Calitatea emailurilor tale trebuie sa fie una foarte ridicata, daca iti doresti sa ai campanii de marketing de succes. Faptul ca intampini probleme legate de livrarea emailurilor este o dificultate de care trebuie sa fii constient. Iata ce trebuie sa stii despre ce se intampla cu emailurile tale si de ce nu ajung la destinatari.
#2. Continutul spam
Filterele pentru spam analizeaza continutul mailurilor tale si daca gasesc caracteristici spam predefinite, vor considera tot emailul un spam.
Evita structura emailurilor tip spam
Anumite cuvinte perecum ,,gratuit”, ,,promotie”, ,,cumpara” sau ,,reducere” incurajeaza riscul de a fi marcat ca spam. Iata o lista cu cauzele spam:
Emailurile cu o multime de imagini si putin text sau emailurile interminabile (in general emailurile cu mai mult de 20 de randuri si 200 cuvinte) pot fi considerate spam.
Emailurile cu format ciudat, precum culori diferite, fonturi uriase, majuscule, semne de exclamatie excesive, etc. sunt considerate a fi spam.
Emailurile care contin documente atasate pot fi considerate spam de catre filtre.
Va creste rata de spam un email care nu contine un link de dezabonare sau daca acesta este foarte putin vizibil.
Nu insulta inteligenta oamenilor
Ai incredere in structura pe baza careia afacerea ta trebuie sa se dezvolte. In lipsa increderii, nu exista loialitate, reputatie si dezvoltare. Asa cum fondatorul marketingului online, Ken McCarthy, a spus: ,,Increderea este ca un intrerupator. Odata intrerupt, este imposibil sa se aprinda. E de ajuns ca o singura daca sa iti insulti inteligenta cititorilor, pentru a rasturna situatia.”
Anumiti oameni de marketing insulta inteligenta oamenilor, jucand tot felul de trucuri cu ei. De exemplu, folosesc ,,re” sau ”fwd” in bara de subiect si tot felul de titluri atragatoare (dar irelevante) pentru ca emailurile lor sa fie deschide.
Acestea sunt cele mai promitatoare exemple de insultari din inbox-ul tau:
,,Iti doresti site-ul meu?” (care vinde, de fapt, teme de proasta calitate).
”Ti-am spus sa nu faci asta!” (fara sa ai discutii anterioare cu expeditorul).
,,Abonarea ta va expira” (care abonare?!).
Exemple: Re: invitatia ta
[Ultima ocazie] Re: oferta ta
RE: Alatura-te… in Londra pe 19 Octombrie – rezerva-ti locul acum!
Vazand astfel de emailuri, devii frustrat si evervat. Prin doar cateva emailuri de acest gen, te vei indoi de orice titlu savuros sau de orice siretlic. Iata cateva exemple de titluri- capcana:
Te inseala cu privire la destinatarul emailului – ,,Mi-am uitat geaca la tine acasa?„, pare sa fie trimis de catre un prieten, dar nu este.
Te inseala cu privire la o urgenta falsa – ,,Urgent – Actualizeaza-ti informatiile„, pare sa fie un email trimis de compania la care lucrezi, insa este doar un email promotional.
Te inseala cu privire la actiuni pe care trebuie sa le faci in urma unei abonari – ,,Rezervarea ta este confirmata„, ,,Despre comanda ta„, ,,Multumim pentru comanda!„, toate acestea pot castiga un click, dar daca au continut promotional, sunt inselatoare.
Intrebarea care ramane este: cum trebuie sa formulezi titlul emailului care sa indeplineasca atentia si onestitatea? Exista doua lucruri pe care trebuie sa le faci:
Fii relevant – reprezinta cheia: mentionand o persoana care este familiara abonatilor tai, orice proiect la care lucreaza, o problema cu care se confrunta (si solutia ei), vor face din titlul emailului tau un continut relevant. Subiecte precum ,,Amandoi o/il cunoastem pe… (o persoana)„ sau ,,Cateva cuvinte despre (numeste un proiect)„, inca functioneaza.
Foloseste cele mai tari subiecte din industria ta, pentru ca rata de deschidere sa fie tot mai mare. Daca o personalitate, un produs, un numar, o metoda, etc. este in trend in industria ta, de ce sa nu profiti de asta in titlu? Va starni interesul destinatarului si va accesa emailul. Cateva exemple sunt ,,Facebook a aruncat mingea – noi o ridicam„, ,,Inteligenta artificiala te juta sa obtii mai multe leaduri„.
Treci peste filtrele spam
Daca vrei sa eviti folderele spam ale oamenilor, trebuie sa eviti aceste doua scenarii:
- Obtinerea unei rate de deschidere slabe in mod constant
- Trimiterea de continut spam, chiar daca ai bune intentii
Si in general, ca o regula principala, trebuie sa eviti orice care te asociaza cu emailurile spam. Poate investesti mai mult in crearea unui design calitativ al siteului tau. Daca rata de conversie este scazuta si rata de bounce este ridicata, fii sigur ca primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa lucrezi la aspectul siteului tau.
Daca consideri ca filtrele spam sunt doar o gluma, trebuie sa stii ca poti fi blocat chiar la acces de catre ESP (email service providers), daca nu iei in serios problema spam.