Odata cu evolutia tehnologiei si explozia vanzarilor de smartphone-uri, tot mai multe persoane sunt conectate la Internet chiar si atunci cand nu se afla in fata unui desktop.
In cazul celor care se afla in cautarea unui job, accesul facil la site-urile care promoveaza oferte de joburi face ca multi dintre candidati sa utilizeze dispozitive mobile pentru a se interesa de noile oferte. Asadar, tu, ca recrutor, trebuie sa lucrezi in prezent si sa plasezi anunturi de angajare pe site-uri cat mai „prietenoase” cu dispozitivele mobile.
O cercetare realizata de Glassdoor si citata de BBC arata faptul ca circa 90% dintre candidati sunt predispusi sa foloseasca mai des dispozitivele mobile in timpul cautarii unui loc de munca in urmatoarele 12 luni. Aceasta cifra se afla in crestere cu 7% fata de anul anterior, spun specialistii in resurse umane.
In plus, studiul mai arata si faptul ca in jur de 45% dintre candidati sunt de parere ca utilizeaza dispozitivele mobile pentru a-si cauta un job cel putin o data pe zi, anunta BBC. Daca luam in considerare faptul ca aproximativ 6 din 10 dintre candidati au apreciat ca au o sansa mai mare sa isi gaseasca un job imediat cum anuntul a fost postat, accesul la dispozitivele mobile conectate la internet devine de o mare importanta.
Studiile indica faptul ca circa 51% dintre candidati isi cauta de munca de pe dispozitivele mobile, in jur de 44% isi salveaza anunturile pentru a aplica ulterior, iar tot 44% primesc alerte in timp real pentru anumite joburi!
Un sfert dintre tineri sustin ca nici nu se gandesc sa aplice pentru un job, daca site-ul firmei nu este optimizat bine!
Peste 39% dintre acestia viziteaza sectiunea „Cariere” a unei companii, iar 37% citesc recenziile unor angajati despre anumite companii. Specialistii in resurse umane sustin ca una din cele mai mari provocari este data de aplicare pentru un job, prin intermediul unui terminal mobil.
In ultima vreme a fost inregistrata o crestere a aplicarilor venite de pe smartphone-uri sau tablete, mai ales datorita aplicatiilor speciale pentru iOS si Android, care ofera o experienta de utilizare foarte buna printr-o vizualizare lejera a job-urilor disponibile si aplicarea printr-un singur click cu CV-ul deja introdus in contul personal.
Conform BBC, cam jumatate dintre candidati au apreciat ca fiind dificil acest procedeu. In plus, circa 25% dintre tineri sustin ca nici nu se gandesc sa aplice pentru un job, in cazul in care site-ul firmei nu este optimizat cum se cuvine.
Studiul a fost realizat in luna august, iar la aceasta cercetare au participat aproximativ 1.100 angajati si candidati.
Voi unde obisnuiti sa plasati anunturi de angajare?
Mihai Matei