Branding-ul timpuriu al unei companii mici sau al uneia in curs de dezvoltare este cheia succesului in afaceri. Este modul cel mai rapid pentru compania ta de a exprima ceea ce este si ceea ce poate oferi. Branding-ul inexact al unei afaceri noi poate face dificil de inteles pentru oameni de ce exista de fapt acea afacere.

Pentru startup-uri si afaceri mici, branding-ul poate fi pus de multe ori pe locul doi cand vine vorba de anumite considerente, cum ar fi finantarea si dezvoltarea produselor. Acest lucru este gresit, asta pentru ca brandul unei companii poate fi cheia succesului.

O societate de administrare de software, numita temporar TallyUo, a decis sa investeasca intr-o revizuire de branding. Produsul sau principal, o suita software care urmareste si executa planuri de stimulare prin bonusuri, avea nevoie de o identitate clara si o platforma pentru a fi pe placul publicului tinta – directori financiari. Numele TallyUp, oarecum descriptiv, nu a atins un nivel necesar pentru a atrage clientela corespunzatoare. TallyUp a angajat un consultant de branding, care a recomandat numele de Callidus („expert si abil” in limba latina) pentru a comunica in mod eficient pozitionarea intr-o clipa. Noua denumire a comunicat un concept similar dar la un nivel complet diferit. Callidus pozitioneaza in mod corect produsul software.

Brandul este fata unei companii catre public. Este numele companiei, modul in care acest nume este exprimat vizual printr-un logo si modul in care numele si logo-ul sunt extinse pe tot parcursul comunicatiilor unei organizatii. Un brand este, de asemenea, modul in care compania este perceputa de catre clientii sai – asociatiile si valoarea inerenta pe care acestea le pun pe afacerea ta.

Un brand este un fel de promisiune. Este un set de principii fundamentale, asa cum este inteles de oricine vine in contact cu o companie. Un brand este motivul unei companii de a fi si modul in care acest motiv este exprimat prin intermediul diferitelor metode de comunicare catre publicul tinta, inclusiv clienti, actionari, angajati si analisti. Un brand poate descrie, de asemenea, aceleasi atribute pentru produsul unei companii, servicii si initiative.



Brandul Apple este un exemplu foarte bun. Logo-ul Apple este curat, elegant si usor de implementat. La un anumit moment in timp compania a inceput sa foloseasca logo-ul Apple monocromatic (fata de dungile curcubeu), lucru ce a insemnat o noua era pentru Apple. Branding-ul inteligent a permis companiei sa comunica in mod clar o schimbare de directie in timp ce continua sa-si creasca reputatia. Gandeste-te la modul in care ai vazut brandul in publicitate, targuri, ambalaje si designul acestora. Este distinctiv si duce cu gandul la o anumita promisiune: calitatea designului si usurinta utilizarii.