Acesta reprezinta partea a treia a articolului intitulat „10 greseli de gestionare a timpului care iti scad productivitatea”. Pentru a citi prima parte acceseaza link-ul: 10 greseli de gestionare a timpului care iti scad productivitatea
Pentru partea a doua acceseaza link-ul: 10 greseli de gestionare a timpului care iti scad productivitatea – partea a doua
Pentru partea a treia acceseaza link-ul: 10 greseli de gestionare a timpului care iti scad productivitatea – partea a treia
- A fi ocupat vs a fi eficient
Indiferent cat de mult ne straduim pentru a ramane concentrati pe lucrurile care conteaza, de multe ori ne gasim in situatia in care irosim energia si timpul pe lucruri inutile. Pentru a evita aceasta situatie, intreaba-te urmatorul lucru: „Este acest lucru folositor?” sau „Cum ma ajuta acest lucru pe termen lung?”.
Daca ai mai multe sarcini marunte de facut, incearca sa le scoti din lista. De exemplu, in loc sa faci un lucru mic in fiecare zi, rezerva-ti o perioada de cateva ore si rezolva treaba pentru toata saptamana.
- A fi perfectionist
Intreaga viata reprezinta un proces lung de invatare. De fiecare data cand incepi un proiect nou, te lovesti de o serie de lucruri necunoscute, dar cu trecerea timpului incepi sa treci peste ele. Atunci cand te straduiesti sa faci totul perfect, este important sa tii minte faptul ca nu ai suficient timp pentru a duce orice sarcina la perfectiune.
Aici lucrurile se intorc la ordonarea prioritatilor . Timpul tau este limitat, iar daca nu iti doresti sa ramai peste program ai face bine sa te multumesti cu destul de bine.
- Saritul peste pauza
Acest lucru suna mai mult ca un mod prin care sa iti cresti productivitatea, dar daca vrei sa ai rezultate pe termen lung este bine sa ai grija sa nu uiti de pauze. Indiferent daca lucrezi la anumite lucruri urgente sau nu, alocarea unui timp pentru pauza nu trebuie omis. Conform unui studiu condus de Dragiem Group, creierul nu a fost conceput pentru a lucra 8 ore fara pauza. In consecinta, indiferent cat de urgent este proiectul la care lucrezi, aloca-ti cateva minute in care sa faci niste lucruri care nu au legatura cu munca.
Pentru a-ti optimiza productivitatea, trebuie mai intai sa aloci o perioada de timp in care sa identifici care sunt factorii care te impiedica sa ai rezultatea mai bune. In fond, noi suntem cei mai mari dusmani ai nostri atunci cand vine vorba de managementul timpului.