Una dintre cele mai dificile sarcini pentru un manager e cea de a păstra angajații motivați! Dacă nu te implici continuu în echipă și nu ajuți membrii să crească, aceștia vor pleca în final. Pe de altă parte, când angajații se dezvoltă, nu doar că devin mai productivi dar și implicarea lor în firmă va fi mai mare. Urmează sfaturile de mai jos pentru a-i putea ajuta să facă asta!

Începe cu tine

Nimeni nu ascultă de o persoană care nu poate oferi puterea exemplului propriu! Prin urmare, înainte de a îi explica cuiva de ce trebuie să se dezvolte permanent, fă tu primul asta. Dacă ai succes, ceilalți te vor urma! Când liderul are grijă de el pe plan personal și profesional, angajatul va vedea și el valoare în asta. Acționând, construiești credibilitate și dovedești că dezvoltarea e parte din cultura firmei și te aștepți de la oricine să facă același lucru. 

Nu te dezvolți fiindcă taskurile tale te țin mereu ocupat? Folosește un soft ERP ca cel de la CIEL! Acesta va automatiza procesele care îți mănâncă cea mai mare parte din zi și astfel, vei avea mai mult timp liber. Poți deasemenea să lași responsabilitățile pe seama altor membri ai echipei. Ghidează-i și oferă-le sprijin! Povestește despre greșelile tale din trecut și ce ai învățat din ele! Și cel mai important, ține minte că dacă vrei să fii luat în serios, trebuie să practici ceea ce predici.

Oferă un feedback constructiv

Feedback-ul nu trebuie să fie descurajant! Acest proces trebuie făcut cu calm și pozitivitate! Explică fiecărui angajat ce face bine și ce poate îmbunătăți. Fii cât se poate de clar! Spune-i nivelul de performanță la care se află și cel la care trebuie să ajungă folosind cifre și detalii specifice. Ia lucrurile ușor și acceptă faptul că schimbările nu vin peste noapte!  



Ține cont că orice persoană are puncte forte și slăbiciuni. Află care sunt acestea și vezi dacă se poate face ceva în privința lor. Nu în ultimul rând, încurajează angajații să gândească singuri. Înainte să le dai toate răspunsurile, pune-le întrebări. În felul acesta, vor deveni mai responsabili și vor începe să-și evalueze munca ei înșiși.

Ocupă-te de fiecare persoană individual

Majoritatea companiilor țin multe ședințe în echipă dar asta nu pare să le crească afacerea în vreun fel. Motivul e faptul că ambițiile și nevoile oamenilor sunt diferite. Cel mai bine ar fi să ții niște ședințe individuale și să descoperi interesele și viziunea fiecăruia asupra carierei. Dacă acestea nu sunt satisfăcute, creșterea va fi lentă sau chiar inexistentă. 

Odată ce începi să cunoști un angajat, îți vei da seama cu ce obstacole se confruntă și vei descoperi perspectiva din care vede el lucrurile. Poți crea apoi un plan individual de dezvoltare, care să conțină targeturi măsurabile și deadline-uri pentru a le îndeplini. Oferind provocări, vei elimina sentimentul de rutină și vei motiva fiecare membru al echipei să facă mai mult.



Creează conexiuni

Ajută angajații să aibă acces la contacte suplimentare, ce îi pot face să crească! Prezintă-le profesioniști în domeniu, ce pot servi ca mentori sau antrenori. Aceștia le vor oferi sfaturile și sprijinul de care au nevoie! Încearcă să îi conectezi mai mult și între ei deoarece îmbunătățirea relațiilor dintre angajați e primul pas spre dezvoltarea acestora.

Oferă-le și oportunități în afara jobului! Pentru a a avea un rol important în companie, o persoană trebuie să știe toate aspectele organizației, cum funcționează și ce misiune are fiecare departament. Trainingurile în care angajații trebuie să facă schimb de sarcini sau să-și ajute colegii, le vor extinde abilitățile. Iar evenimentele în echipă îi vor apropia și le pot crește creativitatea și performanța. 

Fă investiții financiare

Din prima zi, un angajat reprezintă o investiție pe care compania o realizează și de la care se așteaptă un randament. Totuși pentru a dezvolta potențialul fiecărui angajat, e nevoie să investești și în el în mod continuu. Asta include cursuri, traininguri, programe de învățare online și coaching! Sunt necesare resurse financiare însă pe termen lung, îți vei dezvolta echipa și o vei alinia cu obiectivele companiei.

Vrei să fii un lider?

Cea mai importantă resursă din cadrul oricărei firme este resursa umană. Deși e foarte greu să găsești oameni buni, formarea acestora este un proces mult mai simplu. Urmând pașii de mai sus, îți vei dezvolta angajații într-un timp scurt și odată cu ei, vei face și tu același lucru!