Exista o multime de ghiduri concepute special pentru a te ajuta sa iti cresti audienta si sa castigi niste clienti noi pentru business-ul tau. Insa, chiar daca apelezi la astfel de tehnici, este important sa alimentezi constant relatia pe care o ai cu clientii deja existenti. 

Daca ne gandim la fidelitatea de brand, ar trebui sa ne amintim de Principiul Pareto (cunoscut si sub denumirea de regula 80/20). Conform acestei reguli, 80% din veniturile companiei tale vor veni de la 20% din clientii tai actuali. Adica 20% din efort poate culege 80% din rezultate. Asadar, este esential sa iti mentii clientii fericiti si sa gasesti diverse mijloace prin care sa intretii legatura pe care acestia si-au format-o cu brandul.

Ce este loialitatea fata de brand?

Loialitatea fata de brand se refera la clientii care efectueaza achizitii repetate de la tine, au dobandit incredere de-a lungul timpului si aleg in mod constant marca ta in fata concurentilor.



Chiar daca merg intr-un loc cu gandul de a face cumparaturi, dar produsele nu sunt disponibile, vor pleca acasa si vor comanda online in loc sa cumpere o alternativa a acestora (acelasi lucru se aplica si in cazul serviciilor). Aceasta loialitate implica un atasament emotional si o afinitate pozitiva generala pe care o poti castiga dezvoltand o relatie minunata cu clientii.

De ce este important sa-ti construiesti fidelitatea de brand?

Loialitatea de brand este cruciala pentru orice afacere in crestere. Ea te ajuta sa alimentezi baza de clienti, astfel incat sa poti obtine vanzari repetate si sa ai o comunitate de clienti fericiti.



De fapt, clientii fideli ai marcii sunt cadoul care continua sa ofere. Daca sunt multumiti de produsele si serviciile tale, vor dori probabil sa lase recenzii, sa vorbeasca mai departe despre afacerea ta, ajutandu-te astfel sa iti cresti publicul si sa extinzi fidelitatea acestuia.

Se raporteaza ca 60% dintre consumatori le vor spune prietenilor si familiei despre un brand fata de care sunt fideli si 37% vor lasa o recenzie online. Este clar ca, daca poti fideliza un set de clienti esentiali, te poti baza pe o comunitate angajata de cumparatori care asteapta cu nerabdare sa te asculte si sa iti cumpere produsele in mod regulat.

Loialitatea brandului vs. loialitatea clientilor

Principala diferenta dintre loialitatea brandului si cea a clientilor exista in modul lor de a dezvolta o conexiune intre un client si un brand.

In loialitatile de brand, conexiunea loiala se dezvolta datorita perceptiei clientilor si conexiunii emotionale, in timp ce loialitatile clientilor sunt asociate cu cheltuielile clientilor.

Un brand se poate bucura de loialitatea clientilor scazand preturile fata de concurenti sau oferind reduceri mai bune. Insa in loialitatea brandului, pretul nu joaca un rol mai mare, intrucat oamenii prefera sa opteze pentru achizitii repetate de la acelasi brand, chiar daca produsele sunt mai scumpe decat cele ale concurentei.

Factorii loialitatii fata de brand

Loialitatea fata de brand este probabilitatea pozitiva ca un client multumit sa cumpere aceleasi produse sau servicii in mod repetat. Anumiti factori care influenteaza loialitatea brandului in randul clientilor sunt urmatorii:

1. Calitatea produsului: produsele de inalta calitate asigura o satisfactie ridicata a clientilor, ceea ce ajuta la inducerea loialitatii fata de brand in randul clientilor.

2. Imaginea brandului: O imagine de brand prietenoasa cu clientii, care ofera o valoare consistenta a brandului, este un factor pozitiv pentru fidelizarea clientilor.

3. Valoarea perceputa: este importanta valoarea oferita de brand pretului platit. Daca clientul simte ca are valoare, acest lucru creeaza loialitate fata de brand in mintea consumatorilor. Valoarea poate sa creasca printr-o reducere de fidelitate sau un program de fidelitate al companiilor.

4. Costul de schimbare: Daca este disponibila o optiune mai ieftina cu o calitate similara a produsului, clientii isi pot schimba brandul si, prin urmare, este un factor important.

5. Disponibilitate si servicii: Produsele bune trebuie sa fie disponibile atunci cand cererea este in crestere. De asemenea, un bun serviciu post-vanzare adauga si valoare unei mentalitati pozitive.

6. Psihologia clientului: Uneori, loialitatea fata de brand depinde in totalitate de psihologia clientilor, unde produsele bune nu pot avea cumparatori lociali, iar produsele slabe pot doar sa fie urmarite de potentiali cumparatori.

Prin urmare, toti acesti factori mentionati mai sus ajuta la stimularea loialitatii brandului in randul clientilor.

Tipuri de loialitate fata de brand

Clientii folosesc produse si tind sa-si creeze o imagine in mintea lor. Exista diferite tipuri de loialitate in randul consumatorilor fata de un anumit produs de serviciu.

1. Clientii fideli de baza sunt acei clienti care cumpara acelasi brand din nou si din nou si sunt puternici sustinatori ai acestuia.

2. Spilled Loyal client este tipul de loialitate de brand in care clientii au o preferinta puternica fata de un produs si sunt loiali doar fata de 2 sau 3 companii sau branduri.

3. Schifting Loyals sunt acei clienti care continua sa treaca de la un brand la altul.

4. Swtchers este tipul de fidelizare a brandului in care clientii nu sunt loiali fata de nicio marca. Pur si simplu cauta cel mai ieftin, cel mai bun sau cel mai eficient produs, indiferent de brand sau companie.

Avantajele loialitatii fata de brand

Exista mai multe beneficii ale loialitatii marcii, care functioneaza atat in ​​favoarea companiilor, cat si in favoarea clientilor. Unele dintre ele sunt:

1. Loialitatea fata de brand ofera un avantaj fata de concurenti printr-o rechemare mai mare a marcii.

2. Creeaza o valoare pozitiva a brandului, iar reclama din gura in gura ajuta la marketing.

3. Clientii sunt dispusi sa plateasca o suma si pentru brandul lor.

4. Economiseste costurile pentru pastrarea clientilor si ajuta la atragerea de noi clienti.

5. Mai multe produse sub acelasi brand devin populare in randul clientilor fideli.

Astfel, loialitatea marcii este o parte importanta si integranta a managementului si marketingului brandului pentru orice afacere.

Dezavantajele loialitatii fata de brand

In ciuda faptului ca este un factor pozitiv pentru o afacere, exista anumite dezavantaje ale loialitatii fata de brand.

1. Uneori, companiile devin excesiv de increzatoare si incep sa dezvolte defecte in produse sau servicii, care le afecteaza mai tarziu.

2. Prea multa loialitate fata de brand in randul clientilor ii face sa nu mai acorde o atentie sporita produselor mai bune la un pret mai ieftin care sunt prezente pe piata.

3. Companiile cu o puternica loialitate in randul clientilor scapa adesea de scandaluri.

Care sunt strategiile pentru consolidarea loialitatii fata de brand?

Partea practica este cea grea, deoarece nu poate fi realizata peste noapte si, cu atat de multe optiuni pe piata, este din ce in ce mai greu de cultivat. Ti-am pregatit aici cele mai utilizate doua modalitati care te vor inspira in cultivarea loialitatii de brand:

1. Utilizeaza datele clientilor pentru a oferi experiente personalizate. 

Clientii vor sa stie ca sunt auziti si intelesi. Intr-o lume a internetului plina de reclame, poti atrage mai eficient publicul daca te folosesti de mesaje  personalizate si relevante pentru interesele lor. 

De fapt, potrivit Infosys, 73% dintre consumatori au declarat ca prefera sa primeasca reclame personalizate. Daca poti urmari comportamentele si interactiunile clientilor cu afacerea ta, poti astfel crea continut care sa se potriveasca cu experienta respectiva.

2. Furnizeaza un serviciu online pentru clienti.

Loialitatea de brand se bazeaza pe incredere. Iar clientii vor sa aiba incredere ca te pot contacta oricand cu intrebarile si preocuparile lor si ca poti raspunde in timp util. Ia in considerare faptul ca 67% dintre clienti asteapta un raspuns in 24 de ore si 26% doresc un raspuns in jumatate din acest timp. Fii acolo pentru clientii tai si ei vor fi acolo pentru tine!