Afacerile mici au un avantajul, mai mult sau mai putin evident, de a se putea extinde in orice directie este mai potrivita pentru ele. Atunci cand afacerea este bine dezvoltata, are un branding solid si un curs clar cu care publicul este obisnuit, este mult mai greu sa ii schimbi directia sau sa o indrepti catre ceva nou si diferit. Insa dezavantajul vizibil al intreprinderilor mici sta in resursele limitate. Fie ca vorbim de personal, fie ca vorbim de capital bugetul si resursele sunt limitate, iar proiectele si sarcinile sunt in continua crestere.

Pentru a face fata acestor fel de probleme, iata 5 moduri prin care iti cresti afacerea minimalizand posibilele pierderi.

Cea mai grea incercare atunci cand ai resurse limitate este sa iti asumi pierderi. Atunci cand pierzi sau carmesti in directia gresita trebuie sa o faci asumat si cu daune minime. Cu toate acestea, tu tot trebuie sa le oferi clientiilor tai o experienta profesionala de nota 10. Primul accent pica deci pe oamenii pe care ii ai in subordine.

1. Procesul de recrutare.

E in natura umana sa caute perfectiunea, insa acest proces este costisitor si de multe ori nu se incheie cu rezultatul scontat. Cea mai buna varianta este te axezi pe intrebari cheie si sa iti dai toata silinta sa iti eficientizez timpul in cautarea canditatului idealInainte sa incepi sa cauti un spatiu pentru anunturi, cauta sa te intrebi aceste lucruri:

  • Ce teluri ai?
  • Cum te descurci cu situatiile dificile?
  • Ce obicei nou ti-ai format in ultimele zile?
  • Ce faci in timpul liber si de ce?

Dupa ce iti raspunzi, fa o lista cu raspunsurile pe care ai vrea ca cei intervievati sa le ofere si incearca sa le gasesti pe cele compatibile cu ale tale si ale afacerii tale.



2. Serviciul de relatii cu clientii.

Fie ca il faci pe o retea de social media, il integrezi in site sau il faci pur telefonic el trebuie sa existe. Clientii tai trebuie mereu pusi la curent si ajutati cu posibilele probleme ce pot sa apara pe parcursul proiectului. Chiar daca nu pare relevant la inceput, este un plus in ochii oricarui client.

3. Marketing

Cand vorbim de buget limitat vorbim si de promovare limitata. Incearca sa gasesti solutiile cele mai eficiente – cele care creeaza cel mai mare impact. Uneori este bine ne axam pe strategii lente, pas cu pas, de durata, alteori este bine sa facem ceva iesit din comun (in sens pozitiv) pentru a atrage atentia. Indiferent de varianta care ti se pare cea mai buna pentru afacerea ta, investeste in promovarea ei!

4. Managementul timpului.

Trebuie sa admitem faptul ca oricat am fi de dedicati uneori ne este imposibil sa ramanem concentrati. Iar tu ca manager trebuie sa dai exemplu de eficienta atat in afaceri, cat si in completarea sarcinilor. Incearca sa inveti sa iti eficientizezi timpul atat in afaceri, cat si in viata personala . Cea mai buna abordare? Planurile! Un plan de afaceri, o lista de lucruri pe care trebuie sa le duci la bun sfarsit in ambele planuri: viata profesionala si viata personala.



5. Comunicarea interna

Nu este iesit din comun sa avem angajati si clienti din alte zone ale lumii, deci cu un alt fus orar disponibil. Incearca pe cat posibil sa te folosesti de ce iti pune la dispozitie online-ul. De la chaturi de tip hangouts, skype, pana la todoist (o platforma care iti permite sa organizezi sarcinile pentru toata lumea) acestea te ajuta sa menti o comunicare constanta cu cei care nu pot fi la fizic la birou.

Avantajul acesto platforme este ca nimeni nu ramane in urma cu informatia, ai feedback constant si nu mai exista posibilitatea ca cineva sa „nu vada mailul” sau sa ii ajunga mailul in sectiunea spam.

Acestea sunt cele 5 moduri prin care iti cresti afacerea lucrand la structura ei interna.