Managementul nu este usor. Chiar si cu sute de resurse disponibile, a intra in rolul de manager pentru prima data se poate simti un pic complesitor.

Esti brusc responsabil pentru bunastarea, productivitatea si succesul unei echipe de oameni si esti primul la care vor apela daca ceva nu merge bine, iar acest lucru poate fi usor intimidant, daca pana acum ai fost obisnuit sa consulti pe altcineva pentru raspunsuri.

Am prezentat trei caracteristici principale ale unui bun manager si unele pe care trebuie sa le eviti, care sa te ajute sa iti incepi noul drum cu mai multa usurinta:

Colaborarea

Crearea unui mediu de colaborare in care toata lumea se simte auzita, respectata si apreciata este un element cheie pentru noii manageri. A avea o echipa care lucreaza impreuna construieste o atmosfera mai primitoare si un mediu favorabil de lucru pentru companie. Ca manager, poti incuraja acest lucru aratand pasiune si pozitivitate pentru munca ta, fiind astfel o sursa de motivatie pentru cei din jur.

Asadar, incurajarea comunicarii si feedback-ului prin intalniri periodice individuale si acordarea de prioritate increderii reciproce in echipa sunt cateva dintre lucrurile pe care ar trebui sa le iei in considerare in calitate de manager la inceput de drum.

Orientarea spre progres

Ca manager, concentreaza-te pe a-ti ajuta angajatii sa progreseze, atat individual, cat si colectiv. Cunoaste-ti membri echipei la nivel personal, astfel incat sa ii poti ajuta sa-si sustina interesele si sa isi imbunatateasca abilitatile. Afla ce anume functioneaza si ce nu si lucreaza la identificarea si inlaturarea obstacolelor, astfel incat oamenii sa simta ca au un lider pe care pot conta chiar si in cele mai dificile situatii.

Comunicarea

Comunicarea este o forta motrice in spatele a tot ceea ce facem, ca oameni, iar a avea un minim de aptitudini de comunicare este vital pentru un manager. Ar trebui sa stabilesti asteptari clare pentru angajatii tai, sa fii transparent cu privire la subiecte importante si sa oferi sau sa primesti feedback cand este nevoie. Fiecare membru al echipei vrea sa se simta apreciat. Daca nu cred ca munca lor face o diferenta in vreun fel, nu vor fi la fel de motivati. 

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Pentru a inspira gandirea originala, managerii ar trebui sa creeze o cultura incluziva, unde toata lumea isi poate exprima preocuparile, opiniile si ideile. Incurajeaza autenticitatea si nu te teme sa ceri un sfat echipei tale in situatii complicate.

Comportamente de evitat

Este destul de usor pentru noii manageri sa adopte, de cele mai multe ori involuntar, anumite obiceiuri proaste in primele zile aglomerate ale noului rol. Fara o orientare corecta, de obicei, managerii la inceput de drum se lasa prinsi  in capcane comune de comportament.

Asadar, urmatoarele comportamente ar trebui evitate:  

  • furnizarea de feedback numai in timpul recenziilor de performanta sau atunci cand apar probleme;
  • a fi inchis la critici sau idei noi;
  • evitarea conversatiilor dificile, dar necesare;
  • stabilirea asteptarilor prea mari sau prea mici;
  •  a nu fi suficient de clar asupra obiectivelor tale.

Asadar, putem concluziona ca niciodata nu ar trebui sa te simti pierdut sau neacceptat cand iti asumi un nou rol, mai ales ca lider. Este nevoie de timp pentru a te obisnui cu o noua pozitie, mai ales ca manager. Aminteste-ti doar ca nu esti singurul care trece prin asta si ca toti marii manageri au inceput si ei de undeva!