Cei ce au citit „Cum se scrie in Publicitate” de Denis Higgins stiu ca cei mai buni scriitori de advertising aveau in comun un principiu de netagaduit: „sa cunosti si sa crezi in produs”. Unii dintre ei nu faceau reclama la tigari, altii la produsele ce nu se evidentiau din prima pe piata prin calitatea lor etc. Au ajutat afaceri precum Marlboro sa se ridice de la zero. Insa managerii si antreprenorii buni stiu ca reclama nu este totul. Aspectul care trebuie luat in considerare, subliniat si scos in evidenta, este importanta angajarii oamenilor potriviti.
Daca un singur om din echipa ta nu crede in produsul tau, de la manager pana la angajatul cu cele mai putine sarcini, atunci ai un minus – un om care nu se dedica muncii sale.
Un astfel de mesaj este transmis de unul dintre cele mai interesante programe non-profit aparute in ultimul timp.
„The Empowerment Plan”
Bazele proiectului au inceput in SUA, Detroit. „The Empowerment Plan” este un proiect ce si-a propus sa atinga doua aspecte importante ale uneia dintre celei mai mari probleme din SUA – cresterea volumului de oameni fara casa, fara acces la sistem medical sau sanse la integrare in societate.
Veronika Scott, CEO-ul organizatiei, a inceput acest proiect pornind de la o idee survenita in timpul unui curs de design in care profesorul ei a provocat-o sa creeze un produs ce se adapteaza si se muleaza pe necesitatile reale ale comunitatii.
The Empowerment Plan, a pornit de la un produs – o jacheta impermeabila, calduroasa cu multiple aplicatii. Se poate transforma in sac de dormit pe timpul noptii sau intr-un rucsac de umar atunci cand nu este necesara utilizarea sa.
Monika s-a axat pe o problema in plina ascensiune in SUA, oamenii fara adapost, si a inceput sa petreaca sute de ore in centrele de plasament pentru oameni fara adapost. A refacut modelul de nenumarate ori si in cele din urma a aparut produsul finit, „‘EMPWR coat‘”. Insa dupa ce a terminat cu succes aceasta sarcina, a realizat ca:
„Oamenii nu au nevoie de geci, acestea sunt doar un plasture pentru o problema a sistemului”
Atunci Monika a infiintat The Empowerment Plan, o organizatie non-profit ce angajeaza parintii singuri din centrele pentru persoane fara casa (persoane care au nevoie de produsul pe care il creeaza). Care a fost importanta de a angaja oamenii potriviti? Oameni care cred in produsul si conceptul ei?
Din 2011, de cand a lansat organizatia si produsul, a reusit sa ofere oamenilor cu nevoi peste 15 mii de produse. Pare putin? Atunci, trebuie luat in considerare faptul ca aceste geci pot fi produse doar atunci cand organizatiei ii sunt donati banii necesari pentru a crea una. O donatie de 100$ acopera un singur produs si dureaza o ora si jumatate ca acesta sa fie cusut.
Pana acum au existat 15 mii de donatii in valoare a cate 100 de dolari. Daca stii pe cineva care ar avea nevoie de produs in zona ta, tu donezi, geaca este trimisa in zona si ajunge la persoana pentru care ai donat.
A reusit sa angajeze peste 39 de oameni cu probleme si sa ii ajute in procesul de reintegrare sociala.
A reusit sa distribuie produsul in 40 de state din SUA si 7 state canadiene. Si, mai mult ca sigur, mai sunt multe de spus.
Daca te intrebai ce inseamna omul potrivit sau care este importanta angajarii oameniilor potriviti, ei bine Monika a reusit acest proiect fara un capital de inceput, singura. A reusit ea si au reusit oamenii pentru care si-a dorit sa creeze un produs util.
Puteti afla mai multe din interviul acesteia.