Infiintata in Polonia in 1989, Dajar este o companie specializata in comert en-gros pe segmentul home & deco, ce a intrat pe piata din Romania in iunie 2012.

Compania Dajar, una dintre cele mai mari din Europa pe acest segment, ce comercializeaza in proportie de 80% articole pentru bucatarie (majoritar prin brandurile proprii Ambition, Domotti, Jotta), a cunoscut o evolutie accelerata in Romania mai ales dupa deschiderea unui depozit local in Brasov, in 2015, completat de o a doua achizitie de spatiu logistic, in 2019.

Cel mai important canal de vanzare pentru business-ul Dajar in Romania este distributia in lanturile de retail internationale, care reprezinta in general
75-80% din volumul de business, urmata de distributia B2B (vanzarile din magazinele home & deco de profil, traditionale), HoReCa si online, acesta fiind si cel mai recent canal de vanzare accesat de retailerul din Polonia pe piata locala.

Ponderea online-ului a cunoscut o evolutie accelerata



In 2019, online-ul a reprezentat 8% din vanzarile Dajar, realizate la acea vreme prin vanzarile pe alte platforme online ale magazinelor home & deco cu care compania colaboreaza in Romania, dar tot in 2019 compania a decis dezvoltarea acestui segment, deschizand un webshop propriuwww.dajarmagazin.ro.

In 2020, chiar daca intr-un context pandemic, vanzarile din online au ajuns la aproape 20% din cuantumul total de vanzari in Romania. De asemenea, veniturile obtinute din online au ajuns la sfarsit de 2020 la valori de aproape 7 ori mai mari decat cele de la lansare, pe care oficialii companiei le preconizeaza la sfarsitul lui 2021 cu o crestere de 20% fata de 2020. 

In prezent, pe www.dajarmagazin.ro sunt listate 5.000 de produse. Compania previzioneaza 16 lansari de colectii noi in online anul acesta, majoritatea apartinand brandului Ambition, care numara 350 colectii disponibile in acest moment per total.



Planuri de redresare pentru HoReCa

HoReCa a fost și este segmentul cel mai afectat pentru business-ul Dajar, asemenea altor afaceri de profil. Dajar a lansat vanzarile de home & deco si accesorii pentru restaurante si hoteluri in 2017, iar cresterea a fost in jur de 40% in 3 ani. 2020 a adus, insa, o scadere de 56% a acestora, cu costuri aproape duble.

“Planul pentru acest an este sa realizam macar in jur de 1 milion de lei din vanzarile pe sectorul HoReCa. En-gros va ramane in continuare un focus pentru noi, dar avand un canal direct online ne ajuta cu un feedback direct de la consumatorii finali, ceea ce este foarte important”, afirma Melinda Halmagyi, Commercial Director Dajar Romania.

Dajar la nivel international

Grupul Dajar numara o prezenta pe 3 piete cu campanii individuale, dar cu vanzari export in toata Europa. Grupul Dajar a avut o cifra de afaceri de 115 milioane de euro la sfarsitul lui 2020 si un prognostic de 130 milioane de euro in 2021. Dajar comercializeaza 10.000 produse anual, din 5.000 produse din oferta proprie.

Pe langa vanzarile prin canalele de distributie in lanturile de retail internationale, distributia B2B (vanzarile din magazinele home & deco de profil, traditionale), HoReCa si online, compania mizeaza anul acesta si pe colaborarile B2B (cadouri pentru angajati sau produse pentru emblemare, ori vouchere cadou) si planuieste o mai mare expunere prin revista dedicata pentru revanzatori, promotiile dedicate pentru supermarketuri si productia proprie de uscatoare de rufe si mese de calcat (disponibile pentru magazinele de bricolaj).

De asemenea, in Polonia, grupul are campanii de fidelizare pentru brandul Ambition, cu productie speciala, exclusiva, idei pe care compania are in plan sa le translateze in Romania.

www.dajarmagazin.ro www.facebook.com/dajarmagazin.ro https://instagram.com/dajarmagazin