Nicio afacere fara marketing, dar intrebarea este cat de bine stii sa implementezi actiuni de promovare. Practic, cele mai de succes afaceri se diferentiaza si iau avans in fata competitorilor multumita marketingului de calitate.

Nu stii daca faci bine ceea ce faci? Iata 21 de semne care iti arata ca ar fi cazul sa apelezi la profesionisti.

1. Mai degraba te-ai uita la datele financiare ale afacerii tale, decat in Google Analitycs. Trebuie sa stii ca toate datele sunt importante, asa ca daca vrei sa vezi profitul cum creste, trebuie sa stii sa iti analizezi site-ul.

2. Afacerea ta nu dezvolta nicio actiune de marketing. Atata vreme cat inca apare ascendent in grafice, totul pare sa fie bine? Ei bine, nu, pentru ca nu poti garanta succesul viitor, nu te vei putea diferentia si vei stagna (in cel mai bun caz).



3. Intelegerea marketingului este reprezentata, pentru tine, de 50 de euro o reclama in ziar si 10.000 pentru un spot publicitar la TV. Ce o insemna targetarea?

4. Nu stii ce inseamna licitarea in timp real sau costul per achizitie sau nici macar nu ai auzit de ele. Sigur publicitatea nu este asa complicata.

5. Site-ul tau obtine un trafic foarte mare, dar nu apar vanzari. Este timpul sa faci ceva!



6. Site-ul tau nu are nimic modificat in ultimii trei ani.

7. Oamenii nu iti gasesc afacerea pe Google. Nu ar trebui sa fii pe a treia sau a patra pozitie cand se cauta numele brandului tau.

8. Iti plac campaniile de tipul celor implementate de alte afaceri, dar nici nu te-ai gandit cum ai putea sa creezi una pentru afacerea ta.

9. Newsletter-ele te depasesc. Si asa tu nu le deschizi niciodata pe cele primite.

10. Nu ii intrebi nimic pe clientii tai, totusi faci presupuneri despre cine sunt, ce fac, cat castiga unde locuiesc si de ce cumpara de la tine.

11. Iti place ideea de a avea multi fani care sa te urmareasca in social media, dar nu stii cum sa ii faci sa interactioneze cu tine, iar pozele cu pisici deja nu mai ajuta.

12. Nu esti familiar cu termeni precum bounce rate, call-to-action, click through rate si oricum nu ar avea nicio legatura cu afacerea ta.

13. Departamentul de vanzari al afacerii tale se chinuie sa explice oamenilor cine esti, ce faci, cum se diferentiaza produsele tale de ale competitorilor.

14. Iti place mult un panou publicitar cu reclama ta, dar reclamele din mediul online te lasa rece. Oricum toata lumea crede ca sunt virusi.

15. Crezi ca esti mai destept decat clientii tai, oricum ii cunosti, nu stai sa ii asculti.

16. Esti sigur ca nu ai cum sa introduci un articol despre tine si afacerea ta intr-o revista de profil, pentru ca nu esti o multinationala.

17. Nu stii ce inseamna ATL sau BTL. Si la ce ti-ar folosi, oricum?

18. Iti place ideea de a avea multi clienti noi, drept pentru ca pe cei vechi ii lasi in pace, sa nu ii deranjezi.

19. Iti creezi toate imaginile in Paint sau PowerPoint. Programele profesionale sunt pentru alt nivel.

20. Te intrebi de ce YouTube-ul este atat de popular.

21. Orice legat de marketing se incadreaza in implementare-uitare. Daca merge – foarte bine, daca nu – nu ai ce sa mai imbunatatesti, oricum.

Te regasesti in semnele enumerate mai sus? Crezi ca ai nevoie de ajutor in activitatea de marketing a afacerii tale? Apeleaza la profesionistii The Markers!


Autor: Claudia Caraba