Transformarea digitală este integrarea tehnologiei digitale în toate ariile de business. Impactul este unul total și schimbă fundamental modul în care un business operează. Scopul principal al companiilor care investesc în acest proces este de a deveni mai eficiente și mai profitabile. 

Din ce în ce mai multe companii investesc în transformarea digitală a operațiunilor, iar asta se vede și la nivel global. Conform Statista, între 2020 și 2023 investițiile directe în transformarea digitală ar trebui să ajungă la 6.8 miliarde de dolari. Pentru anul 2023 cheltuielile în acest domeniu ar trebui să ajungă la 2.3 miliarde de dolari. Aceste investiții sunt principalul catalizator care vor împinge economia globală către una digitală, de altfel în 2022 este previzionat că aproximativ 65% din produsul intern brut al economiei mondiale va fi digitalizat.

De ce este transformarea digitală importantă? 

Transformarea digitală schimbă modalitatea în care organizația funcționează. Sistemele, procesele, fluxul de lucru și cultura organizațională sunt reevaluate. Această transformare afectează fiecare nivel al organizației și, cel mai important, crează punți de legătură mult mai eficace între departamente și ai acces la un volum mult mai mare de date despre clienți și despre cum poți eficientiza compania. 

Prin implementarea unor soluții de CRM, CMS și care automatizează fluxul de lucru, companiile vor putea să ducă la un nou nivel interacțiunea cu clientul, astfel încât să îl loializeze mult mai rapid și pe o durată mai lungă de timp. 

7 beneficii ale transformării digitale

Pentru cele mai multe companii, principalul impediment al transformării digitale îl reprezintă prioritățile concurente și costurile aparent ridicate. Însă, ROI-ul principal al investițiilor în transformarea digitală se simte în timpul câștigat al angajaților, și, astfel, pot dezvolta noi proiecte pentru companie. 

1. Colectarea datelor este îmbunătățită

Cele mai multe business-uri au foarte multe date despre consumatori, însă adevăratul beneficiu al digitalizării îl reprezintă optimizarea datelor și transformarea acestora în analize care pot să împingă business-ul înainte. Transformarea digitală crează un sistem prin care poți să colectezi datele și să le încorporezi în business intelligence la un nivel mult mai înalt. 

Prin această colectare mult mai inteligentă și eficientă a datelor, vei avea acces la noi modalități prin care poți îmbunătăți călătoria consumatorului, operațiunile, producția, finanțele și oportunitățile de business. 

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

2. O administrare mult mai bună a resurselor 

Transformarea digitală consolidează informațiile și resursele într-o suită de instrumente de business. Această viziune se traduce în unificarea multitudinilor de  software-uri și baze date, care în prezent sunt dispersate. De altfel, în medie, companiile pot să folosească până la 900 de aplicații software diferite, conform unui studiu realizat de MuleSoft Connectivity. Această situație crează disconfort în întreaga organizație, chiar dacă nu este vizibil. Transformarea digitală poate integra toate aceste aplicații, baze de date și sisteme software într-o singură unitate centrală.  

Transformarea digitală nu este un departament sau o echipă, ci cuprinde fiecare arie a business-ului și asigură un grad înalt de inovație în procese și eficiență. 

3. Statistici despre clienții tăi, pe bază de date

Ceea ce te poate diferenția de competiție este modul în care analizezi și acționezi conform datelor pe care le ai în urma unor statistici concrete. Înțelegerea mai bună a clienților și nevoilor sale te ajută la crearea unei strategii de business care să aibă în centrul său consumatorul. Prin folosirea datelor structurate (datele pe care le deții ca business din interacțiunea cu clienții) și a datelor nestructructurate, cum ar fi cele provenite din social media, poți lua decizii de business mult mai eficiente, atât ca buget de marketing, cât și ca resursele pe care trebuie să le investești.  

Datele facilitează strategiile să devină mult mai relevante, personalizate și agile. 

4. O experiență a consumatorului îmbunătățită 

Așteptările consumatorilor sunt din ce în ce mai ridicate, mai ales datorită faptului că au foarte multe alegeri, prețuri mici și livrare rapidă. Din anumite puncte de vedere, bătălia companiilor se duce în jurul experienței consumatorului și interacțiunea cu serviciile, produsele și business-ul. De altfel, un studiu realizat de Gartner relevă faptul că 74% dintre companii au investit mai mult în experiența consumatorului în 2020. 

Un alt studiu, prezentat de Accenture, sugerează că un singur punct în percepția clientului despre experiența sa poate produce un profit enorm pentru companie.   

5. Venituri mai mari pentru companie

Companiile care trec printr-o transformare digitală își îmbunătățesc eficiența și profitabilitatea, conform rezultatelor evidențiate de studiul SAP Center for Business Insights and Oxford Economics:

  • 80% dintre organizațiile care au avut o transformare digitală completă au avut venituri mai mari; 
  • 85% și-au mărit cota de piață;
  • În medie, 23% se așteaptă la o cifră mai mare decât a competiției. 

6. Agilitate crescută

Transformarea digitală, de asemenea, ajută companiile să fie mult mai agile. Cu ajutorul unei companii de încredere pentru dezvoltarea de software, companiile își pot crește agilitatea, dar și rapiditatea cu care intră pe piață cu produse și servicii stabile. 

În același timp, permite un grad mai mare de inovare, într-un timp mult mai scurt. 

7. Productivitate crescută

Prin cooptarea unui partener responsabil și cu experiență, poți dezvolta soluții și aplicații software care să îmbunătățească productivitatea. Prin automatizarea sarcinilor de lucru repetitive și acces rapid la datele pe care compania le are despre clienții săi, ajută angajații să fie mult mai eficienți și să lucreze împreună la dezvoltarea sustenabilă și profitabilă a companiei.