Acesta reprezinta partea a doua a articolului intitulat „10 greseli de gestionare a timpului care iti scad productivitatea”. Pentru a citi prima parte acceseaza link-ul: 10 greseli de gestionare a timpului care iti scad productivitatea

 

  1. Inceperea activitatii tarziu

Toate eforturile tale de a-ti termina lucrurile pe care le ai de facut pe parcursul unei zile vor falimenta daca iti incepi activitatea tarziu. Toti marii antreprenori si liderii influenti au acest obicei in comun: ei se trezesc devreme pentru a-si indeplini sarcinile lor importante. Inceperea zilei tarziu declanseaza efectul de domino*, iar in consecinta va trebui sa iti reprogramezi o mare parte din activitati si iti vei petrece toata ziua in graba.

*acesta spune ca o piesa de domino poate impinge o alta aflata in calea ei mai mare si mai grea cu 50%. Dupa cateva repetari, se ajunge ca prin energia generata sa darame o placa de beton.



 

  1. Planificarea lucrurilor in mod ineficient

Nivelul de productivitate, nu numai ca variaza de la o zi la alta, dar si de la o persoana la alta.  In timp ce unii oameni sunt in maxima forma in momentul in care isi deschid ochii dimineata, altii isi ating nivelul maxim ceva mai tarziu pe parcursul zilei. Cel mai bun mod de a-ti programa timpul este sa analizezi in care partea a zilei esti cel mai productiv, iar apoi sa iti programezi activitatile cele mai importante in acel interval orar.

 



  1. Amanarea

In ceea ce priveste managementul timpului, amanarea este cel mai mare inamic al tau. Nu este nimic mai daunator pentru productivitate decat a sari de la o sarcina la alta, lasand mereu ceea ce este cu adevarat important nefacut. Nu numai ca iti mareste zilnic lista de restante, dar te si face sa te simti vinovat pentru faptul ca nu ti-ai terminat sau chiar inceput lucrurile urgente.

Cea mai buna metoda prin care poti evita acesta tendinta este sa iti dedici un interval scurt de timp pentru a incepe o anumita sarcina. Acest lucru iti va declansa imaginatia si te va face sa realizezi cat de important este ceea ce ai de facut. Daca aceasta tehnica nu functioneaza, incearca sa iti sectionezi activitatiile in cateva parti. In acest fel vei realiza mai usor care este timpul de care ai nevoie pentru a duce sarcina respectiva la bun sfarsit.

 

In curand partea a treia: 10 greseli de gestionare a timpului care iti scad productivitatea – partea a treia