Indiferent de forma pe care o are: anunturi platite, videoclipuri, imagini, postari pe blog, postari pe retelele sociale, studii de caz, seminarii online, infografice sau e-books, continutul este o parte din combustibilul care alimenteaza eforturile de marketing de a atrage atentia potentialilor clienti si de a genera cat mai multe conversii.

Continutul se refera la orice informatie, indiferent de format, dezvoltata pentru a ajunge la o anumita audienta. In marketingul B2B, este utilizat pentru o varietate de scopuri – branding, generare de potentiali clienti, gestionarea relatiei cu clientii existenti si asistenta.

Potrivit raportului The CMI Benchmarking 2020, tipurile de continut pe care marketerii B2B le folosesc cel mai des sunt postarile pe retelele sociale, postarile de blog/articolele scurte si newsletterele. Alte formate B2B populare sunt evenimentele, videoclipurile si studiile de caz.

Faptul ca poate fi creat in atat de multe moduri este motivul pentru care este atat de dificil de gestionat, mai ales pentru afacerile B2B. Fara un plan atent pentru a crea, gestiona, urmari si optimiza continutul, eforturile de marketing vor fi in zadar.

In cazul comunicarii B2B, care necesita mai multa atentie fata de cea B2C, exista o serie de probleme care apar la nivel de continut, care pot fi evitate prin abordarea anumitor practici.

Problema #1: continutul este mai mult despre companie decat despre publicul sau

Cei mai de succes marketeri B2B folosesc continutul pentru a-si fideliza clientii, pentru a-i pastra pe cei existenti si, desigur, pentru a genera vanzari.

La polul opus se afla companiile care ofera continut strict informational, tehnic si limitat de empatie, uitand faptul ca in spatele companiilor pentru care produc continut se afla oameni.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Asadar, este important pentru o afacere B2B sa creeze continut care sa va serveasca publicului. Numarul mediu de segmente de public pe care marketerii B2B il creeaza este de 4, desi companiile mai mici au mai putine segmente de public.

Dupa ce identificati publicul, veti fi intr-o pozitie mai buna pentru a crea un material care sa raspunda nevoilor lor specifice, dar aveti in continuare nevoie de o strategie.

Problema # 2: Nu exista o strategie de continut

Dezvoltarea continutului fara o strategie este adesea ineficienta. Aproape 70% dintre afacerile B2B din sondajul CMI care se bucura de succes sustin faptul ca folosesc o strategie de content documentata, comparativ cu doar 16% dintre afacerile care produc continut fara o strategie, si care, nu reuesc sa atinga performantele dorite.

Asadar, o organizatie al carei marketing de continut are mai mult succes este o organizatie cu o strategie de marketing documentata.

Alti indicatori cheie de succes includ existenta unui grup de marketing centralizat care sa se ocupe de realizarea continutului, utilizarea valorilor pentru masurarea performantei continutului si atribuirea KPI-urilor pentru masurarea initiativelor si a rentabilitatii investitiei.

Problema #3: continutul nu este gestionat pe tot parcursul ciclului sau de viata

Exista multi pasi pentru a crea continut bun, dar pentru ca o mare parte din continutul B2B asteapta rezultate organice si nu presupune investitii financiare, unii dintre acesti pasi sunt ignorati in favoarea unor prioritati mai urgente.

Pentru ca un articol sa aiba succes, de exemplu, este important sa fie gestionati in mod consecvent toti pasii implicati in executarea acestuia – de la planificare, la creare, la lansare, la urmarire (si optimizare) – la fel ca in cazul unei campanii platite.

Solutia? Tehnologia este cheia care ajuta in mod eficient la gestionarea continutului. Exista platforme si aplicatii disponibile care faciliteaza crearea, gestionarea si urmarirea continutului, cum este WordPress, de exemplu.

Instrumentele si tehnologia disponibile astazi pot merge foarte departe pentru producerea de continut semnificativ si eficient. Asadar, tehnologia utilizata, strategia si un public tinta bine definit sunt 3 dintre aspectele de baza pe care orice afacere B2B ar trebui sa le ia in considerare cand produce continut.