In lumea vanzarilor, marile firme se folosesc deseori de tehnici de manipulare a clientilor, prin imagini sau sunete, bine plasate, care pot determina un consumator sa ia o anumita decizie in privinta achizitionarii unui produs. Pentru a te provoca sa cheltuiesti mai multi bani, firmele apeleaza la metode de influentare a simturilor, a mirosului de pilda, care va pot readuce in memorie evenimente placute derulate in urma cu cativa ani si va pot starni anumite sentimente nostalgice sau de bucurie.

Expertii din marile companii se folosesc de mirosuri si sunete ca sa poata transmita creierului sa placa anumite produse, acesta fiind un secret de marketing care poate duce la succesul pe piata al unui produs. Specialistii vor sa te puna in situatia de a asocia un produs anume cu un anumit miros, mai ales ca s-a observat ca, daca un client se simte ca acasa in interiorul unui magazin, cresc sansele ca acesta sa achizitioneze ceva de acolo. Ganditi-va la prosperitatea salilor de jocuri si a cazinourilor, acolo unde predomina mirosul de mosc, care este in stransa legatura cu barbatia si increderea, calitati care ii pot determina pe barbati sa investeasca mai multi bani in jocuri de noroc.

Conform Business Insider, cei care cumpara computere Apple sau iPhone-uri, isi pot reaminti mirosul unui gadget nou. Desi unii clienti cred ca acest miros vine din interiorul produsului, trebuie sa stiti ca ambalajul este cel care determina acest iz. Se poate observa ca un iPhone confectionat din plastic miroase la fel ca si un MacBook din aluminiu, ambele produse mirosind a proaspat.

Pe de alta parte, daca pleci in concediu si cumperi o vacanta la lantul hotelier The Holyday Inn, trebuie sa stii ca cei de aici au obiceiul de a utiliza anumite arome combinate cu o anume muzica, ca sa ii faca pe clienti sa stea mai mult in spatiile destinate relaxarii si sa cheltuiasca mai multi bani pentru destindere. Potrivit Business Insider, in acest caz se utilizeaza un miros de pudra reconfortant, care a determinat obtinerea unor rezultate bune pentru compania mentionata pana in acest moment.

In cazul celor de la McDonald’s, in SUA de pilda, la posturile de radio se difuzeaza spoturi publicitare in care soferii aflati la volan aud in jurul pranzului un zgomot care indica niste cartofii care se prajesc in ulei, sfaraind cat se poate de apetisant. Conform Business Insider, reclamele difuzate la radio il impresioneaza pe sofer, iar reactia celui care asculta este sa se indrepte spre primul restaurant MacDonald’s si sa serveasca pranzul.



Ce miros folosesc cei de la Nike pentru a va determina sa cumparati pantofi sport mai scumpi?

Daca sunteti pasionati de sport si va place sa alergati, iar in picioare sa purtati incaltaminte de la Nike, trebuie sa stiti ca magazinele companiei americane utilizeaza un miros obtinut de la flori, care are rolul sa te indrepte catre modelele de incaltari mai costisitoare. Mai multe studii efectuate in SUA au indicat faptul ca in cazul in care incaltamintea are mirosul unei flori, sunt sanse mari ca un client sa cheltuie mai multi bani pentru un produs anume. S-a mai constatat ca in cazul in care un client este prezent intr-un magazin cu peretii albi cu decoratii pe negru, exista mari sanse ca acesta sa se relaxeze si sa isi doreasca sa cheltuiasca mai mult.

Potrivit Business Insider, daca va place shopping-ul si va atrage aroma de ciocolata, in cazul in care va aflati la Londra, unul din marile orase ale lumii, trebuie sa stiti ca in magazinul M&M, mirosul de ciocolata este foarte puternic. Daca observati cu atentie, veti vedea ca toate produsele sunt bine ambalate si sigilate, insa acest miros este pulverizat din niste tuburi speciale, pentru a atrage si pentru a pastra clientii in magazin.

In anumite magazine din Europa se simte un miros de paine proaspata, atunci cand un client intra pentru a achizitiona un produs. In acest fel, firmele incearca sa determine consumatorii sa aseze in propriul carucior produse care nu se regasesc pe lista lor de cumparaturi. Asta se intampla deoarece in aer se difuzeaza un miros de paine calda, desi poate ca painea sau placintele din magazin nu sunt tocmai proaspete. Prin urmare, clientii incetinesc goana dupa cumparaturi si sunt atrasi de produsele de patiserie, pe care deseori se intampla sa le si aseze in cos.



Si in cazul unor companii aeriene, acestea se folosesc de anumite arome pentru a trata prosoapele calde destinate clientilor, dar care parfumeaza si insotitoarele de zbor asiatice. De exemplu, compania aeriana Singapore Airlines are obiceiul de a-si parfuma stewardesele, asa incat acestea pot aduce in interiorul aeronavei un suflu de aer parfumat, ca sa multumeasca si sa atraga clientii.