Compasiunea este uneori confundata cu empatia. Cele doua concepte pot fi similare in anumite situatii, dar exista anumite diferente care le fac sa fie notiuni distincte. Empatia este abilitatea de a te pune in locul altor persoane, vazand o problema din punctul lor de vedere si intelegand dificultatile sau punctele lor de durere.

Compasiunea presupune sa actionam asupra problemelor si sa gasim solutii pentru a le usura. Acest lucru presupune abilitati care pot fi invatate si modelate si sunt esentiale pentru conectarea si relationarea cu clientii.

Brandurile si reputatia lor corporativa sufera dramatic atunci cand nu exista o relatie stransa intre client si companie, iar acest minus poate fi deosebit de acut in perioadele anxioase, cum ar fi o pandemie care afecteaza economia la nivel global.

Pe fondul adversitatii, asteptarile clientilor tind doar sa creasca, simtindu-se chiar ei vulerabili si in nevoie de ajutor. Asadar, compasiunea din partea companiilor este mai mult decat necesara pentru a raspunde in consecinta.  

Exercitarea compasiunii in relatia cu clientul

Compasiunea este necesara pentru a cultiva relatii atat personale, cat si profesionale. Atunci cand interactionezi cu clientii, atentia asupra tonalitatii, a limbajului si a actiunilor poate ajuta la evitarea incertitudinii si a neintelegerilor.

In era pre-pandemica, atentia orientata catre clienti a implicat contactul in persoana de ori cate ori era necesar. Dar acum, informatiile sunt schimbate in mare parte prin e-mail, un mijloc destul de imperional pentru a exprima compasiune.

Interactiunea initiala cu clientul constituie baza pentru tot ceea ce urmeaza. Este crucial pentru departamentele de relatii pentru clienti sa ia in considerare fiecare cuvant tastat inainte de a apasa butonul „trimite”.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Apeluri telefonice si video-calls

Este esential sa luam in considerare persoana de la celalalt capat al liniei. Aprecierea sentimentelor celeilalte persoane, precum si afirmarea lor, ne va indrepta interactiunea intr-o directie pozitiva.

In timp ce discutiile legate de problemele financiare, tehnice si logistice sunt necesare in interactiunea cu un client, este important sa intarim bazele unei comunicari chiar si la nivel personal.

Ascultarea problemelor care nu tin neaparat de mediul profesional sunt esentiale pentru succesul clientului.

Pe retelele sociale

Utilizatorul de internet modern petrece in medie pe zi cate doua ore si treizeci de minute socializand online.

Ce inseamna acest lucru pentru un brand? Clientii nu vor ezita sa scrie o recenzie negativa daca sunt nemultumiti de o interactiune, iar aceasta poate deveni virala in cateva secunde pe social media.

Unele companii s-au confruntat cu raspunsuri dure la recenzii si au pierdut astfel clienti importanti. Altele au transformat recenziile negative in oportunitati de a improviza si de a-si multumi viitorii clienti. 

Inainte de a ajunge la o recenzie negativa, un pas important pe care companiile il pot face in aceasta perioada pentru a-si arata compasiunea fata de clientii lor este de a raspunde comentariilor cu o doza generoasa de empatie si, desigur, de a aprecia parerile oamenilor si a incuraja cat mai multe interactiuni.

Ce sa evitam in interactiunea cu un client?  

Un raspuns nepoliticos poate afecta negativ relatia dintre companie si client. Potrivit unui studiu realizat de McKinsey, 70% din experientele de cumparare se bazeaza pe modul in care clientul simte ca este tratat.

Comunicarea ar trebui sa urmareasca sa ajute clientul in orice mod posibil. Ignorarea totala a contextului pandemic actual sau pastrarea aceleasi strategii de vanzare creeaza impresia ca organizatia nu doreste sa se implice si ramane indiferenta la problemele prin care oamenii trec in aceasta era pandemica.

Intarzierea comunicarii este un alt factor de luat in considerare pe care companiile ar trebui sa il evite in aceasta perioada. Daca nu exista un raspuns imediat care sa micsoreze ingrijorarile clientilor sau informare cu privire la modul in care compania trece prin aceasta perioada nu va face decat sa indeparteze actualii clienti si sa diminueze sansele de a-i atrage pe cei potentiali.  

A fi plin de compasiune nu trebuie confundat cu a fi de acord cu clientul in legatura cu orice. Este vorba despre acceptarea emotiilor asa cum sunt, fara prejudecati, lucru care este o abilitate cruciala in afaceri.

Numeroase rezultate pozitive provin din compasiune, care imbunatateste toleranta si capacitatea de reactie a oamenilor la astfel de perioade tensionate. Asadar, practicarea compasiunii in afaceri ajuta la construirea rezistentei si pregateste o companie a faca fata mult mai bine incertitudinilor viitoare.

Prima jumatate a anului 2020 a produs perturbari substantiale. In timp ce recuperarea este mai lenta decat se anticipase, exista o oportunitate excelenta pentru organizatii sa se dedice compasiunii si grijii pentru clienti, colegi si comunitati.

Abordarea unor astfel de comportamente in aceste vremuri dificile creeaza conexiuni umane reale care pot suporta stresul social si economic al pandemiei.