Cand ne pregatim sa intram in lumea antreprenoriatului tindem in general sa cautam idei sau indrumare in brandurile mari deja cunoscute pe piata.
Care sunt cele 3 lucruri care fac o afacere mica de success?
Putem sa ne uitam pe manualul de branding, sa citim bibliografiile finantatorilor s.a.m.d insa sunt mici amanunte care nu sunt usor de observat.
1. Axeaza-te pe o idee.
Apple, Nike, Saint-Lauren si alte asemenea branduri de success au un mic secret in spate. Acum vand produse din orice arie a nisei pe care sunt axati dar, aproape, fiecare a inceput de la o idee in care credea. Sa nu uitam ca aceste branduri gigant au pornit de la o afacere mica.
Apple a inceput de la ideea ca un design simplu si foarte prietenos o sa aiba cerere mai mare pe piata. Steve Jobs a avut dreptate! Avand in vedere ca cel mai des intalnit argument gasit printre cei care prefera produsele Apple face referire fix la aceasta interfata simpla, placuta si rapida.
Saint Lauren e cunoscut in mare pentru colectiile “Couture”, are milioane de fani iar brandul valoreaza miliarde. Ceea ce nu stiu multi este ca toata afacerea a pornit de la ideea ca o “Cravata” poate fi un fashon-statement.
Lista si exemplele pot continua insa povestea marilor branduri a inceput intotdeauna de la o afacere mica intemeiata in numele unei idei in care credeau puternic.
Ai mai auzit asta dar…BRAND-ing!
Din momentul in care stii ce vrei sa vinzi si cu ce vrei sa te prezinti pe piata trebuie sa te gandesti la imaginea ta pe piata. Brandul trebuie sa fie usor indentificabil o data vizual (Logo, reclame, etc) si , poate cel mai important, prin prima impresiei lasata asupra clientiilor tai. Ei iti vor aprecia ideea, ei vor vorbi despre tine. Cei cu o impresie profund placuta iti vor face reclama.
Pentru un Brand solid ai nevoie de un singur lucru, realmente vorbind, constanta!
Daca detii o afacere mica cel mai important este sa ai constanta. Atat in design (fie ca vorbim de magazinul fizic sau de ceea ce apare in online) cat si in tipul de produse vandut (revenim la axarea pe o idee de baza) cat si in calitate.
Ideea ta trebuie sa se limiteze la ce iti doresti tu sa aduci pe piata nu despre cum iti vei discredita competitorii.
O afacere mica trebuie sa se axeze pe propriile-i concepte. Puteam lua exemplul brandului“Saint-Lauren” cand aceasta firma a inceput sa vanda cravate foarte late cu impact puternic visual nu s-au gandit cum sa distruga industria cravatelor subtiri, plicticoase si folosite doar pentru a sustine gulerul. S-au gandit cum sa arate lumii cat de important si puternic poate fi acest accesoriu in garderoba masculine.
Daca ar fi sa rezum aceste trei reguli pe baza carora s-au infiintat unele dintre companiile de top, pornind de la o afacere mica as putea sa ma rezum la un singura propozitie “ In totdeauna axeaza-te pe ideea si afacerea ta nu pe ceea ce fac competitorii tai”.