A avea vanzari de succes poate fi una din cele mai mari satisfactii. Pentru asta trebuie sa respecti anumite reguli, iar noi iti vom prezenta cateva dintre ele.
- Tine-ti gura inchisa si „deschide-ti” urechile
Acest lucru este crucial in primele minute ale fiecarei interactiuni in scopul vanzarii. Aminteste-ti:
- Nu vorbi despre tine
- Nu vorbi despre produsele tale
- Nu vorbi despre serviciile tale
- Si inainte de toate, nu incepe discursul tau de vanzare
Cel mai important este sa afli mai intai care sunt problemele clientului si ce asteptari are acesta de la produsul sau servicul tau, bineinteles, nu inainte de a te prezenta.
- Vinde cu intrebari, nu cu raspunsuri
Aminteste-ti mereu urmatorul lucru: nimanui nu ii pasa cat de minunat esti pana cand potentialii clienti nu inteleg cat de importanti crezi ca sunt ei pentru tine. Uita de incercarea de a-ti vinde un anumit produs sau serviciu si focuseaza-te pe ceea ce clientul isi doreste sa cumpere. Pentru a face acest lucru trebuie sa te arati foarte interesat de dorintele clientului si sa ii pui intrebari. Cum sa faci asta? Afla de la punctul urmator:
- Comporta-te ca si cum nu ai fi la prima intalnire cu un anumit potential client
O alta regula pentru a avea vanzari de succes, este aceea de a-ti arata curiozitatea. Intreaba-l despre produsele si serviciile pe care deja le foloseste si daca este multumit de acestea. Intreaba-l daca este multumit de pret si daca ii satisface nevoile sau dorintele. Afla ce isi doreste cu adevarat.
Atunci cand iti vei da seama de ce are nevoie cu adevarat clientul si vei inceta sa il convingi sau sa il presezi sa faca ceva ce el probabil nu isi doreste, acesta va capata incredere in tine si in sfaturile tale, prin urmare, va dori sa cumpere de la tine.
- Acorda o foarte mare atentie asupra a ceea ce nu spune potentialul client
Acesta pare cumva grabit? Pare agitat sau suparat? Daca este asa, pune-i urmatoarea intrebare: „Este un moment bun pentru a purta o discutie?”. In cazul in care acesta iti spune ca nu este un moment potrivit, intreba-l urmatorul lucru: „Putem discuta intr-o alta zi?”. Foarte multi agenti de vanzari sunt atat de preocupati in legatura cu ceea ce au sa spuna incat uita ca discuta cu o fiinta umana.
5. Asteapta momentul potrivit pentru a oferi detalii
Abia dupa ce crezi ca ai inteles corect nevoile potentialului client prezinta detalii despre oferta ta.