Culorile alese la realizarea unui logo joaca un rol foarte important in crearea unui anumit tip de imagine in mintea consumatorului. Totodata, sunt o piesa de baza pentru memorarea brandului si transmit un mesaj mai bine decat multe alte metode de comunicare.

Culoarea pe care o alegi trebuie, in primul rand, sa te pozitioneze distinct fata de concurenta. In plus, studiile de publicitate din Statele Unite ale Americii sugereaza anumite semnificatii pe care culorile logo-urilor le induc consumatorilor.

Rosu: inspira dinamism, energie si atrage atentia. Foloseste rosu atunci cand vrei sa provoci un raspuns rapid, pasionat. Ai grija, totusi, de faptul ca aceasta culoare poate inspira pericol sau obligatie.

Galben: comunica optimism, caldura si lumina. Daca aplici si niste umbre, vei stimula gandirea creativa si energia. Ai grija, doar, la faptul ca, de multe ori galbenul nu se distinge atat de bine.



Albastru: transmite siguranta, incredere si responsabilitate. Este o culoare placuta pentru foarte multa lume, fiind asociata cu cerul si marea.

Verde: implica ideea de sanatate si prospetime. In plus, verdele inchis este asociat cu o conditie sociala buna, cu prestigiul, iar verdele deschis inspira liniste si calm.

Violet: este o culoare preferata de tipul creativ. Este amestecul dintre dinamicul rosu si calmul albastru. Astfel, denota sentimente de mister, spiritualitate, nostalgie. Totodata, poate trimite cu gandul la roialitate.



Portocaliu: denota belsug, vitalitate si stare de bine. Inspira sociabilitate, dar de multe ori si atitudine puerila.

Roz: aici semnificatiile depind de intensitatea culorii. Un roz intens inspira energie, distractie, incitare. Nuantele de roz deschis, pal denota grija sau romantism, in timp ce rozul prafuit trimite la sentimentalism.

Maro: conduce la ideea de simplitate, durabilitate si stabilitate. Poate induce o imagine negativa, de la consumatorii care il asociaza cu mizeria.

Alb: semnifica curatenie, simplitate, puritate.

Negru: reprezinta seriozitatea, puterea, dar si ideea de clasic. Folosirea lui functioneza pentru produsele scumpe, dar are dezavantajul de a induce ideea de greutate apasare.

 

Autor: Claudia Caraba