In ultimii ani, tendinta expertilor in marketing este aceea de a incuraja si de a pune in practica tot mai mult metodele de promovare in mediul online. Comportamentul consumatorului a capatat modificari evidente de cand retelele de socializare si motoarele de cautare au inceput sa ii acapareze tot mai mult atentia si interesul. Cum consumatorul petrece mult timp online, este normal ca orice companie care doreste sa aiba succes si notorietate sa vrea sa ii atraga atentia in acest mediu. Tocmai de aceea, se investeste tot mai mult in reclame pe social media, colaborari cu influenceri sau alte astfel de mijloace de promovare prin care companiile vor sa atraga atentia consumatorilor mutati in online. 

Insa, cel putin la fel de importante precum retelele de socializare, sunt motoarele de cautare. Iar regele, din acest punct de vedere, nu poate fi altul decat Google. Explicatia este una simpla. Oamenii cauta pe Google atunci cand vor sa gaseasca un produs, un serviciu sau o informatie, iar tendinta majoritatii covarsitoare este de a da click pe primele rezultate care apar. Astfel, batalia din Google devine una de importanta covarsitoare pentru companii. Miza? Cine este primul in lista de Search! Daca detii un magazin online, un site sau o platforma de servicii, cu siguranta vrei sa ocupi tu acel loc sau macar unul dintre primele. Iar pentru a te asigura ca ai sanse, este esential sa apelezi la servicii de SEO! 

Serviciile de SEO s-au dezvoltat foarte mult inclusiv in Romania, au aparut firme specializate in domeniu si experti care pot oferi consiliere si sfaturi in acest domeniu. Pentru orice antreprenor care vrea sa isi promoveze afacerea in mediul virtual, utilizarea metodelor de SEO a devenit un ”must”. Inainte de a apela la servicii din aceasta zona, este bine sa intelegi ce reprezinta, in sens general, cum se pune in aplicare si, mai ales, cand trebuie sa apelezi la SEO.

Ce inseamna SEO si la ce foloseste

SEO reprezinta o prescurtare a notiunii de Search Engine Optimisation. In traducere, acest concept reprezinta Optimizarea pentru Motoarele de Cautare. Altfel spus, SEO inglobeaza toate mijloacele si tehnicile prin care un site poate deveni mai vizibil in zona de rezultate din motoarele de cautare. Nu doar Google este un motor de cautare pe care il pot viza serviciile de SEO, pentru ca exista si Yahoo, MSN, DuckDuckGo sau Bing. Insa, fara indoiala, Google detine suprematia in domeniu, atat in Romania cat si in strainatate. 



Exista anumite repere standard in functie de care se pot orienta cei care promoveaza un site, pentru a-l face SEO-friendly, insa provocarea intervine in momentul in care motoarele de cautare decid sa schimbe algoritmii. Ideea de baza atunci cand vrei sa plusezi la capitolul SEO, este sa utilizezi in pagina cuvinte cheie pe care crezi ca publicul tau tinta le-ar cauta pe motoarele de cautare atunci cand vor sa identifice produse sau servicii din gama celor pe care le oferi.

Dar modul si locurile in care trebuie pozitionate aceste cuvinte si fraze cheie sunt destul de variate si complexe. Tocmai de aceea, au aparut serviciile de SEO, prin care expertii din domeniu isi dedica eforturile si energia proiectarii unor site-uri cat mai performante din acest punct de vedere. Ei sunt la curent cu modificarile algoritmilor motoarelor de cautare, cu ultimele tendinte din domeniu si cu investitiile care trebuie facute pentru ca un site sa fie cat mai sus in lista rezultatelor. 

De ce si cand sa apelezi la servicii de SEO

A pune la punct un site care sa fie SEO-friendly poate parea usor, mai ales daca citesti cateva articole despre conceptele de baza, precum tags, page description, meta sau headings. Elementele cheie care fac acest proces atat de complex si de sensibil sunt reprezentate de timp si de adaptare. Este foarte greu, atunci cand nu esti expert SEO, sa ai suficient timp pentru a-ti optimiza in permanenta site-ul. Sunt procese care pot dura zile intregi. Unde mai pui ca, tot mai des, motoarele de cautare modifica algoritmii si schimba reperele. Specialistii in domeniu sunt tot timpul la curent cu cele mai noi standarde si pot adapta imediat continutul site-ului in asa fel incat acesta sa fie bine pus la punct. 



Daca detii un site pe care vrei sa il duci in topul rezultatelor de pe Google, nu este recomandat sa apelezi la servicii de SEO, ci necesar. Volumul de munca al unui specialist in SEO este unul semnificativ si, gratie rapoartelor, poti analiza efortul depus, investitiile facute, dar si rezultatele. Prin SEO se imbunatateste continutul din background-ul site-ului, sunt puse la punct elemente precum imaginile, titlurile sau denumirile paginilor din site. De asemenea, se creeaza si continut de calitate, precum articole informative, foarte importante in ochii potentialilor tai clienti. 

Alternativa la SEO este aceea de a investi in reclame pe Google. Pentru o anumita suma, motorul de cautare iti va catapulta site-ul in topul listei de rezultate. Poate parea metoda mai simpla si mai rapida, insa aceasta varianta vine cu trei mari dezavantaje fata de serviciile de SEO:

  • costa mai mult – daca alegi sa platesti Google pentru a-ti face loc in top, statisticile arata ca vei scoate din buzunar sume mult mai mari decat daca vei utiliza serviciile unor specialisti SEO.
  • nu prezinta sustenabilitate – al doilea dezavantaj deriva, cumva, din primul. Cheltuielile mari implicate de investirea in Google ti se pot parea nesustenabile la un moment dat. Atunci, vei alege sa renunti la ele, iar site-ul tau care a fost urcat artificial in topul rezultatelor va trebui sa dea piept cu realitatea cruda a existentei de platforma neoptimizata corespunzator. 
  • te lasa cu un site slab – prin apelarea la servicii de SEO poti sa te asiguri si ca site-ul tau este bine construit. Un astfel de site va fi prietenos cu utilizatorii, intuitiv, atractiv si memorabil. Conteaza foarte mult impresia pe care site-ul tau o creeaza clientilor inca de la prima utilizare. Daca alegi calea usoara, interesul pentru crearea unui site de calitate nu va fi la fel de ridicat. 

Atat din punct de vedere grafic, cat si in ceea ce priveste continutul din background si cel scris, toate elementele trebuie bine optimizate SEO. Vestea buna este ca exista companii care ofera intreg pachetul de servicii. Exista doua situatii in care este esential sa apelezi la servicii de SEO: 

  1. Cand lansezi un site pentru afacerea ta – este foarte important sa ai un site bine pus la punct inca de la inceput. Te poti asigura ca intreaga structura a platformei tale este optimizata pentru a se pozitiona cat mai bine in lista rezultatelor.
  2. Cand vrei sa imbunatatesti pozitia site-ului tau – poti apela la servicii de SEO si atunci cand deja ai un site, dar nu esti multumit de performantele sale. El poate fi aliniat ultimelor tendinte impuse de algoritmi si, prin mijloace si metode specifice SEO, va ajunge sa genereze mai mult trafic si, implicit, mai multe vanzari. 

Asadar, prin servicii de SEO te poti asigura ca site-ul tau va ajunge sa fie bine pozitionat in lista rezultatelor de pe motoarele de cautare. Fie ca este vorba despre un site nou, fie ca discutam despre un site deja existent, dar care are nevoie de imbunatatiri, continutul de calitate si celelalte optimizari din zona SEO vor contribui la crerea unei prezente excelente in online pentru afacerea ta.