În trecut, cea mai răspândită formă de marketing și publicitate online era utilizarea bannerelor publicitare. Odată cu introducerea și evoluția instrumentelor digitale, mixul de marketing digital de astăzi a devenit din ce în ce mai complex. Publicitatea este acum doar o fațetă pe care o companie trebuie să o ia în considerare pentru a se implica cu clienții lor online – transformându-se de-a lungul anilor pentru a deveni din ce în ce mai creativă și aliniată la ceea ce se așteaptă utilizatorii.

Ce este un advertorial?



„Advertorial” este combinația cuvintelor „editorial” și „reclamă”. Scopul unei reviste publicitare este de a produce conținut într-un ziar tipărit care imită un editorial obișnuit. Adesea, subiectele revistelor publicitare sunt prezentate ca un articol de opinie, conțin știri despre o tendință de produs sau exprimă studii de cercetare relevante în jurul unui produs sau serviciu.

În esență, totuși, un advertorial de ziar este o reclamă. Publicitatea este plătită și poziționată astfel încât să arate mai subtil decât o reclamă tradițională. A fost o formă populară de publicitate încă din anii 1970.



Reclamele publicitare din reviste funcționează în același mod. Sunt reclame plătite menite să evidențieze un anumit produs sau serviciu. O mică diferență cu revistele publicitare este că revistele tind să se concentreze mai mult pe imagini, ceea ce poate determina agențiile de publicitate să ia în considerare includerea de imagini puternice.

Avantajele utilizării advertorialelor

  • Nu arată ca reclamele obișnuite

Unul dintre avantajele de top ale utilizării acestor advertoriale este că acestea nu apar imediat ca reclame. Ele sunt prezentate ca piese informative care oferă cititorului o viziune detaliată asupra subiectului pe care îl detaliază.

Acest lucru este deosebit de important în peisajul actual, deoarece consumatorii sunt bombardați cu marketing 24/7. Acest baraj constant de publicitate i-a făcut pe consumatori să fie indiferenți când vine vorba de recunoașterea reclamelor, în timp ce unii aleg să ignore reclamele cu totul. A oferi consumatorilor ceva care este util într-un fel, are șansa de a fi mult mai captivant decât tacticile de publicitate standard.

  • Advertorialele sunt vizate în mod specific

Un alt beneficiu al materialelor publicitare este că pot fi direcționate mai degrabă în mod specific pentru a satisface cititorii. Este important de reținut că, fie că este vorba de un advertorial de reviste sau de un ziar, tonul exemplarului este încă conceput pentru a vinde. Spre deosebire de marketingul de conținut în care tonul poate fi mult mai subtil și de multe ori nu promovează deloc un anumit produs sau serviciu, advertoriale sunt mai directe.

Așadar, atunci când decid în ce ziar sau revistă să plaseze un material publicitar, specialiștii în marketing ar trebui să se gândească întotdeauna la cine va răspunde cel mai bine naturii specifice a produsului lor. Atât revistele, cât și ziarele sunt platforme excelente pentru consumatorii vizați. Ei au un profil despre cine le cumpără publicațiile, iar agenții de publicitate pot folosi aceste profiluri pentru a construi anunțurile adecvate.

  • Există mai mult timp pentru a-ți vinde produsul

Impresia cititorului crește odată cu advertorialele, din cauza aspectului. Reclamele publicitare nu sunt prezentate în aceeași formă ca și alte reclamele tipărite; asta le ajută să iasă în evidență. Și pentru agenții de marketing, aspectul în formă lungă a anunțurilor publicitare le oferă mai mult timp pentru a se concentra cu adevărat la mesajul lor.

Știind acest lucru, agenții de marketing trebuie să fie deschiși și transparenți în mesajele lor. Vrei ca cititorii tăi să asocieze mesajele cu marca ta. Chiar dacă oferi cititorilor informații despre beneficiile produsului tău, este totuși important ca aceștia să știe că produsul tău este cel pe care trebuie să-l achiziționeze pentru a avea satisfacții pe termen lung.

În acest fel, ești mereu concentrat pe creșterea vânzărilor, ceea ce ar trebui să fie intenția reclamelor. Din nou, aceasta este una dintre principalele diferențe dintre advertoriale și marketingul de conținut. Scopul final al revistei este creșterea vânzărilor unui anumit produs sau serviciu, în timp ce creșterea gradului de conștientizare este adesea scopul marketingului de conținut.