Unele greseli sunt inevitabile, insa exista unele care pot fi evitate usor. Greseli facute de altii, din care tu ca antreprenor poti invata lectii importante.

Iar in cele ce urmeaza, am enumerat cateva din cele mai dese si usor de evitat greseli nocive pentru orice fel de afacere:

1. Nu urma sfaturi fara sa le analizezi inainte

Una din cele mai dese greseli pe care antreprenori le fac este sa urmeze sfaturi orbeste, indiferent ca sunt oferite de catre un profesionist sau de catre un prieten. Bineinteles, daca ai nevoie de sfaturi profesionale, poti cere ajutorul insa, este important sa privesti intotdeauna obiectiv . Sa analizezi si sa cantaresi ceea ce ti se spune, sa aduni mai multe opinii si pareri, apoi sa iei o decizie in cunostinta de cauza. Doar pentru ca cineva, poate chiat un expert, te-a indemnat sa faci ceva, nu inseamna ca, neaparat va functiona si pentru tine.

2. Nu te indragosti de produsul sau serviciul tau

Un produs sau serviciu creat de tine poate ti se va parea cel mai bun de pe piata. Este bine sa nu pierzi din vedere ca acesta poate fi imbunatatit oricand. Ia in considerare tot feedback-ul pe care il primesti si incearca sa il perfectionezi. Intotdeauna este loc de mai bine, nu te lasa influentat de propiul ego.

3. Seteaza corect obiectivele

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

O alta greseala des facuta de antreprenori este sa nu stabileasca obiectivele corect. Exista doua tipuri de obiective: cele pe termen scurt si cele pe termen lung. Formularea lor corecta ajuta la crearea unei strategii bine intemeiate. Intotdeauna trebuie sa te asiguri ca acestea sunt SMART. Astfel, vei putea sa iti construiesti directiile strategice, si vei putea sa delegi sarcini care sa te ajute sa ajungi la rezultatele dorite.

4. Investeste in marketing

Multi antreprenori nu considera marketingul atat de important pe cat este. Mai ales la inceput, poate ca, bugetul alocat pentru marketing nu este unul mare. Insa, cu marketing maresti vanzarile. Este singurul mod prin care produsul tau este promovat, ajunge la audiente si ii poate face constienti pe oameni de ceea ce compania ta are de oferit. Doar prin marketing poti evindentia pentru public care sunt beneficiile produsului sau serviciului tau. Deci, intotdeauna, bugetul departamentului de marketing ar trebuie sa fie pe masura.

5. Nu face totul singur

Invata sa delegi sarcini, te va ajuta atat pentru sanatatea mentala, cat si in succesul afacerii. Poate este tentat sa-ti ti singur contabilitatea, insa o persoana cu studii si experienta in domeniu o va face mai bine. Chiar daca doresti sa detiI controlul in orice privita implica afacerea ta, mai bine lasi persoanele specializate sa te ajute.

6. Nu subestima concurenta

Trebuie sa iei in considerare concurenta, sa analizezi ce strategii abordeaza, cum isi imbunatatesc produsele, cum comunica pe piata, cum se pozitioneaza. Fiecare aspect este important. Daca esti cel mai bun de pe piata, fii chiar tu competitia ta.