In ziua de astazi, zeci de mii de oameni iau in cosiderare initierea unei afaceri proprii. In medie, un cetatean se asteapta sa aiba in jur de 3 cariere in decursul vietii. Cei care parasesc un loc de munca, in general iau in considerare o schimbare de cariera. Oamenii care au fost parte a traditonalului noua-cinci si sunt pe punctul de a se retrage din acest stil sunt in dilema in legatura cu urmatorul pas in cariera. Fie ca doresti sa faci o schimbare in cariera, fie pur si simplu sa iti incepi viata profesionala cu propria afacere, vestea buna este ca acest lucru este accesibil oricarui om pasionat, muncitor si dispus sa-si asume anumite riscuri.

 

#1. Service pentru device-uri electronice

Trebuie sa recunoastem, in ziua de azi se intalneste mai rar  un om care nu detine un smartphone decat un politician care se tine de cuvant, iar dat fiind ca rezistenta telefoanelor este scazuta,  accidente se intampla.

  • Aproximativ 33% dintre oameni isi pierd sau sparg telefonul
  • In medie, un utilizator de iPhone si-a spart sau deteriorat vizibil telefonul in primele 10 saptamani de la achizitionare
  • La nivel mondial 50% dintre oameni au avut cel putin o data ecranul spart la smartphone
  • In prezent, 21% dintre utilizatorii de smartphone au ecranul spart.

Cu toate ca industria este deja dezvoltata in Romania, cererea este cu mult peste oferta si in continua crestere. Vei avea nevoie de cativa specialisti in domeniu si de o strategie buna de marketing pentru a ajunge cu succes la clienti.

Investitie: Ai nevoie de o locatie ( pentru inceput se poate lucra de acasa), cateva cursuri specializate si trebuie sa iti procuri un set complet de unelte.



Dezvoltare: Iti poti gasi o locatie centrala pentru afacerea ta; de asemenea poti anagaja cativa specialisti care sa lucreze pentru tine.

Potentiale amenintari: Cel mai probabil competitia va fi o problema pana reusesti sa iti faci un nume. Poti reduce aceste riscuri oferind serviciile la un pret mai mic decat media pietei.

 



 

#2. Web developer

Ai creat vreodata un blog sau un site web? Daca da, dezvoltarea website-urilor poate fi o afacere buna pentru tine. Atat micii antreprenori si cat si business-urile care sunt debutante au nevoie sa se afirme in mediul online pentru a ajunge la clienti, dar multi nu au timpul si rabdarea pentru a face acest lucru. Poti sa lucrezi cu firme din toata tara, chiar si internationale, iar partea buna este ca locatia este neimportanta.

Investitie: Pentru inceput ai nevoie doar de un calculator/laptop si de conexiune la internet; este recomandat sa-ti creezi propriul website, atat pentru a ajunge mai usor la clienti, cat si pentru a le demonstra acestora de ce esti tu in stare.

Dezvoltare: Dupa ce te evoluezi putin, poti contracta experti in marketing, creste popularitatea si de asemenea poti extinde platforma de lucru atat ca infrastructura cat si ca mana de lucru.

Potentiale amenintari: Competita este mare in acest domeniu, deci iti trebuie un portofoliu destul de complex pentru a avea mai mari sanse de a primi proiecte.

#3. Consultant SEO

Mai jos este graficul cautarilor in legatura cu SEO in ultimii 13 ani

how to seo

SEO se refera la imbinarea strategiilor pe care le poti utiliza pentru a imbunatati clasarea unei pagini web  in cadrul rezultatelor unui motor de cautare (de la tehnici direct pe pagina, cum ar fi titlurile si tagurile, pana la tactici in afara paginii, cum ar fi construirea backlink-urilor autoritare si generarea de cote sociale). Orice business doreste ca site-ul sau sa ajunga pe primul loc in rezultatele de cautare Google, de aceea nu se vor da inapoi din a te recompensa generos pentru a obtine acest lucru.

            Investitie: Costurile de inceput pot fi mici; va trebui sa iti creezi un website si sa iti promovezi afacerea. Daca nu ai deja cunostintele necesare este vital sa investesti in acumularea lor.

Potentiale amenintari: Gasirea clientilor poate fi un impediment  in stagiile incipiente ale acestei afaceri, in special daca nu ai un portofoliu complex ca eticheta.

 

#4.Lobby

Lobby-ul (si persuasiunea) este actul de a incerca sa influentezi actiunile, politicile sau deciziile oficialilor in viata de zi cu zi. La nivel profesional, Lobby-ul este la inceput in Romania, iar multi antreprenori desconsidera domeniul, dar cei care cunosc aceasta specialitate nu vor subestima niciodata puterea de influenta a unui profesionist.

O diploma in drept poate fi considerata un avantaj dar totusi poti numara pe degete profilurile LinkedIn in cadrul afacerilor publice din romania. O firma de consultanta si de educatie in domeniul abordarilor ar fi binevenita pe piata din Romania.

            Investitie: Pentru a pune pe picioare aceasta afacere ai nevoie de cativa specialisti in domeniu si de o strategie de marketing bine gandita. Daca reusesti sa spargi gheata ai sanse mari sa dai lovitura cu aceasta initiativa.

Potentiale amenintari: Scepticismul si subaprecierea domeniului de catre oamenii de afaceri pot pune piedici initiativei.