Georgian Rosu este General Manager la Pluriva, un sistem integrat de gestiune a afacerii, utilizat de peste 1.300 de firme din Romania pentru a controla, organiza si optimiza procesele de business.

Pluriva este o aplicatie integrata flexibila, care se pliaza pe nevoile concrete ale unei companii romanesti. Aceasta pastreaza tot ceea ce ii confera valoare si imbunatateste procesele consumatoare de timp si resurse. Clientii Pluriva sunt multumiti de rapiditatea implementarii aplicatiei si buna organizare a procesului de training, care are rezultate eficiente.

Georgian Rosu cunoaste tainele acestei companii inca de la inceputuri, insa din 2006, acesta a devenit General Manager. Cu o echipa de 45 de persoane pentru care cooperarea este una din cheile performantei, Georgian Rosu a ajuns in stadiul in care business-uri puternice se bazeze pe sistemul lui in fiecare zi. Cum reuseste sa tina pasul si ce anume sta in spatele unui management corect, aflam din acest interviu.

Portal Management: Georgian, in primul rand iti vom spune ca Portal Management se pozitioneaza ca o sursa de inspiratie pentru performanta in afaceri. Asadar, te rugam sa ne spui ce anume te motiveaza si ce te determina sa continui sa te dezvolti pe drumul pe care l-ai ales?

Conduc un business antreprenorial romanesc care a dezvoltat o solutie software integrata de tip ERP 100% romaneasca, livrata in special companiilor din Romania, dar si din strainatate.

Colegii din echipa Pluriva isi folosesc inteligenta, tenacitatea, creativitatea, inovatia si puterea de munca pentru dezvoltarea si implementarea solutiei Pluriva utilizatorilor din mai multe verticale: productie, distributie, servicii, retail si eCommerce.

Suntem o echipa de 45 de persoane pentru care cooperarea este una din cheile performantei. Echipa s-a dezvoltat impreuna cu produsul si cu comunitatea de clienti Pluriva. Stim bine ca in fiecare dimineata, peste 32.000 de utilizatori de la 1.500 de companii din diverse domenii de activitate se conecteaza in aplicatiile Pluriva ERP pentru a accesa functionalitati cu ajutorul carora sa obtina productivitate si organizare. Business-uri cu cifra de afaceri anuala de peste 400 milioane de euro se bazeaza pe aplicatia Pluriva si asteapta de la noi solutii inovatoare cu ajutorul carora sa isi organizeze si mai bine activitatea. Acest lucru este un factor motivational extrem de puternic pentru orice manager.

Portal Management: Spune-ne cine era Georgian Rosu inainte de Pluriva si unde il pozitionezi peste 10 ani?

Inainte de Pluriva eram student al Facultatii de Automatica din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti. Eram pasionat de calculatoare si de programare. Am crescut o data cu algoritmii si algoritmii au crescut o data cu mine. Activez in aceasta companie inca de la infiintare, din anul 1998. Am ocupat diverse roluri in firma si am devenit General Manager incepand din anul 2006.

Domeniul IT evolueaza exponential si ne tine in priza mai mult decat am vrea. Ne adaptam rapid schimbarilor si imi place sa cred ca si noi contribuim la acestea. Inovam in fiecare zi si cautam solutii de optimizare a activitatilor companiilor.



  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

    Numele tau (obligatoriu)

    Adresa ta de email (obligatoriu)

    • Cum sa fii un lider eficient

      Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

      Numele tau (obligatoriu)

      Adresa ta de email (obligatoriu)

      • Cum sa fii un lider eficient

        Cum sa fii un lider eficient

      Cum sa fii un lider eficient

        Numele tau (obligatoriu)

        Adresa ta de email (obligatoriu)

        • Instrumente creative pentru reclame virale

          Instrumente creative pentru reclame virale

        Instrumente creative pentru reclame virale

          Numele tau (obligatoriu)

          Adresa ta de email (obligatoriu)

          • Marketing online

            Marketing online

          Marketing online

            Numele tau (obligatoriu)

            Adresa ta de email (obligatoriu)

            • Resurse umane

              Resurse umane

            Resurse umane

              Numele tau (obligatoriu)

              Adresa ta de email (obligatoriu)

              • PR si comunicare

                PR si comunicare

              PR si comunicare

                Numele tau (obligatoriu)

                Adresa ta de email (obligatoriu)

                • Start afacere

                  Start afacere

                Start afacere

                  Numele tau (obligatoriu)

                  Adresa ta de email (obligatoriu)

                  • Start afacere

                    Start afacere

                  Start afacere

                    Numele tau (obligatoriu)

                    Adresa ta de email (obligatoriu)

                    • Start afacere

                      Start afacere

                    Start afacere

                      Numele tau (obligatoriu)

                      Adresa ta de email (obligatoriu)

                      In 10 ani ma vad conducand un business ce ar vinde timp managerilor! Suna SF, insa asta e viziunea mea: managerii de companii, de departamente si chiar si angajatii trebuie sa se degreveze de activitatile ce pot fi automatizate, sa aiba mai mult timp pentru ei si pentru familie.

                      Portal Management: Cand si cum a luat nastere conceptul Pluriva?

                      Conceptul Pluriva a aparut in anul 2009 cand toate fluxurile si functionalitatile dezvoltate pentru clienti in diverse aplicatii de gestiune si de contabilitate au fost inglobate in cadrul solutiei integrate Pluriva ERP.

                      Am mizat inca de la inceput pe dezvoltarea unei aplicatii 100% online, in cloud, care sa functioneze prin Internet. In acea perioada, programele software in cloud nu erau foarte cunoscute si populare in Romania. Au fost unii consultanti atunci cu reactii de mirare sau chiar de respingere. Spuneau ca ”nu ai cum sa ceri unui contabil sa lucreze intr-un program online”. Viziunea noastra a fost sa dezvoltam solutiile online, grupate sub brandul Pluriva.

                      Pariul pe ”online” a fost unul castigator pentru noi. Am anticipat corect ca oamenii isi doresc mobilitate in afaceri, sa se poata conecta la business-ul lor de oriunde ar fi, nu doar de pe statiile de lucru instalate pe calculatoarele din sediul firmei.

                      Treptat, si alti furnizori ERP au inceput sa livreze solutii online in cloud, inclusiv pentru departamentul de contabilitate despre care se spunea ca ”nu are cum sa lucreze intr-un program online”.

                      Brandul Pluriva este acum sinonim cu solutia integrata Pluriva ERP, utilizata de companii de distributie, productie, retail, eCommerce si servicii. Acesta este unicul obiect de activitate al firmei noastre si noi ne definim prin platforma Pluriva de tip ERP.

                      Portal Management: Ce este aplicatia Pluriva ERP si cum ajuta companiile sa isi eficientizeze modul de lucru?

                      Raspunsul la aceasta intrebare depinde de categoria de persoane pe care o intrebi. Pentru un director sau pentru un proprietar de afacere, Pluriva ERP este instrumentul de control, de organizare si de luare a deciziilor care le ofera un beneficiu cheie: timp. Pentru orice manager, timpul este cea mai importanta resursa, intrucat atunci cand ai timp si nu esti ”ingropat” in sarcini birocratice, te poti ocupa de dezvoltarea afacerii. Prin implementarea unui sistem ERP in firma, directorul general castiga timp prin reducerea efortului necesar exercitarii controlului in firma. Cu ajutorul rapoartelor, analizelor, tablourilor de bord el stie ce se intampla in companie si are fundamentul pentru a lua deciziile.

                      Daca intrebi un manager operational sau un director de departament, Pluriva ERP este programul software care le ofera instrumentele de automatizare si organizare a sarcinilor din departamentul lui. Fie ca vorbim despre departamentul de vanzari, de achizitii, de managementul proiectelor, de service, Pluriva ofera functionalitatile necesare digitalizarii departamentului.

                      Daca discuti cu un utilizator din cadrul unui departament operational, iti va spune ca Pluriva este instrumentul in care isi organizeaza activitatea zilnica. Aici isi gaseste documentele necesare in activitatea lui, comunica cu ceilalti colegi, isi desfasoara sarcinile si vede cum sta cu indeplinirea obiectivelor. Dupa implementarea unui sistem ERP, angajatii din companii isi dau seama ca au scapat de munca manuala repetitiva si ca pot automatiza o mare parte din activitati.

                      Pluriva ERP nu este doar o aplicatie software, ci a devenit un creator de comunitate. Am construit comunitatea utilizatorilor din diferite domenii de activitate: retail, distributie, servicii, productie si eCommerce.

                      Portal Management: Cum este privit acest sistem ERP pe piata din Romania?

                      Aplicatia Pluriva ERP este implementata sau in curs de implementare la peste 1.500 de companii din diverse domenii de activitate. Vorbim atat despre firme foarte mari, cu cateva mii de angajati, dar si de companii de talie medie. Din acesti clienti, doar o mica parte, sub 1% au schimbat Pluriva, in special din motivul ca firma a fost achizitionata si grupul in care au intrat foloseste alta solutie.

                      Implementarea unui sistem informatic de tip ERP necesita o investitie financiara si de efort uman pentru finalizarea proiectului. Clientul trebuie sa aloce resurse financiare si de timp. O echipa comuna de consultanti Pluriva si de angajati ai clientului vor lucra impreuna timp de mai multe saptamani pentru finalizarea proiectului. Incercam sa comunicam cat mai transparent aceste lucruri managerilor companiilor cu care discutam pentru posibila implementare a unui sistem de tip ERP.

                      Suntem in plin proces de extindere a retelei de parteneri, prin care ne dorim sa ajungem la clienti din cat mai multe zone ale tarii. Odata cu noua versiune si cu noua metodologie de implementare, am lansat si programul national Pluriva Partner Ready. Partenerii Pluriva au acum acces la versiuni pre-configurate ale sistemului, organizate pe fluxuri si domenii de activitate. Metodologia de implementare furnizata partenerilor cuprinde descrierea in detaliu a fiecarei etape de proiect. Documentatia disponibila acopera toate activitatile ce sunt necesare a fi parcurse in implementarea sistemului ERP. In plus, partenerii beneficiaza de tot know-how-ul celor mai bune practici de implementare in domeniile distributiei, productiei, retail, e-commerce si servicii.

                      Portal Management: Stim ca in Romania se pune egal intre personal branding si lauda, insa noi, Portal Management, credem ca daca un brand nu vorbeste despre el indeajuns de mult, nu este indeajuns de vizibil. Evidentiaza-ne care sunt avantajele clientilor tai si cum se diferentiaza Pluriva, ca brand, in fata competitorilor tai.

                      Mobilitate: Sistem 100% online. Pluriva ERP functioneaza 100% online si este accesata de utilizatori prin Internet, folosind laptop, tableta sau smartphone. De oriunde ai fi, daca ai acces la Internet, te conectezi la afacerea ta si ai acces la date in timp real.

                      Parteneriat cu companii de top din domeniul contabil – fiscalitate. Cu ajutorul partenerilor nostri, companii de prestigiu in domeniul auditului, din care numim aici doar BDO Audit sau R&M Contabilitate, aplicatia noastra este intotdeauna la zi din punct de vedere legislativ. Cu mai multe luni inainte ca orice modificare fiscala sa intre in vigoare, sistemul Pluriva ERP este pregatit. Ne informam clientii din timp cu privire la impactul modificarilor.

                      Multi-companie, multi-divizie, special creat astfel pentru afacerile din Romania. Din aceeasi interfata a aplicatiei Pluriva, fara sa trebuiasca sa schimbi programul, gestionezi activitatea tuturor firmelor si diviziilor coordonate. Tot din aplicatia Pluriva poti sa generezi si rapoartele consolidate necesare.

                      Portal Management: Care a fost impactul pe care l-a avut pandemia asupra brandului Pluriva?

                      Activitatea noastra se desfasura foarte mult prin discutii si intalniri cu clientii. Pandemia ne-a pus pe ganduri si am crezut ca va fi mai dificil. Nu stiam, la inceputul pandemiei, care vor fi prioritatile clientilor.

                      Ne-am dat seama ca proiectele se pot desfasura si daca suntem la distanta si ca firmele au nevoie de functionalitati legate de munca de acasa. Am venit cu functionalitati care sa ii ajute in acest sens.

                      Informatia din companii devine mai valoroasa atunci cand angajatii lucreaza de la distanta, pentru ca nu mai ai cum sa te duci sa intrebi verbal ceea ce vrei sa stii de la persoana in masura sa raspunda. Informatiile despre afacere, preturi, contracte, facturi, vanzari, incasari ar trebui sa fie in sistemul ERP, pentru ca oamenii sa le poata accesa, conform rolului atribuit in organizatie. Pentru comunicarea intre angajati exista sistem intern de notificari prin email.

                      Pe fluxurile de lucru implementate in ERP, atunci cand o persoana si-a finalizat partea de care este responsabila, ceilalti implicati pe flux sunt notificati automat de sistemul ERP. Se elimina astfel nevoia de comunicare prin telefon, email sau directa, intrucat informatiile sunt disponibile in aplicatie.

                      Sistemele soft integrate ERP permit un mod de lucru pe baza de proiect, cu sarcini, responsabili si termene clare. Indicatorii de performanta sunt utilizati pentru stabilirea unor obiective clare ale echipelor si angajatilor. Oamenii stiu ce au de facut, stiu ce obiective au de indeplinit si pot vedea progresul in timp real in ERP.

                      Portal Management: Stim ca organizati cursuri de Gestionarea afacerilor folosind sisteme ERP pentru studenti in mai multe facultati din Romania. Cum v-a venit ideea si ce presupune tot acest proces: de la organizare pana la satisfactia rezultatelor finale?

                      Studentii de la Academia de Studii Economice (ASE), Universitatea „Valahia” Targoviste, Universitatea „Titu Maiorescu” si Universitatea „Ovidius” din Constanta invata, din anul 2013, cu ajutorul consultantilor Pluriva cum se administreaza o afacere folosind sistemele informatice ERP.

                      Prin parteneriatele cu aceste facultati, Pluriva a introdus cursul de Gestiunea afacerilor folosind sisteme ERP pentru studenti. Fiecare curs dureaza un an universitar si este intitulat „Organizare, Productivitate si Control. Administrarea afacerii utilizand sistemul informatic integrat Pluriva ERP” si este sustinut de catre consultantii de implementare sistem ERP din Pluriva.

                      De la startul primului curs universitar Pluriva, in luna octombrie 2013, peste 750 de studenti au absolvit cursul de sisteme ERP organizat de Pluriva si au primit diplome din partea noastra. O parte din acesti absolventi fac parte din „comunitatea Pluriva ERP” si lucreaza fie pentru compania noastra, fie pentru firme ce utilizeaza sistemul integrat de gestiune a afacerii Pluriva ERP. Studentii ce participa la toate seminariile cursului si obtin apoi diploma de absolvire se integreaza foarte rapid in companiile ce utilizeaza deja programul nostru sau sunt in curs de implementare.

                      Pregatim viitorii specialisti care vor deveni consultanti IT, oameni de afaceri, sefi de departamente. Ei vor sti cum decurge o implementare, ce sa solicite de la furnizori si la ce beneficii sa se astepte. Valoarea deosebita a cursurilor vine din faptul ca aceste seminarii sunt sustinute de managerii de implementare – ei vin cu experienta reala din piata.

                      Portal Management: Ce crezi ca ii motiveaza cel mai mult pe oameni, astfel incat sa fie cat mai implicati intr-o afacere?

                      In primul rand, trebuie sa le placa afacerea, sa o simta si sa fie deschisi sa caute solutii inovatoare in domeniul lor. Pentru mine, de exemplu, intotdeauna a fost o provocare sa incerc idei pe care altii nu le-au mai incercat si sa ajustez din practica functionarea lor pana ajung la un optim, moment in care devin nerabdator sa impartasesc rezultatul. Cred ca aceste rezultate deosebite ii tin permanent motivati pe cei care detin o afacere. Bineinteles ca acestea se aplica doar daca afacerea este profitabila.

                      Portal Management: Cum ti se pare lumea de business in prezent in Romania? Care au fost asteptarile tale initiale si cat sunt de diferite in comparatie cu rezultatele pe care le-ai obtinut de-a lungul anilor?

                      Prin natura activitatii noastre am cunoscut foarte multi oameni de la diferite firme. Am cunoscut manageri si oameni si afaceri de la sute de companii de la noi.

                      Am avut surprize mari atunci cand ajungeam la companii din acelasi domeniu de activitate, companii care din afara pareau la fel, insa in interior aveau procese cu totul diferite. Fiecare antreprenor isi pune amprenta pe afacerea pe care o construieste si ii insufla cultura proprie.

                      Pentru acesti oameni am cel mai mare respect.

                      Ei sunt cei care construiesc mediul de afaceri romanesc, solid, bazat pe inovatie si pe multa munca.

                      Cu un ERP exerciti controlul bazat pe date in timp real despre tot ceea ce misca in firma. Controlezi intreaga afacere.

                      Implementarea unui ERP necesita atat efort financiar, cat si uman. E bine sa stim de el de la inceput.

                      Implementarea ERP nu este un proiect oarecare in firma, este o initiativa de maxima importanta. Implementarea unui ERP nu este despre softul in sine, ci despre oameni.

                      Implementarea incecpe cu o analiza a proceselor, a modului in care oamenii isi desfasoara activitatea. Daca recomandarea noastra si a specialistilor este ca oamenii sa se adapteze la modul in care functioneaza softul, de cele mai multe ori cerinta este tocmai invers: sa modificam sistemul astfel incat modul in care se vor desfasura activitatile sa nu se schimbe. Este o provocare pentru noi sa convingem clientii ca modul in care avem implementate deja procesele in ERP sunt de cele mai multe ori mai optime pentru el, pentru ca si unul din motivele pentru care alege implementarea unui sistem este ca unele fluxuri sunt decuplate de alte fluxuri.

                      Portal Management: Cum se impaca viata personala cu cea profesionala? Alegi sa le delimitezi sau sa le imbini?

                      Cand conduci o afacere, te implici foarte mult in ceea ce faci. Esti permanent in cautarea de solutii la provocarile pe care le ai. Cateodata e chiar complicat sa te detasezi de aceste provocari si cred ca doar cu intelegere si acceptare poti impaca viata profesionala cu cea personala.

                      Portal Management: Ce sfaturi i-ai da unui tanar manager cu visuri mari? Care sunt valorile in management pe care trebuie sa se focuseze?

                      Un tanar manager in primul rand trebuie sa invete sa lucreze cu oamenii, sa-i inspire si sa-i motiveze sa fie cei mai buni in ceea ce fac. Sa dea feedback de fiecare data, fie pozitiv, fie negativ!

                      Portal Management: In final, asa cum cere traditia Portal Management, te rugam sa ne lasi cateva cuvinte drept inspiratie pentru cititorii nostri, cuvinte care vor deveni „citatul Georgian Rosu”.

                      Oamenii sunt cea mai importanta resursa dintr-o companie, iar acestia sunt diferiti! Fiecare om poate fi productiv, daca managerul ii gaseste corect rolul in echipa si in companie. Fiecare om are cunostinte, aptitudini si abilitati si managerul este responsabil cu identificarea acestora si fructificarea lor la maximum. Doar in acest fel omul se va simti productiv, satisfacut de rezultatele muncii si acest lucru il va determina sa fie si mai bun.