Stim ca antreprenoriatul este un domeniu incert. De aceea, va aducem 3 sfaturi de la antreprenori milionari.
Lumea antreprenoriatului poate fi asemuita cu un teren minat. Competitia, castigul si esecul te urmeaza la fiecare pas. E normal sa avem nevoie de un sfat, mai ales cand avem senzatia ca mergem pe franghie.
Da, in lumea antreprenoriatului empatia exista si trebuie sa fie acolo. De fapt, una dintre cele mai mari lecti pe care le-au invatat mari antreprenori precum Maury Rogaw, Ceo Rip Media Group, este ca in negocieri trebuie sa iti pese de aspiratiile celui cu care negociezi.
Care sunt cele 3 sfaturi de la antreprenori milionari?
-
Construieste o baza solida, de la zero.
Investitorii prefera sa intre in afaceri cu oameni care dovedesc ca nu depind complet de acestia. De fapt cel mai bine este sa incerci sa te descurci fara banii investitorilor. In momentul in care ai creat o baza financiala solida pe cont propriu, poti incepe safolosesti si investitia. Poti face asta urmand doua reguli: nu promite sa cresti capitalul pana la o data anume, pentru ca daca nu reusesti o sa pari si o sa te simti incopetent. Nu investii prea devreme capitalul. Cel mai bine este sa te sfatuiesti constant cu investitorii tai.
2.Empatie tactica
Empatia este folosita chiar si in tehnici de vanzare fie ca ne raportam la emotia cumparatorului, la emotia partenerilor de afaceri sau ne raportam strict la temerile clientilor .
In negocieri este musai sa vorbim despre trei lucruri: cum te prezinti si perceptia lumii asupra ta, cum te raportezi la importanta afacerii pentru toti cei implicati in aceasta afacere. Si conteaza si cum il ajuti pe cel cu care negociezi sa-si atinga telul. Primul lucru de care ne folosim in negocieri este conexiunea cu cel din fata noastra. Pentru a face o impresie placuta trebuie sa invatam cum sa ne raportam la tipul de om (introvertit-extrovertit) din fata noastra. Sa invatam sa nu depasim limitele impuse de acesta. Concret, trebuie sa intelegem cat de permisiv fata de noi, este cel din fata noastra. Al doilea lucru important este sa intelegi cat de mare este afacerea pentru persoana din fata ta si echipa lui. Cand vorbim de afaceri mari, rezultat este important pentru toata lumea si trebuie sa te porti ca atare. Pentru cel de la celalt capat al mesei afacerea sau negocierea poate aduce o marire de salariu, o pozitie mai buna si asa mai departe. Incearca sa il ajuti si pe acesta sa isi atinga telul.
3.Invata cand sa renunti
Totul e minunat cand tu si partenerii tai faceti profit. Insa atunci cand partenerii iau o decizie neinspirata care te trag si pe tine in jos, pleaca. Poate fi greu, poate ca iti e teama sau ai o relatie placuta cu oamenii aceia, dar afacerile sunt afaceri si asa trebuie sa ramana. Uneori nu exista o decizie mai buna decat aceea de a te retrage cand pierderile persevereaza.