Cand vine vorba despre cautarea unui job, tinerii din tara noastra prefera sa isi depuna CV-ul mai ales in zilele de marti si de joi ale saptamanii si sunt  atrasi indeosebi de domenii precum marketingul, IT si HR. Potrivit datelor unei cercetari realizate de SmartDreamers, barbatii sunt trasi mai degraba decat femeile de posibilitatea de a avea un loc de munca in domeniul vanzarilor.

Cercetarea mai arata faptul ca circa o cincime dintre candidati aplica pentru un job nou in ziua de marti a unei saptamani, iar 15% dintre aceste aplicatii se petrec in zilele de joi.

De asemenea, studiul indica faptul ca odata cu apropierea sfarsitului de saptamana, aplicantii sunt atrasi mai degraba de distractie si relaxare, rezultand ca numai 12% din totalul aplicarilor la joburi se petrec sambata, iar in jur de 11% dintre acestea au loc in ziua de duminica.

82 % dintre respondentii care au luat parte la aceasta cercetare sustin ca si-au completat CV-ul in limba romana, iar numai 1,6 din 10 candidati au facut  acest demers si in limba engleza, in timp ce CV-urile in limba franceza au fost completate de 0,2% din totalul candidatilor.



S-a observat ca tinerii sunt atrasi mai degraba de joburile in care se cere maximum limba engleza pentru angajare, insa cei care se specializeaza si  pe alte limbi straine decat engleza au sanse mai mari sa isi gaseasca un job fata de ceilalti. Printre cei mai activi candidati la joburi sunt proaspetii absolventi de studii universitare, iar tinerii de pana la 21 de ani reprezinta cam 11% din totalul candidatilor la locurile de munca disponibile, acestia fiind urmati in clasament de cei in varsta de pana la 22 de ani, cu cate 9%.

Tinerii de 23 de ani reprezinta un procent de 8,5% din totalul candidatilor la joburile scoase la concurs, iar cei de 24 de ani reprezinta putin peste 7%.

In top, pozitia a 3-a este ocupata de marketing cu 15% din totalul aplicarilor, urmat de HR cu 10%!



Cercetarea mai indica faptul ca in clipa cand au ajuns la varsta de 30 de ani, multi tineri nu mai sunt atrasi de schimbarea locului de munca sau sunt  multumiti cu actualul job si nu mai depun eforturi sa isi caute altul decat in conditiile in care sunt foarte nemultumiti de actualul serviciu.

Expertii au stabilit ca femeile din tara noastra isi doresc mai degraba sa aiba joburi in domenii precum marketing si resurse umane, iar barbatii prefera domenii ca IT-ul si vanzarile. De exemplu, domeniul vanzarilor se afla pe locul 1 in clasamentul preferintelor, cu 26% din totalul aplicarilor la joburi.

Pe de alta  parte, domeniul IT reprezinta cel de-al doilea segment de activitate preferat de tineri, in jur de 20% dintre respondenti cautandu-si joburi in acest  segmemnt. In top, pozitia a 3-a este ocupata de marketing cu 15% din totalul aplicarilor, urmat de HR cu 10%, dar si de cel administrativ, cu 9% din totalul  aplicarilor.

Potrivit datelor SmartDreamers, reprezentantele sexului frumos sunt atrase de locurile de munca din marketing – in jur de 23% din totalul  aplicarilor, acest domeniu fiind urmat de cel al resurselor umane, cu 21% si cel al vanzarilor – 18%. In plus, cam 12% dintre femeile tinere aplica pentru joburile disponibile in IT. In ceea ce ii priveste pe reprezentantii sexului puternic, aproximativ 2,6  din 10 aplica pentru pozitii in IT, iar circa 22% sunt atrasi de joburile din vanzari, considerate ca aducatoare de venituri mai mari.

Acest clasament este  intregit de aplicarile pentru joburi in marketing – 13%, inginerie (9%) si resurse umane, cu 6 %, mai arata studiul citat.

Mihai Matei