Desi infinit mai bun decat 2020, 2021 a avut propriile provocari unice. Cu 2022 la inceput de an, este o sansa de a incepe din nou si de a face toate lucrurile pe care am promis ca le vom face cu doi ani in urma.

Fie personal sau profesional, noul an este un moment pentru a-ti stabili obiective si pentru a incepe sa iti indeplinesti planul. Daca esti proprietar de afaceri, aceasta include stabilirea obiectivelor de marketing si dezvoltarea strategiilor de marketing.

Deci, ce va fi tare in 2022? Dupa atat de mult timp petrecut la distanta, ne asteptam ca 2022 sa fie despre povestea unei marci convingatoare, conectarea cu clientii online si imbratisarea canalelor de marketing noi si experimentale, care au inflorit in timpul pandemiei.

In trecut, marketingul era despre a-ti arata numele brandului. Totusi, in 2022, va fi vorba de crearea unui brand eficient, de storytelling convingator si de masurarea succesului acelei povesti. Nu mai este suficient sa creezi un brand si sa te astepti sa se vanda de la sine.



Tacticile eficiente de marketing in trecut s-au invartit in jurul utilizarii platformelor potrivite pentru promovare, creand reclame care vizeaza anumite audiente sau categorii demografice. Fie prin cuvinte cheie, fie prin hashtag-uri, pe site-uri sau in social media, s-au folosit in special campaniile de retargeting acolo unde era posibil. 

Marketingul in 2022 va cere proprietarilor de afaceri care sunt dispusi sa-si asume riscuri, sa investeasca in brandingul lor, sa asculte mai atent ca niciodata atunci cand se interactioneaza cu clientii online sau sa se confrunte cu esecuri, deoarece concurenta continua sa creasca la ritmuri fara precedent.

Un marketing eficient necesita atat gandire pe termen lung, cat si castiguri rapide pe termen scurt, motiv pentru care storytelling-ul eficient va fi chiar mai esential pentru succesul unei companii decat oricand.



Noi iti prezentam 7 trenduri de urmat pentru a obtine succesul prin strategia ta de marketing in 2022:

1. Video va deveni crucial pentru succesul planului tau de marketing

Marketing video-ul este viitorul marketingului. 

Acest lucru ar putea suna ca o hiperbola, dar exista date pentru a-l sustine. Gigantul motoarelor de cautare Google a anuntat ca YouTube ajunge la mai multi tineri intre 18-34 si 18-49 de ani decat orice alta retea. Facebook raporteaza ca postarile video primesc de sase ori mai multa implicare decat postarile cu fotografii sau linkuri in medie, in timp ce Twitter a inregistrat o crestere a vizionarilor video cu peste 160%.

Deci, ce inseamna asta pentru marketeri?

Inseamna ca, daca nu incorporezi videoclipuri in strategia ta, piezi o oportunitate uriasa de a intra in legatura cu publicul si de a-ti construi increderea. Videoclipul este cheia pentru crearea de relatii cu clientii, deoarece pune o voce umana in spatele marcii, ceea ce construieste credibilitate si loialitate fata de clienti.

2. Marketingul de continut va fi in continuare ,,the king”

Pe masura ce ne indreptam spre mijlocul lui 2022, agentii de marketing ar trebui sa se astepte la si mai multa fragmentare si zgomot, ceea ce face mai greu ca niciodata sa ,,linisteti” dezordinea doar cu mesajele publicitare.

Marketingul de continut este unul dintre cele mai importante aspecte ale oricarei strategii digitale. Continutul a devenit o modalitate puternica de a intra in legatura cu clientii, de a-i implica si de a le construi increderea. Continut prost, pe de alta parte, poate fi dezastruos pentru compania ta. Va face mai mult rau decat bine in ceea ce priveste imaginea marcii si sentimentul clientilor fata de acel brand sau produs.

Continutul bun isi construieste credibilitatea in timp, ceea ce inseamna ca, odata ce ai achizitionat noi clienti potentiali, este probabil sa cumpere de la tine. Pe de alta parte, daca oamenii intalnesc informatii de calitate scazuta, atunci s-ar putea sa-si piarda increderea in compania ta, conducandu-i pe o cale alternativa, atunci cand cauta articole similare online prin site-urile concurentei.

Cu alte cuvinte, este o fateta a marketingului pe care nu ar trebui sa o tratezi delasator. Marketingul de continut este un aspect important al oricarei strategii digitale si poate avea un impact de durata asupra afacerii tale, in bine si in rau. Storytelling-ul brandului tau poate ajuta la transformarea unei companii in ceva cu care consumatorii doresc sa se implice la fiecare nivel, motiv pentru care marketingul de continut va fi in continuare incredibil de important pe tot parcursul anului 2022.

3. Echipele de marketing se vor concentra mai mult pe analiza datelor si metrici

O concentrare mai mare pe analiza datelor va fi importanta pentru echipele de marketing. Companiile cheltuiesc mai putini bani, asa ca raportul rentabilitatii investitiei (ROI) va deveni din ce in ce mai important atunci cand vine vorba de justificarea bugetelor si achizitiilor.

Daca doresti informatii mai detaliate despre cum se comporta clientii tai, astfel incat sa poti lua deciziile corecte pentru companie, atunci analiza datelor va fi o componenta cheie a acestui proces. Intr-un fel sau altul, agentii de marketing au nevoie de acces la tot felul de numere pentru a afla cu adevarat cine sunt publicul lor. Avand un accent atat de mare pe serviciul clienti, este important ca echipele de marketing sa inteleaga exact ce gandesc oamenii, inainte de a face miscari majore cand vine vorba de eforturile de branding si de dezvoltare a produsului.

4. Continutul din retelele sociale va deveni si mai important pentru marketeri

Canalele de social media, cum ar fi Facebook si Instagram, s-au schimbat dramatic de cand au aparut pentru prima data pe scena. Oamenii parcurg feedurile atat de repede, incat a devenit dificil pentru marci sa capteze atentia pentru perioade lungi de timp. Vremurile hard sell pe retelele sociale au trecut de mult si de aceea este necesar ca specialistii de marketing sa conduca cu o abordare bazata pe storytelling, in loc de o abordare traditionala hard sell.

Retelele sociale au devenit, de asemenea, mai orientate vizual, ceea ce inseamna ca este esential pentru marci sa creeze imagini si videoclipuri de inalta calitate pentru a atrage interesul potentialilor clienti.

Specialistii in marketing trebuie sa isi concentreze atentia asupra crearii de continut interesant, care va fi distribuit de utilizatori.

5. Marketingul va fi mai putin despre produs si mai mult despre nevoile clientului

Viitorul marketingului este concentrarea pe nevoile clientilor, nu pe vanzare. Big Data si internetul fac posibila crearea unor experiente hiperpersonalizate, bazate pe ceea ce fac clientii online. Aceasta capacitate a companiilor de a-si intelege clientii le permite sa construiasca relatii mai bune pe termen lung cu acestia. Acest lucru duce apoi la mai multa loialitate fata de marca si, in cele din urma, la oportunitati mai mari de venituri, prin intelegerea a ceea ce face ca fiecare persoana sa fie unica, precum si la modul in care ii poti servi cel mai bine pe acesti indivizi.

Pentru ca companiile sa inceapa sa aiba succes cu strategiile lor de marketing, trebuie sa nu mai incerce sa-si impinga produsele asupra oamenilor si, in schimb, sa se concentreze pe nevoile si dorintele publicului tinta. De exemplu, in loc sa te concentrezi pe un mesaj de cumparare al produsului, concentreaza-te mai mult pe caracteristicile pe care clientul. ideal le cauta.

Oamenii vor sa fie abordati ca indivizii care sunt, nu drept clienti, deci totul devine mult mai personal. Avand in vedere acest lucru, agentii de marketing ar trebui sa se concentreze pe construirea de relatii si pe furnizarea de valoare, inainte de a-si prezenta produsele sau serviciile; in caz contrar, vor vedea rate de conversie mai mici.

6. Echipele de marketing vor lucra indeaproape cu echipele de dezvoltare de produse, pentru a imbunatati experienta clientilor si pentru a creste ratele de conversie

Colaborarea cu echipa de dezvoltare a produsului poate oferi multiple beneficii, atat pentru design, cat si pentru publicitate. Echipele de produse sunt, de obicei, entuziasmate de proiectarea unei interfate excelente de utilizator sau a unei noi aplicatii web interesante, dar de prea multe ori se concentreaza pe acele aspecte ale muncii lor, in detrimentul dezvoltarii unei copii de marketing bune.

Un parteneriat sanatos intre cele doua jumatati ale brandului tau, marketingul si echipa de dezvoltare de produs – una axata pe cercetare si design UX si una axata pe strategia de mesagerie – inseamna sa poti sa-ti comercializezi produsul in mod eficient.

Experienta consumatorului se afla acum in fruntea listei de prioritati a fiecarei companii, ceea ce inseamna ca toate departamentele trebuie sa se concentreze pe furnizarea acesteia in mod eficient. Aceasta reorientare este o provocare, dar odata ce resursele adecvate sunt disponibile, poate crea o experienta mai memorabila pentru consumator, ceea ce duce la cresterea gradului de constientizare a marcii si la vanzari mai mari.

7. Rolurile de marketing evolueaza – ei devin educatori si lideri, mai degraba decat doar agenti de publicitate

Pe vremuri, un agent de marketing era doar cineva care vindea produse, dar acum, au un rol diferit. Ei trebuie sa educe si sa lucreze cu consumatorii, mai degraba decat sa incerce doar sa-i impinga sa cumpere ceva. Aceasta poate fi o tranzitie dificila pentru unii, dar este necesara.

Pe masura ce rolul agentilor de marketing evolueaza, la fel si nevoia lor de a schimba modul in care ei privesc lucrurile. Nu mai este vorba doar de promovarea produselor; a devenit mult mai complex in timp.

Specialistii in marketing trebuie sa inceapa sa gandeasca ca niste educatori. Nu mai poate fi vorba intotdeauna de a vinde lucruri oamenilor. Trebuie sa-si ia timp si sa-i educe pe oameni cu privire la motivul pentru care ar trebui sa-si doreasca un produs. Nu este usor in niciun caz, dar a devenit o necesitate, daca companiile doresc sa ramana relevante si competitive fata de corporatii mai mari, cu bugete mai bogate.

Specialistii de marketing care sunt seriosi in privinta succesului in urmatorii ani trebuie sa puna accent pe educarea clientilor lor. Consumatorii doresc acum mai multe informatii, nu doar o vanzare dificila. Poti profita de aceasta ocazie pentru a te deosebi, oferind publicului tau continut detaliat, care il educa si care raspunde la toate intrebarile lui. In acest fel, vei fi mai putin probabil sa pierzi potentiali clienti, deoarece acestia simt ca nu stiu suficient despre ceea ce oferi sau nu au idee cum ii ajuta produsul tau.

Daca ti-a placut articolul nostru despre trendurile in marketing pentru 2022 si te-a inspirat, impartaseste-l cu prietenii si colegii tai.