatile esentiale pentru companii. Iar serviciile de KYC (Know Your Customer) si marketing sunt doua componente cheie. Ambele sprijina afacerile sa-si atinga scopul si contribuie la succesul acestora. Prin ce se aseamana si se deosebesc cele doua, afla in cuprinsul acestui articol.

KYC si marketing – ce presupune fiecare serviciu?

Serviciile KYC (Know Your Customer) presupunecunoasterea in detaliu a clientilor, cu scopul de a preveni spalarea banilor, fraudele si a altor activitati ilegale. Companiile implementeaza astfel de servicii KYC pentru a aduna si verifica datele clientilor. In acest fel, se asigura ca interactiunile sunt conforme cu reglementarile si standardele de securitate. 

Marketingul utilizeaza diverse strategii pentru a identifica, anticipa si indeplini cerintele si preferintele clientilor. 

Scopul? Promovarea produselor si construirea si mentinerea relatiilor cu consumatorii.



Care sunt asemanarile intre KYC si marketing?

KYC si serviciile de marketing, se concentreaza pe colectarea si gestionarea informatiilor pentru personalizarea experientei clientului. Desigur, scopurileo lor sunt distincte, in esenta, ambele culeg informatii despre consumatori. In cazul KYC, aceasta se traduce prin verificari rapide si precise ale identitatii acestuia. In schimb, marketingul are in vedere preferinte, comportament de cumparare si alte date relevante pentru personalizarea ofertelor transmise clientilor.  

Ambele abordari au un numitor comun privind imbunatatirea experientei clientului. KYC asigura o interactiune fluida si sigura. Iar marketingul cauta sa ofere continut adecvat care sa raspunda nevoilor individuale ale clientilor.

Atat KYC, cat si marketingul trenuie sa se supuna unor regulamentari si standarde de securitate. KYC are rolul de a preveni activitatile ilegale, cum ar fi spalarea banilor, in timp ce marketingul trebuie sa respecte normele privind confidentialitatea datelor si sa evite practicile publicitare inselatoare.



Prin ce se deosebeste KYC de marketing?

Desi exista asemanari intre cele doua servicii, scopurile si implementarea proceselor sunt diferite. Pentru industria finanvciara, procesul KYC trebuie sa se supuna reglementarilor in vigoare privind  combaterea spalarii banilor, avand un caracter obligatoriu din punct de vedere legal. In schimb, marketingul este orientat spre obtinerea de vanzari si nu este reglementat in mod specific din punct de vedere legislativ. 

KYC continedate sensibile, cum ar fi informatiile de identitare ale clientilor. In marketing, datele includ preferinte de cumparare, comportamentul online, precum si alte informatii care nu au un caracter sensibile. Marketingul  se axeaza pe personalizare in vederea stimularii vanzarilor, in timp ce KYC pune accentul pe autentificare si verificare, cu scopul de a preveni activitatile frauduloase.

Desi au teluri diferite, atat KYC, cat si marketingul sunt componente esentiale pentru succesul unei companii. Prin integrarea lor, se creeaza o relatia mai solida cu clientii, o experienta sigura, personalizata si satisfacatoare.