Pandemia cauzata de COVID-19 s-a raspandit cu o viteza alarmanta anul acesta, infectand milioane de oameni si aducand daune economice majore. Poate cel mai mare soc economic pe care l-a experimentat lumea în ultimele decenii, criza provocata de acest virus evidentiaza necesitatea unor actiuni urgente pentru a atenua consecintele economice care vizeaza afacerile de pretutindeni. 

În acest caz, intrebarea care circula cel mai des in lumea antreprenoriatului este urmatoarea: Actiunile companiilor ar trebui sa se opreasca sau sa persevereze? Un lucru este sigur: rabdarea, empatia si creativitatea trebuie sa primeze intr-o astfel de perioada. 

Momente ca acestea sunt cele care definesc, construiesc si consolideaza relatiile cu clientii, precum si perspectivele afacerilor. Dar cum se poate descurca o afacere intr-o perioada in care multe companii si-au pierdut o mare parte din clienti, iar altele, au atins inevitabil falimentul?

Mai jos, am pregatit cinci sfaturi utile pentru afacerile care se confrunta cu noua realitate impusa de contextul actual:

1. Accentueaza adevarata relevanta a produsului sau serviciului tau.

Pe masura ce consumatorul are nevoie de schimbare, relevanta produsului sau serviciului oferit de o afacere se poate schimba si ea. Este important sa subliniezi modul in care ceea ce oferi este înca esential pentru consumatorii tai si cum poate fi benefic pentru viata lor in astfel de momente. Acest lucru poate însemna accentuarea unor modalitati unice prin care produsele sau serviciile curente pot satisface nevoile publicului tau.  

Concentreaza-te mai mult pe satisfacerea nevoilor consumatorilor si ajuta-i sa faca fata acestei perioade dificile, mai degraba decat pe promovarea excesiva a ceea ce ai de oferit.

Astfel, oferirea unor avantaje bonus fata de ceea ce o afacere vinde de obicei, precum reduceri, promotii, concursuri, poate fi o miscare benefica atat pentru cosnumator, cat si pentru afacere, care va facilita constientizarea si loialitatea brand-ului in sine. 

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

2. Creste eforturile de Marketing Digital

În aceasta perioada, consumatorii sunt mai activi in mediul online ca niciodata, asadar, este important ca afacerea ta sa fie si ea prezenta. Concentreaza-te pe eforturile de marketing digital precum: continutul relevant din social media, campanii bine definite si practice privind optimizarea motoarelor de cautare (SEO).

De asemenea, ai grija ca site-ul afacerii tale sa fie unul actual, optimizat pentru dispozitivele mobile. Iar daca te concentrezi deja asupra acestor aspecte, poti lua in considerare si o strategie de Influence Marketing pentru a creste vizibilitatea in online. 

3. Modifica strategia de Email Marketing

Companiile ar trebui sa se concentreze pe adaptarea strategiei de E-mail Marketing pentru a face fata provocarilor unice cu care se confrunta clientii in aceste momente. În loc sa trimiti acel newsletter standard pe care l-ai oferit întotdeauna, schimba tonul, continutul si frecventa pentru a se potrivi cu asteptarile consumatorilor. 

Astfel, newsletterul poate fi folosit ca un instrument puternic in aceasta perioada pentru a empatiza cu publicul.

4. Intareste comunicarea

Mentine o linie deschisa de comunicare cu publicul tau si nu uita ca transparenta si onestitatea sunt aspect care vor fi intotdeauna bine primite. 

Cuvintele fac parte din procesul de vindecare, tocmai de aceea, afacerile au inteles importanta lor incercand sa comunice pe cat de mult posibil, folosindu-se de mesaje care ating nu numai mintea, ci si si sufletul clientilor. Nu a existat niciodata un moment mai important pentru a oferi o comunicare precisa si empatica cu transparenta, veridicitate si actualitate. 

Informeaza-ti clientii cu privire la modul în care afacerea ta ia masuri pentru a face fata acestei perioade. In cazul in care afacerea nu mai poate activa, nu inceta sa comunici cu publicul.

Clientii trebuie sa stie ca esti disponibil si ca ii vei tine la curent in legatura cu momentul in care activitatea va fi reluata.  Asadar, asigura-te ca ai o comunicare bazata pe partajarea fecventa a mesajelor si actualizarilor.

5. Actualizeaza-ti obiectivele si monitorizeaza concurenta

Doar pentru ca strategia ta de marketing a functionat excelent acum cinci luni, nu înseamna ca va functiona la fel acum. Pe masura ce piata se schimba, este important sa reanalizezi în întregime strategia folosita in trecut pentru a aplica modificari in functie de contextul actual. 

Totodata, efectuarea unei analize competitive te poate ajuta sa vezi ce fac alte companii din aria ta de activitate, descoperind astfel ce metode vor functiona sau nu.  

Ce trebuie evitat în aceasta perioada?

Exista mai multe lucruri de evitat atunci cand iti reproiectezi intreaga strategie. De exemplu, nu este indicat sa continui practicarea acelorasi campanii de marketing, lasand sentimentul ca afacerea ta nu este afectata de pandemia actuala.

Evita pe cat de mult posibil o abordare mult prea insistenta de promovare a produselor sau serviciilor afacerii tale.  Asigura-te ca fiecare interactiune pe care o ai cu potentialii sau vechii tai clienti are un scop in spate, indiferent de canalul utilizat, iar pe masura ce apar noi schimbari, tine pasul cu ele si actualizeaza-ti strategia si obicetivele in consecinta!